FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompressor z vw g40/g60 zamiast turbo???
Autor Wiadomość
WoojekD 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Paszkówka/Wadowice
  Wysłany: 27-09-2010, 20:24   Kompressor z vw g40/g60 zamiast turbo???
   Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort


Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Jak myślicie czy jest to do ogarnięcia? Dość sporo ostatnio o czymś takim myślałem, szukam kontaktu z osobami które mogłyby wnieść jakieś innowacje i wnioski do tego tematu.
Według mnie to chyba nawet byłoby prostsze w wykonaniu niż uturbianie ale brak mi trochę wiedzy technicznej w tym kierunku ale i kompresor i turbosprężarka mają za zadanie dmuchać powietrze do cylindrów w celu poprawienia spalania mieszanki.
Czekam na jakieś spostrzeżenia.
_________________
<a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a>
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-09-2010, 20:28   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


W seyu nie ma miejsca na kompresor. Chyba że w masce dziurę wytniesz albo cały przód wydłużysz :cool:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
WoojekD 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Paszkówka/Wadowice
Wysłany: 27-09-2010, 20:50   
   Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort


Nie chodzi mi o to czy jest miejsce tylko czy się da zrobic coś takiego, miejsce się znajdzie, nie musze robić napędu z paska od altka myślę nad innym rozwiązaniem napędu kompresora, jestem ciekawy czy uda się coś takiego zestroić, i czy wiąże sie to z dużą ingerencją w silnik i elektronikę
_________________
<a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a>
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-09-2010, 21:03   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kolego kompresor jest napędzany przez wał silnika.
Masz tylko opcję napędu przez pasek ale jak chcesz go przez alternator napędzać to gratuluję pomysłowości :lol:

A skoro nie ma miejsca [w fabrycznych wymiarach pod maską] to nie zadawaj głupich pytań 'czy da się zrobić'. Albo go dasz na górę i maski nie zakładasz, albo z przodu, a wtedy przód musisz wydłużać :))

Tu jest G60:
http://www.corradocentral...m/lysholm6S.JPG

Strojenie ?? Taki sam problem jak przy turbo czyli żaden [w zależności jaki komputer pod maską]. Program piszesz pod ten patent i jeździsz.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

Ostatnio zmieniony przez X-raT 27-09-2010, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2010, 21:04   
   Bolid: Audi


WoojekD napisał/a:
Nie chodzi mi o to czy jest miejsce tylko czy się da zrobic coś takiego, miejsce się znajdzie, nie musze robić napędu z paska od altka myślę nad innym rozwiązaniem napędu kompresora, jestem ciekawy czy uda się coś takiego zestroić, i czy wiąże sie to z dużą ingerencją w silnik i elektronikę


podejrzewam że sie zmieści - może w miejsce sprężarki klimy (które zdarzają sięw sc)
co do ingerencji w silnik i strojenie to wygląda tak samo jak przy turbo
_________________

 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-09-2010, 21:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


jerzyk, powtórzę się:
http://www.corradocentral...m/lysholm6S.JPG
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2010, 21:38   
   Bolid: Audi


X-raT napisał/a:
jerzyk, powtórzę się:
http://www.corradocentral...m/lysholm6S.JPG


w 1.2/1.1 z tyłu pod alternatorem mógłby się zmieścić
_________________

 
 
WoojekD 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Paszkówka/Wadowice
Wysłany: 27-09-2010, 21:44   
   Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort


X-raT, tym linkiem chcesz mi pokazać rozmiary g60, zdaję sobie sprawę z jego rozmiarów ponieważ posiadam takowy(pozostałość po dawnym projekcie golfa) i jestem w trakcie swapa na 1.2 i przy przymiarkach stwierdzam że jest możliwe jego upchanie pod maską bez wycinania dziur w masce, nie twierdze że jest to łatwe ale wykonalne, nie jestem skazany na napędzanie wałem silnika, są inne opcje(mała podpowiedż, zewnętrzne źródło napędu kompresora plus podpięcie potencjometra pod układ elektroniczny obrotomierza) :-P
_________________
<a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a>
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 28-09-2010, 09:25   
   Bolid: SC


X-raT napisał/a:
Tu jest G60:
http://www.corradocentral...m/lysholm6S.JPG


Widze ze temat G-laderów jest troszke obcy.

To nie jest G60 ani G40. ;/
 
 
molek 
spamer team


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1033
Skąd: wisla
Wysłany: 29-09-2010, 22:52   
   Bolid: sc


4Xtrim napisał/a:
X-raT napisał/a:
Tu jest G60:
http://www.corradocentral...m/lysholm6S.JPG


Widze ze temat G-laderów jest troszke obcy.

To nie jest G60 ani G40. ;/


strzelam ze to bedzie eaton poprostu
 
 
WoojekD 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Paszkówka/Wadowice
Wysłany: 30-09-2010, 11:01   
   Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort


molek, chyba nawet dokładniej eaton 45, on jest dużo większy od g60, a do SC g40 byłoby najlepsze ale jest trudno dostępne
_________________
<a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a>
 
 
molek 
spamer team


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1033
Skąd: wisla
Wysłany: 02-10-2010, 09:54   
   Bolid: sc


w zyciu kompresorów w rece nie mialem, ale moje strzały okazały sie dobre, dla mnie na kompresorze yeczy strasznie auto, takie troche dziwne :))
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 02-10-2010, 10:24   
   Bolid: SC


Z drowy kompresor z Merca można juz za 800 kupic.Jest on twz mniej awaryjny niż G-lader.
W G4- czy tam G60 wycieraja sie szybko listwy i jak sie ich nie wymienia, wtedy 'ślimaki" zaczynaja się wycierac.I dupa zbita.
_________________

 
 
wojti 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: garage
Wysłany: 02-10-2010, 13:36   
   Bolid: scs abarth + sc schumi


http://www.at2000.pl/ - podzwoń i popytaj, mieli ar145 z kompresorem i nawet jeździła po rzeszowie, moze coś doradzą, chociaż wątpię....ale nie szkodzi zapytać

poszukaj tematu na formum alfy, tam robili democara na bazie GTA156 i wcześniej na bazie 156 2,5v6 z kompresorem właśnie, może podpatrzysz jakieś rozwiązania napędu które po modyfikacji zastosujesz u siebie
A jak zobaczysz zdjęcia wiązki to uznasz ze wszystko jest do ogrniecia :))

http://www.alfaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=3939

www.alfaclub.pl
_________________
przecież droższe od pieniędzy nie będzie ;) )
 
 
pecek 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 02-10-2010, 18:27   
   Bolid: Fiat Seicento


a kompresor z vw 1.4TSI?? dałoby radę?
_________________
pecek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum