problem z drugim biegiem |
Autor |
Wiadomość |
adamlip
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-03-2011, 23:05 problem z drugim biegiem
Bolid: SC 1.1MPI |
|
|
Hej
Mam taki problem z moją skrzynią biegów silnik 1,1 a mianowicie przy redukcji bądź zmianie biegu słychać zgrzyt w skrzyni biegów. Jeżeli redukuję z trójki to wrzucam na jedynkę, a później na dwójkę to zgrzytu nie ma. Jest to wina synchronizatora czy braku oleju w skrzyni? Jeżeli oleju, to jaki najlepszy. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Koziołek
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 40 Skąd: EP
|
Wysłany: 17-03-2011, 23:33
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Z trójki na jedynkę nie ma zgrzytu?? Napisz coś więcej. Zobacz, czy sprzęgło się nie kończy, ew. linka, sprawdź poziom oleju w skrzyni. |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 18-03-2011, 09:54
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Tylko synchronizator i żaden olej.
PS. Przestańcie co chwilę zwalać problem na płyn w skrzyni-nawet jak byś go tam nie miał to byś biegi włączył, tyle że by się to odbywało z wielkim hałasem(coś jak jadący stary tramwaj typu GT6 i 3G). Skrzynia od razu się nie zatrze. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
adamlip
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-03-2011, 10:16
Bolid: SC 1.1MPI |
|
|
czy koszt naprawy jest duży? czy można wymienić synchronizator w warunkach domowych? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-03-2011, 11:52
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
adamlip napisał/a: | czy koszt naprawy jest duży? czy można wymienić synchronizator w warunkach domowych? |
zajeździć skrzynie, znaleźć firme z regenerowanymi skrzyniami, oddać w rozliczenie i wziąć zregenerowaną z roczną gwarancją.
chyba że sam sobie to potrafisz naprawić. a z allegro - loteria. są pięknie umyte i wypsikane. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adamlip
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-03-2011, 14:08
Bolid: SC 1.1MPI |
|
|
z mechaniką radzę sobie dobrze, ale tylko z silnikami bo są dobre manuale i dobre zdjęcia. czy jest dobry manual do skrzyni gdzieś tutaj? |
|
|
|
 |
Miklóś
Bywalec

Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Gru 2010 Posty: 58 Skąd: Piekary ?ląskie
|
Wysłany: 18-03-2011, 19:48
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Dobrze sobie radzisz bo są manuale. Kup se książkę "sam naprawiam" |
_________________
 |
|
|
|
 |
adamlip
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19-03-2011, 23:37
Bolid: SC 1.1MPI |
|
|
Z tego co się dowiadywałem, koszt synchronizatora II-go biegu to 80zł niby mało, ale straszą mnie że trzeba jeszcze kilka rzeczy wymienić i koszt wyniesie więcej niż "podmianka" w firmie regenerującej. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-03-2011, 23:55
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
adamlip napisał/a: | Z tego co się dowiadywałem, koszt synchronizatora II-go biegu to 80zł niby mało, ale straszą mnie że trzeba jeszcze kilka rzeczy wymienić i koszt wyniesie więcej niż "podmianka" w firmie regenerującej. |
sama prawda. a za 2 miesiące padnie trzeciego biegu, a za trzy miesiące piątego...
albo jesteś złota rączka i sam sobie wszystko spasujesz - szacun. albo wydasz fortune na skrzynie. więc wtedy wole regenerowaną z gwarancją. przy okazji podmiana sprzegła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|