FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektor wydechowy z SPi do MPI
Autor Wiadomość
KubussSC 
Centomania Podkarpacie


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 206
Skąd: Krosno
Wysłany: 01-11-2010, 10:16   
   Bolid: SCS & DTR


No wiem wiem. Przynajmniej nie bedzie katalizatora... :P chyba ze lepiej z jakiegos 1.2 odrazu ?
_________________
SC > Next..? > SiR EK4 <3
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-11-2010, 11:03   
   Bolid: seicento


KubussSC, a to w 1.1mpi jak nie ma katalizatora to dobrze? ;)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
KubussSC 
Centomania Podkarpacie


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 206
Skąd: Krosno
Wysłany: 01-11-2010, 11:23   
   Bolid: SCS & DTR


no trzeba bedzie obejsc jakos sonde jedna... a poza tym to tak jak w spi chyba... :P poza tym chcialbym zrobic glosniejszy wydech a z katalizatorem chyba tego nie osiagnie...
_________________
SC > Next..? > SiR EK4 <3
 
 
 
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2010, 17:00   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Hej, sorki za OF, ale nie chcę zakładać nowego tematu.

Jaka jest średnica wewnętrzna i zewnętrzna seryjnej rury wydechowej w sejaku 1.1SPI?

Czy po zastosowaniu kolektora 4-2-1 albo 4-1 + rury o większej średnicy zyskamy na czymś w osiągach czy tylko głośniej bedzie?

No i od razu pytanie do tych kolektorów, co znaczą te cyferki i dlaczego te kolektory są lepsze od standardowych.
 
 
KubussSC 
Centomania Podkarpacie


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 206
Skąd: Krosno
Wysłany: 04-12-2010, 20:15   
   Bolid: SCS & DTR


4-2-1 ... Wychodza z kazdego cylindra osobno... łączy sie w 2 a pozniej w 1.. ;)
4-1 chyba oczywiste.

Po prostu liczy sie szybki przepływ spalin.. zeby jak najszybciej sie wydostały ;)
4-2-1 sa przewaznie kolektorami rurowymi... po prostu gładko wychodza bez zadnych przeszkód. :p z 4-1 podobnie ;)
Jak bym sie mylił w czyms to mnie poprawcie :P
_________________
SC > Next..? > SiR EK4 <3
 
 
 
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2010, 21:46   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Aha rozumiem, to teraz pytanie kolejne jak ma to się do osiągów.

Jeśli ktoś ma ultera, samą końcówke, silnik całkowity stock, dolot jakiś na stożku + np. kolektor 4-1 + zwiększona średnica rury całej wydechowej.

Jak taki zestaw miałby się pod względem mocy i momentu do całkowicie seryjnego?
 
 
KubussSC 
Centomania Podkarpacie


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 206
Skąd: Krosno
Wysłany: 05-12-2010, 10:08   
   Bolid: SCS & DTR


4-2-1 VIGA. na allegro chyba gdzies byl takowy. Wtedy juz musiał byś zrobic przelotowy wydech z taka średnica jak rura kolektora... ;) Wtedy bardziej odczujesz jak bedzie kompletny przelot. Zwiekszanie srednicy rury spowoduje tyle.. ze bedzie duzo hałasu... a osiagi mozesz pogorszyc.
_________________
SC > Next..? > SiR EK4 <3
 
 
 
_Mucha_ 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-12-2010, 11:52   
   Bolid: SC 1.1 MPI - 2002


Witam po przerwie ja zamontowałem już kolektor od SPI do MPI. Wszystko pasuje prawie idealnie :) aby to miało ręce i nogi to trzeba jeszcze założyć rurę fi 45 na całości. Z kolektora wychodzi 45 potem mam rure seryjną 43 i na końcu wydech od kanta 45. Więc po środku troszkę jest lipa z tą zwężką. Niedługo zrobię głowicę i pojadę na hamownie i powiem jakie rezultaty z moimi modyfikacjami. Jak na razie różnica jest z tym co mam, ale muszę pojechać i dokładnie pomierzyć to co jest. Jeszcze muszę zakupić wałek i zlecić komuś zrobienie programu do tego wszystkiego, wtedy może będzie wiadomo coś więcej :)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc wszystkim.
_________________
SC 1.1 MPI -2002

Lepiej zrobić i żałować,niż nie zrobić i żałować że się nie zrobiło :)
 
 
 
KubussSC 
Centomania Podkarpacie


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 206
Skąd: Krosno
Wysłany: 05-12-2010, 12:07   
   Bolid: SCS & DTR


Jak z dźwiekiem ? ;> Jakas wideorelacja mile widziana :D bo sam sie do tego zabieram :D tylko nie wiem czy lepiej wyciac katalizator z tego seryjnego kolektora czy od SPI zakładać? ;>
_________________
SC > Next..? > SiR EK4 <3
 
 
 
_Mucha_ 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-12-2010, 12:58   
   Bolid: SC 1.1 MPI - 2002


Ja osobiście podjąłem decyzję że założę od SPI, bo wycięcie z puszki kata to podobno straszny rezonans i spaliny kotłują się w puszce po kacie a nie wylatują rurą wydechową, drugą sondę w ogóle odpiąłem i świeci się tylko check :)
Dźwięk.... hmm jak przystało na rajdówkę w trackie budowy :) hehe próbowałem nagrać ale nie oddaje to realnego dźwięku niestety :))
_________________
SC 1.1 MPI -2002

Lepiej zrobić i żałować,niż nie zrobić i żałować że się nie zrobiło :)
 
 
 
KubussSC 
Centomania Podkarpacie


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 206
Skąd: Krosno
Wysłany: 16-01-2011, 18:31   
   Bolid: SCS & DTR


Co temat tak ucichł? :P zrob Panie w koncu jakies videło !! ;>
_________________
SC > Next..? > SiR EK4 <3
 
 
 
GrimlocK 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-01-2011, 15:42   
   Bolid: Fiat SC 1.1


KubussSC napisał/a:
Co temat tak ucichł? :P zrob Panie w koncu jakies videło !! ;>


Apropo tematu...jak ktoś ma ochote posluchac jak chodzi silnik z kompletnym wydechem na fi45 (kolektor 4-2-1 punto 75, potem seryjna pucha 900cc, na koncu tlumik alfa 155, wszystkie rury fi45). Zapraszam:


http://www.youtube.com/watch?v=gyNE2RJtKKA

http://www.youtube.com/watch?v=gyNE2RJtKKA
_________________

 
 
KubussSC 
Centomania Podkarpacie


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 206
Skąd: Krosno
Wysłany: 17-01-2011, 16:49   
   Bolid: SCS & DTR


noo bardzo przyjemny dźwiek ! ;)
_________________
SC > Next..? > SiR EK4 <3
 
 
 
GrimlocK 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-01-2011, 22:18   
   Bolid: Fiat SC 1.1


KubussSC napisał/a:
noo bardzo przyjemny dźwiek ! ;)


http://www.youtube.com/watch?v=HhkTgHXezl8

Tutaj jeszcze jeden filmik, taki mały fly-by
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 18-01-2011, 08:17   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Wydech z punta 1.2 na seju 1.1 MPi

http://img21.imageshack.us/g/downpipe12.jpg/


Sposób na 2 sondę w MPi:

http://img524.imageshack....waycloseup.gif/
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum