Co zrobiłeś/aś dzisiaj dla swojego autka? |
Autor |
Wiadomość |
Sejko_Adaś
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: 09-05-2011, 21:22
Bolid: Seicento |
|
|
wymieniłem licznik na nowy i zatankowałem turbo gaz:) |
|
|
|
 |
DeZet [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2011, 21:27
|
|
|
Założyłem szaro-koperkowe kierunkowskazy wraz z chromowanymi żarówkami |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 09-05-2011, 21:57
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Wymieniłem klocki. I po raz kolejny przekonałem się o wspaniałej myśli technicznej fiata. Do wyjęcia klocków trzeba odkręcać całe zaciski. Zamiast jak w innych autach wyjąć zawleczkę i włożyć nowe klocki. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2011, 22:10
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Torrence napisał/a: | Wymieniłem klocki. I po raz kolejny przekonałem się o wspaniałej myśli technicznej fiata. Do wyjęcia klocków trzeba odkręcać całe zaciski. Zamiast jak w innych autach wyjąć zawleczkę i włożyć nowe klocki. |
a gdzie wymieniałeś te klocki w Saabie ? bo chyba mówimy o różnych markach |
_________________
 |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 09-05-2011, 22:30
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
No o różnych markach. W Land Roverze tak jest, tak samo w Isuzu, Mitsubishi chyba również. Wg mnie to fiat powinien podpatrywać rozwiązania od innych marek. W sensie jakieś rozsądniejsze rozwiązania. |
_________________  |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2011, 22:43
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Torrence napisał/a: | No o różnych markach. W Land Roverze tak jest, tak samo w Isuzu, Mitsubishi chyba również. Wg mnie to fiat powinien podpatrywać rozwiązania od innych marek. W sensie jakieś rozsądniejsze rozwiązania. |
u mnie we Fiacie sie normalnie wyciąga sworzeń i podnosi zacisk... Seicento, Punto... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 09-05-2011, 22:54
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Mówisz o tej śrubce odkręcanej na klucz imbusowy? O ile da się odkręcić tak łatwo. W moim przypadku łatwiej było zdjąć cały zacisk. |
_________________  |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2011, 23:47
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Torrence napisał/a: | Mówisz o tej śrubce odkręcanej na klucz imbusowy? O ile da się odkręcić tak łatwo. W moim przypadku łatwiej było zdjąć cały zacisk. |
ale jak chcesz zmienić klocek nie "otwierając zacisku " ? nawet sobie możesz odkręcić zacisk i może dyndać na przewodzie - jak wyjmiesz klocki ? czy aby o tym samym mówimy ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-05-2011, 00:15
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Torrence, właśnie w SC to jest najlepiej rozwiązane. Wyjmujesz bolec i zacisk otwierasz. Klocki same wypadają. W innych samochodach trzeba odkręcać śrubki na klucz imbusowy i to jest złe rozwiązanie. |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 10-05-2011, 08:11
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Fuck, teraz zczaiłem o co chodzi nie zauważyłem tego bolca Koniec tematu, do widzenia |
_________________  |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-05-2011, 08:32
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Torrence napisał/a: | Fuck, teraz zczaiłem o co chodzi nie zauważyłem tego bolca Koniec tematu, do widzenia |
tak czy inaczej, i tak nie wiem jak wyjąłeś klocki - chyba nie rozkręcałeś śruby pływającej ?
nie ważne, masz manuala z fotkami to powinno pomóc |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 10-05-2011, 08:32
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
W zaciskach w Seicento złym rozwiązaniem są prowadnice klocków które rdzewieją i ogólnie są syfiate. W 'normalnych' samochodach są w prowadnicach chromowane blaszki które zapewniają klockowi lepsze warunki do pracy. I często się je wymienia razem z klockami na nowe.
Co do tej zawleczki to niby spoko, bo można wymieniać klocki bez użycia narzędzi, ale przez to jest tylko jedna prowadnica pływająca zacisku, a nie dwie jak w większości samochodów. Chociaż przy tak małym zacisku pewnie to nie robi większej różnicy. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-05-2011, 08:46
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zgadzam sie, użycie tam jakiejś blaszki wymiennej z klockami znacznie ułatwiło by życie. pół biedy jak przy okazji zmian kół czyli dwa razy do roku sobie ktoś o to zadba i oczyści. Są tacy, co przez 3 - 4 lata tam nawet nie zaglądną a potem wybijają klocki młotem - po otwarciu zacisku.
ale czego sie spodziewać po niskobudżetowym aucie z silnikiem kosiarki - inżynierowie nie mieli potrzeby stwarzać tutaj super hamulców... |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 12-05-2011, 19:32
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
W dniu dzisiejszym wymieniłem jeden teleskop przedni, prawy-stary wcale nie tłumił(palcami ręki szło go wciskać). Na lewy trzeba będzie poczekać póki nie zakupię klucza 5.5mm-póki co jest jeszcze sprawny. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
rmromex
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2011, 21:20
Bolid: Na razie żaden :( |
|
|
Odebrałem sejka od mechanika, który wymienił co następuje:
- amortyzatory przednie KYB Excel wraz z poduszkami amortyzatorów i osłonami gumowymi;
- amortyzatory tylne Dephi olejowe;
- tarcze hamulcowe Brembo i klocki Ferodo (z przodu);
- rozpieraki i szczęki TRW w hamulcach tylnych;
po czym udałem się autkiem do stacji diagnostycznej, celem podbicia zaległego przeglądu Jego treści domyślcie się sami
Jestem z siebie baaaaaarrrrrdzzooo dumny ;;;;;----))) |
_________________ To Fiat, To Seicento |
|
|
|
 |
|