FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycieraczki - notoryczna awaria.
Autor Wiadomość
emilios 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: K-ce
Wysłany: 17-02-2011, 08:38   Wycieraczki - notoryczna awaria.
   Bolid: Seicento S


Witam

Sprawa wygląda następująco. W zeszłym tygodniu, rano podczas wyjazdu z pod domu do pracy spaliłem silniczek wycieraczek przednich. Był wtedy mróz, szybę odskrobałem ale spiesząc się zapomniałem podnieść wycieraczek. Do dzisiaj myślałem, że to właśnie przymarznięte wycieraczki były powodem awarii. Silniczek wymieniłem we własnym zakresie, bo udało mi się dostać używany na okolicznym szrocie. Po wymianie wycieraczki działały normalnie, prawidłowo na wszystkich zakresach. Dzisiaj rano przy plusowej temperaturze, ponownie w czasie porannej drogi do pracy, z czyściutką (w sensie w ogóle nie zamrożoną) szybą włączyłem wycieraczki bo jakiś samochód chlapnął mi jakimś syfem na szybę. Włączenie wycieraczek nastąpiło po ok 10 minutach jazdy więc samochód raczej był rozgrzany. Ponownie stało się to samo... wycieraczki lekko drgnęły i teraz nie dają żadnego znaku życia.
Podejrzewam, że ponownie spalił się silniczek.

Wcześniej (przed pierwszą awarią )wycieraczki działały normalnie - nigdy nie było z nimi żadnego problemu, podczas testu po wymianie również. W czasie wymiany nic nie zmieniałem w samej regulacji tego mechanizmu. Wymieniłem tylko silniczek.

Czy ktoś orientuje się co może być powodem takiego notorycznego spalania się silniczka wycieraczek przednich ?

Muszę coś z tym zrobić bo jak kupie drugi silniczek w przeciągu dwóch tygodni i znowu po tygodniu się spali to mnie chyba szlag trafi ...
 
 
Shogun 
Nałogowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 402
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2011, 09:27   
   Bolid: żaden :/


Może ten silniczek co kupiłes kończył swój żywot
 
 
 
emilios 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: K-ce
Wysłany: 17-02-2011, 10:02   
   Bolid: Seicento S


Może być i tak ... ale czy wtedy nie spaliłby się w cholerę podczas testów po zamontowaniu. Dość długo pozwoliłem mu wtedy popracować.

Gorzej jeśli kupię nowy silniczek za ok 150 zł (jeśli ktoś widział gdzieś taniej nowe silniczki to niech wrzuci linka) i on również przepali się po paru dniach używania. Więc wolałbym dojść do przyczyny spalania się tych silniczków, bo dwa silniczki w przeciągu dwóch tygodni to chyba jest jednak spory pech.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-02-2011, 10:04   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


albo masz pecha i silniczek ze shrotu też ma koniec zywota, ale bardziej bym obstawiał też zapieczony mechanizm. trzeba by psiknąć tam i tu.
_________________

 
 
emilios 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: K-ce
Wysłany: 17-02-2011, 10:07   
   Bolid: Seicento S


Czyli proponujesz WD40-tką potraktować ten mechanizm wycieraczek ?


Mam jeszcze takie pytanko. Czy w momencie spalenia silniczka wycieraczek normalne jest również to, że nie działają spryskiwacze ? Czy to wszystko jest połaczone czy może za same spryskiwacze odpowiada jakiś inny silniczek ?
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 17-02-2011, 11:04   
   Bolid: Seicento


a może tym razem spalił ci się bezpiecznik?? sprawdź to ;p
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
emilios 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: K-ce
  Wysłany: 17-02-2011, 11:10   
   Bolid: Seicento S


Obawiam się, że skoro tylnie wycieraczki śmigają to raczej to nie bezpiecznik ;( Z tego co się zorientowałem przy poprzedniej wymianie. Wszystkie wycieraczki są na jednym bezpieczniku w seju ... mam rację ?
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 17-02-2011, 11:15   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


emilios napisał/a:
Wszystkie wycieraczki są na jednym bezpieczniku w seju ... mam rację ?


Masz racje...
 
 
 
emilios 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: K-ce
Wysłany: 17-02-2011, 11:49   
   Bolid: Seicento S


Mam jeszcze jedno pytanie ... w tym temacie. Czy sam mechanizm wycieraczek z cinquecento będzie pasował do seicento?

Chodzi mi dokładnie o taki mechanizm : [link/obrazek w moim podpisie z powodu ograniczeń anty spamowych oraz po kliknięciu na ikonkę www w mojej stopce]

Bo z silniczkami od cinquecento wiem, że jest różnie z powodu kabelków. Generalnie pasują ale nie zawsze taki silniczek jest wyposażony w dwie szybkości i nie zawsze ma takie same wtyki kabli jak w seicento.
Ostatnio zmieniony przez emilios 17-02-2011, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 17-02-2011, 11:58   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Emilios, swój silniczek za 80 oddam :))

edyta: mechanizm też dorzucę za 40 :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
Ostatnio zmieniony przez Linduś 17-02-2011, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Waluś 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 1
Skąd: Pleszew
Wysłany: 17-02-2011, 12:36   
   Bolid: Seicento SX


Witam, miałem ten sam problem tej zimy, wycieraczki przymarzły i się spaliły. Znajomy mechanik włożył mi silniczek od cinkusia i wszystko śmiga elegancko. Odniosłem nawet wrażenie, że jest lepiej niż było wcześniej, może w Cinqecento instalowali jakieś mocniejsze, albo po prostu jest nie wyrobiony. ;)
 
 
 
emilios 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: K-ce
Wysłany: 17-02-2011, 13:47   
   Bolid: Seicento S


Ja także w ramach tej pierwszej wymiany włożyłem silniczek z cinquecento, bo akurat taki udało mi się dostać na szrocie. Po porównaniu ze starym oryginalnym (spalonym) wyjętym z seja stwierdziłem, że nie ma pomiędzy nimi kompletnie żadnej różnicy. Zarówno pod względem budowy jak i specyfikacji.

Natomiast nie wiem jak sprawa wygląda z mechanizmem od wycieraczek (tym elementem metalowym, który porusza wycieraczkami). Czy z każdego cinquecento taki mechanizm będzie pasował do seja czy może nie jest to takie oczywiste ? Zna ktoś może odpowiedź ?
 
 
wojti 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: garage
Wysłany: 17-02-2011, 21:59   
   Bolid: scs abarth + sc schumi


mechanizm będzie pasował
w mechanizmie wycieraczek sa przeguby kulowe które pracują z takimi plastikowymi "czapkami" - są one pozakładane na końcu cięgien - może tam masz gdzieś przytarte i ciężko pracuje przez to cały mechanizm.
Psikanie WD pomoże tylko na chwilę, jeśli chcesz to przesmarowac to tylko smar - nie WD.
Inny silnik jest tam gdzie masz trzy prędkości wycieraczek - MPI
_________________
przecież droższe od pieniędzy nie będzie ;) )
 
 
emilios 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: K-ce
Wysłany: 18-02-2011, 09:43   
   Bolid: Seicento S


o to bardzo dobrze. Dzięki za informację.
Udało mi się kupić cały (używany ale sprawny i w dobrym stanie) mechanizm wycieraczek wraz z silniczkiem, wyjęty właśnie z cinquecento za jedynie 45 zł ... nawet jak za sprawny silniczek nie jest to duża suma. Wyjmę stary mechanizm wycieraczek i zobaczę jak on wygląda. Porównam go z tym nowo zakupionym i zobaczę, który ewentualnie lepiej chodzi.

Jeszcze takie pytanko - jaki typ smaru polecasz?
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 19-02-2011, 16:58   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Cienias i sej to jest jeden i ten sam samochód, tyle że ja to już mówię od dobrych 3 lat.
Smaru konkretnego nie polecę(pełno tego-kupować to co tańsze, bo wszystkie mają naftę w swoim składzie lub inne specyfiki), tylko regularne smarowanie cięgien, może być w spreju z długą słomką lub w ostateczności olej napędowy w strzykawce(z ewentualnym wężykiem).
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum