Kompressor z vw g40/g60 zamiast turbo??? |
Autor |
Wiadomość |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 03-10-2010, 14:50
Bolid: SC |
|
|
Mnie sie "wydaje" ze w TSI jest turbo i kompresor. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil
Bywalec

Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 81 Skąd: S1 ABARTH
|
Wysłany: 03-10-2010, 18:30
Bolid: sc900 '01/ AR 147fl '05 1.9 jtdm 150+ :) |
|
|
Masz racje silnik 1.4TSI o mocy 170KM jest wyposażony zarówno w turbo jak i kompresor.
Cytat: | Kompresor pracuje zwykle tylko do 2.400 obrotów na minutę. Podczas ruszania z miejsca wytwarza on doładowanie 1,8 bara, dzięki czemu od 1.250 obrotów na minutę kierowca dysponuje momentem obrotowym w wysokości 200 NM (utrzymywanym do 6.000 obrotów na minutę). W zakresie średnich i wysokich obrotów odpowiedni poziom doładowania wytwarzany jest przez turbosprężarkę. Począwszy od 3.500 obrotów na minutę stopień sprawności turbosprężarki wzrasta na tyle, iż można całkowicie odłączyć kompresor. Oba układy działają więc jednocześnie jedynie w sytuacji, gdy kierowca chce wykorzystać pełne możliwości samochodu w zakresie średnich obrotów. |
Cytat pochodzi ze strony www.vwgolf.pl
Co do montażu kompresora to myślę, że jest to wykonalne ale koszt tego raczej przekroczy koszt montażu turbo do 1.2 |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-10-2010, 12:09
Bolid: seicento |
|
|
4Xtrim napisał/a: | W G4- czy tam G60 wycieraja sie szybko listwy i jak sie ich nie wymienia, wtedy 'ślimaki" zaczynaja się wycierac.I dupa zbita. |
zgadzam się z przedmówcą padają te kompresory jak muchy... G40tka w szczególności... Jak chcesz se Panie narobić problemów to najkrótsza droga
Temat z dupy zwłaszcza że dużo łatwiej i o wiele mniej awaryjnie można zrobić turbo w seju
Pzdr |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
|