Wymiana czujnika położenia wału [SC 900] |
Autor |
Wiadomość |
glider33
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-11-2010, 10:45 Wymiana czujnika położenia wału [SC 900]
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam serdecznie,
padł mi czujnik położenia wału (Seicento 900) i w związku z tym, że nie mam jak zawieść autka do mechanika (nie odpala), chciałbym się za to zabrać sam. Szukałem na forum ale nie znalazłem żadnego manuala. Z tego co czytałem to dostęp do tego czujnika jest od spodu samochodu. Czy żeby dostać się do tego czujnika trzeba odkręcić alternator ? Fajnie by było jakby ktoś wrzucił fotkę gdzie dokładnie szukać tego czujnika.
Pozdrowionka
Glider33 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-11-2010, 10:53
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
nie wiem jak w 900, ale w 1.1 MPI to odkręcenie 2 śrubek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-11-2010, 16:15
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
podnosisz auto zdejmujesz prawe kolo odkręcasz 2 śrubki i pozamiatane, z tymi czujnikami w 900 to jest tak ze nieraz wystarczy wyać przeczyścić troszkę przeszlifować to ucho w które wchodzi żeby był bliżej kola z ząbkami i nagle wszystko działa jak trzeba
pozdr. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
morfik
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 6 Skąd: Maszewo
|
Wysłany: 19-11-2010, 18:29
Bolid: Fiat Seicento Brush 900 |
|
|
W seju 900:
1. Wuniek napisał/a: | podnosisz auto zdejmujesz prawe kolo |
2. Odkręcasz i wyjmujesz osłonę silnika (jeżeli posiadasz)
3. Czujnik położenia wału przykręcony jest na dwie śrubki - odkręcasz
4. Zanim wyjmiesz czujnik to odłącz go od reszty instalacji. Złącze hermetyczne znajduje się pod komputerem jak dobrze pamiętam. Trafisz po kabelku.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
glider33
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-12-2010, 13:30
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Koledzy, dzięki wielkie za pomoc i sorry, że tak późno odpisuje. Okazało się że wymiana czujnika wału w SC 900 to dosłownie 10 minut roboty. Nie trzeba nawet odkręcać prawego koła, wystarczy je skręcić maksymalnie w prawo co umożliwia dobry dostęp do dwóch śrubek trzymających czujnik wału. W moim przypadku po zdemontowaniu czujnika okazało się, że izolacja przewodu przy obudowie czujnika jest uszkodzona, a do wnętrza dostaje się wilgoć. Po wymianie czujnika na nowy wszystkie problemy zniknęły jak ręką odjął. Jeszcze raz wszystkim dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Glider33 |
|
|
|
 |
|