FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobiłeś/aś dzisiaj dla swojego autka?
Autor Wiadomość
Sejko_Adaś 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 24
Skąd: Izabelin-Dziekanówek
Wysłany: 09-05-2011, 21:22   
   Bolid: Seicento


wymieniłem licznik na nowy i zatankowałem turbo gaz:)
 
 
DeZet
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2011, 21:27   

Założyłem szaro-koperkowe kierunkowskazy wraz z chromowanymi żarówkami :lol:
 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 09-05-2011, 21:57   
   Bolid: ?koda Fabia


Wymieniłem klocki. I po raz kolejny przekonałem się o wspaniałej myśli technicznej fiata. Do wyjęcia klocków trzeba odkręcać całe zaciski. Zamiast jak w innych autach wyjąć zawleczkę i włożyć nowe klocki.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2011, 22:10   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Torrence napisał/a:
Wymieniłem klocki. I po raz kolejny przekonałem się o wspaniałej myśli technicznej fiata. Do wyjęcia klocków trzeba odkręcać całe zaciski. Zamiast jak w innych autach wyjąć zawleczkę i włożyć nowe klocki.


a gdzie wymieniałeś te klocki w Saabie ? bo chyba mówimy o różnych markach :))
_________________

 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 09-05-2011, 22:30   
   Bolid: ?koda Fabia


No o różnych markach. W Land Roverze tak jest, tak samo w Isuzu, Mitsubishi chyba również. Wg mnie to fiat powinien podpatrywać rozwiązania od innych marek. W sensie jakieś rozsądniejsze rozwiązania.
_________________
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2011, 22:43   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Torrence napisał/a:
No o różnych markach. W Land Roverze tak jest, tak samo w Isuzu, Mitsubishi chyba również. Wg mnie to fiat powinien podpatrywać rozwiązania od innych marek. W sensie jakieś rozsądniejsze rozwiązania.


u mnie we Fiacie sie normalnie wyciąga sworzeń i podnosi zacisk... Seicento, Punto...
_________________

 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 09-05-2011, 22:54   
   Bolid: ?koda Fabia


Mówisz o tej śrubce odkręcanej na klucz imbusowy? O ile da się odkręcić tak łatwo. W moim przypadku łatwiej było zdjąć cały zacisk.
_________________
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2011, 23:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Torrence napisał/a:
Mówisz o tej śrubce odkręcanej na klucz imbusowy? O ile da się odkręcić tak łatwo. W moim przypadku łatwiej było zdjąć cały zacisk.


ale jak chcesz zmienić klocek nie "otwierając zacisku " ? nawet sobie możesz odkręcić zacisk i może dyndać na przewodzie - jak wyjmiesz klocki ? czy aby o tym samym mówimy ? :twisted:
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-05-2011, 00:15   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Torrence, właśnie w SC to jest najlepiej rozwiązane. Wyjmujesz bolec i zacisk otwierasz. Klocki same wypadają. W innych samochodach trzeba odkręcać śrubki na klucz imbusowy i to jest złe rozwiązanie.
 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 10-05-2011, 08:11   
   Bolid: ?koda Fabia


Fuck, teraz zczaiłem o co chodzi :P nie zauważyłem tego bolca :P Koniec tematu, do widzenia :P
_________________
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-05-2011, 08:32   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Torrence napisał/a:
Fuck, teraz zczaiłem o co chodzi :P nie zauważyłem tego bolca :P Koniec tematu, do widzenia :P


tak czy inaczej, i tak nie wiem jak wyjąłeś klocki - chyba nie rozkręcałeś śruby pływającej ?

nie ważne, masz manuala z fotkami to powinno pomóc
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 10-05-2011, 08:32   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


W zaciskach w Seicento złym rozwiązaniem są prowadnice klocków które rdzewieją i ogólnie są syfiate. W 'normalnych' samochodach są w prowadnicach chromowane blaszki które zapewniają klockowi lepsze warunki do pracy. I często się je wymienia razem z klockami na nowe.

Co do tej zawleczki to niby spoko, bo można wymieniać klocki bez użycia narzędzi, ale przez to jest tylko jedna prowadnica pływająca zacisku, a nie dwie jak w większości samochodów. Chociaż przy tak małym zacisku pewnie to nie robi większej różnicy.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-05-2011, 08:46   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


zgadzam sie, użycie tam jakiejś blaszki wymiennej z klockami znacznie ułatwiło by życie. pół biedy jak przy okazji zmian kół czyli dwa razy do roku sobie ktoś o to zadba i oczyści. Są tacy, co przez 3 - 4 lata tam nawet nie zaglądną a potem wybijają klocki młotem - po otwarciu zacisku.

ale czego sie spodziewać po niskobudżetowym aucie z silnikiem kosiarki - inżynierowie nie mieli potrzeby stwarzać tutaj super hamulców...
_________________

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 12-05-2011, 19:32   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


W dniu dzisiejszym wymieniłem jeden teleskop przedni, prawy-stary wcale nie tłumił(palcami ręki szło go wciskać). Na lewy trzeba będzie poczekać póki nie zakupię klucza 5.5mm-póki co jest jeszcze sprawny.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
rmromex 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-05-2011, 21:20   
   Bolid: Na razie żaden :(


Odebrałem sejka od mechanika, który wymienił co następuje:
- amortyzatory przednie KYB Excel wraz z poduszkami amortyzatorów i osłonami gumowymi;
- amortyzatory tylne Dephi olejowe;
- tarcze hamulcowe Brembo i klocki Ferodo (z przodu);
- rozpieraki i szczęki TRW w hamulcach tylnych;

po czym udałem się autkiem do stacji diagnostycznej, celem podbicia zaległego przeglądu :P Jego treści domyślcie się sami :D :-)

Jestem z siebie baaaaaarrrrrdzzooo dumny ;;;;;----)))
_________________
To Fiat, To Seicento :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum