FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompressor z vw g40/g60 zamiast turbo???
Autor Wiadomość
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 03-10-2010, 14:50   
   Bolid: SC


Mnie sie "wydaje" ze w TSI jest turbo i kompresor.
_________________

 
 
Kamil 
Bywalec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 81
Skąd: S1 ABARTH
Wysłany: 03-10-2010, 18:30   
   Bolid: sc900 '01/ AR 147fl '05 1.9 jtdm 150+ :)


Masz racje silnik 1.4TSI o mocy 170KM jest wyposażony zarówno w turbo jak i kompresor.

Cytat:
Kompresor pracuje zwykle tylko do 2.400 obrotów na minutę. Podczas ruszania z miejsca wytwarza on doładowanie 1,8 bara, dzięki czemu od 1.250 obrotów na minutę kierowca dysponuje momentem obrotowym w wysokości 200 NM (utrzymywanym do 6.000 obrotów na minutę). W zakresie średnich i wysokich obrotów odpowiedni poziom doładowania wytwarzany jest przez turbosprężarkę. Począwszy od 3.500 obrotów na minutę stopień sprawności turbosprężarki wzrasta na tyle, iż można całkowicie odłączyć kompresor. Oba układy działają więc jednocześnie jedynie w sytuacji, gdy kierowca chce wykorzystać pełne możliwości samochodu w zakresie średnich obrotów.

Cytat pochodzi ze strony www.vwgolf.pl

Co do montażu kompresora to myślę, że jest to wykonalne ale koszt tego raczej przekroczy koszt montażu turbo do 1.2
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2010, 12:09   
   Bolid: seicento


4Xtrim napisał/a:
W G4- czy tam G60 wycieraja sie szybko listwy i jak sie ich nie wymienia, wtedy 'ślimaki" zaczynaja się wycierac.I dupa zbita.


zgadzam się z przedmówcą :) padają te kompresory jak muchy... G40tka w szczególności... Jak chcesz se Panie narobić problemów to najkrótsza droga :)

Temat z dupy zwłaszcza że dużo łatwiej i o wiele mniej awaryjnie można zrobić turbo w seju :)

Pzdr
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum