wentylek |
Autor |
Wiadomość |
spl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Lis 2010 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-11-2010, 07:09 wentylek
Bolid: 900 |
|
|
Po pierwsze chcialbym sie przywitac ze wszystkimi,gdyz jestem po zakupie seicento.sila rzeczy zamienilem forum fiesty na Wasze po zmianie aut.Niestety od razu wyskocze z problemem
Mianowicie mam problem z wentylatorem lecz jest on ciut nietypowy--
po zakupie auta jadac w korku zaczal mi sie gotowac (bede musial sprawdzic czy nie wywalilo mi uszczelki pod glowica eh) po ogledzinach dokladnych zobaczylem ze poprzedni wlasiciel namieszal z podlaczeniem,a mianowicie znalazlem pod maska schowany przelacznik do wentylatora,zreszta nie podlaczony ( swoja droga od razu zglupialem--po co montowac wlacznik pod maska zamiast w kabinie?lol).jak mniemam zapewne zamontowal go gdyz siadl mu pewnie czujnik temperatury.wiatrak sprawdzilem i dziala,bezpiecznik tez spoko i tu moje pytanie---dzis zamierzam kupic czujnik ale jak prawidlowo z oryginalem podlaczyc waitrak?z dolu silniczka wychodza dwa kable ktore sa strasznie namieszna z tym przelacznikiem i nie bardzo wiem gdzie je mam poprowadzic,jeden do + akumulatora a drugi do masy,czy tez do czujki na chlodnicy? jesli cos namieszalem piszac wybaczcie dopiero wrocilem z roboty i jestem nieprzytomny seicento 900 98 r
aaa i jeszcze problem z ogrzewaniem czyli jego brakiem jak nawiew jest ustawiony na minimum cos tam cieplej wieje troszke,po wlaczeniu na wyzsze obroty zimne powietrze wieje.z gory dziekuje za pomoc |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 12-11-2010, 10:07
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
Co do ogrzewania to najprawdopodobniej masz uszkodzony zawór przed nagrzewnicą nie otwiera się na max i wentylator kabiny wychładza nagrzewnice która jest nie dogrzana , a wentylatora nie możesz podpiąć pod akumulator i masę rozdzielając to czujnikiem temperatury pomijasz w ten sposób przekaźnik i bezpiecznik najlepiej znajdź w aucie oryginalny "kawałek" instalacji |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 12-11-2010, 10:39
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
Jeszcze raz kolego byłem pogmerać w częściach i w seju nie ma zaworka nagrzewnica jest grzana cały czas a sterowanie ciepłe-zimne odbywa się za pomocą dwóch klap sterowanych linką i dwoma pół-kołami zębatymi może masz ten układ nie sprawny wystarczy że klapa się nie domyka a druga nie otwiera. Musisz ściągnąć wygłuszenie w które wchodzą węże od nagrzewnicy i masz wszystko na wierzchu. |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 12-11-2010, 10:52
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
jest zaworek w nagrzewnicy trzeba zdjac wygluszenie od strony silnika, prawdopodobnie linka ci sie poluzowala od tego zaworka, jest mocowana na lipnej blaszce i lubi sie wysuwać, no chyba ze masz nagrzewnice zapaprana ale to juz inna bajka
co do instalacji to najlepiej sciagnij ksiązke sam naprawiam z forum i tam są schematy elektryczne, nawet chyba tu na forum tez cos wiecej bylo ale to twoja dzialka poszukac to co cie interesuje
pozdrawiam |
|
|
|
 |
spl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Lis 2010 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-11-2010, 17:05
Bolid: 900 |
|
|
Dziekowac za rady.co do wentylka to problem jest tago typu ze jest tak namieszane ze raczej sam nie znajde oryginalnej instali wiec poszukam ksiazki tak jak napisales,a co do nawiewu po dzisiejszych moich ogledzinach mysle ze problemem jest zapowietrzony uklad,jutro go odpowietrze,chociaz oczywiscie nie wykluczam rowniez Waszej diagnozy,chociaz sprawdzilem cieglo ruszajac galka do regulacji i wyglada ze jest ok na pierwszy rzut oka.jeszcze raz dzieki |
|
|
|
 |
|