Ile czasu max może palić się kontrolka oleju ? |
Autor |
Wiadomość |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 12-06-2011, 19:42
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Hehe Seicento robili w Polsce no ale filtr oleju zrobiony w Polsce się do tego auta nie nadaje Powiedz w takim razie co w filtrach Filtrona jest gorszego niż w filtrach 'niemieckich'? Tym bardziej że cenowo stoją praktycznie na identycznej półce - różnica 2-5zł jest pomijalna. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-06-2011, 21:16
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
marek75 napisał/a: | no ja mimo wszystko uwazam ze czesi robia lepsze rzeczy niz polacy
proóniajcie skode favorit z polonezem, dla mnie favoritka lepsza, wezcie czasy późniejsze np skode octawie z daewoo lanos czy nubira tez skoda lepsza, | Bo przy favorytce grzebał bertone. Tak to skody miały silnik w d... . Jakbyśmy mieli więcej pieniążków na licencję to byśmy dostali silniki DOHC z lancii a tak tylko nowoczesna budę kupiliśmy i założyliśmy archaiczne zawieszenie na ramie i resorach piórowych z fiata 125. O silnikach nie wspomnę. A octawia? Wiadomo mariaż z volkswagenem to nie małżeństwo z daewoo.Z jednego z czego polska słynie i jest lepsze to chyba wódka bo ta czeska chyba odstaje( Nie mówię piwo). Wracając do filtrów, fabryka Filtrona ma renomę z dawien dawna. Tak jak fabryka amortyzatorów Krosno od dziesięcioleci .Teraz Delphi. I czy Delphi produkuje złe amory? Na pierwszy montaż więc dobre bo kto by się pchał w awarie aut na gwarancji?A to wciąż poczciwe amory z krosna. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-06-2011, 22:22
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
marek75 napisał/a: | no ja mimo wszystko uwazam ze czesi robia lepsze rzeczy niz polacy
proóniajcie skode favorit z polonezem, dla mnie favoritka lepsza, wezcie czasy późniejsze np skode octawie z daewoo lanos czy nubira tez skoda lepsza, a niemcy, anglicy mimo wszystko robia lepsze rzeczy, bardziej zaawansowane technologiczne niz polska, polska juz tak nie odstaje technologicznie jak zachód, ale nadal jest w tyle, maszyny przemysłowe ktore na zachodzie dokonaly swojego zywota czest sa przyswylane do polski, choc i czasami i coraz czesciej trafiaja sie nówki
tamta pani pisze z polskiego sklepu patronackiego, wiec nei bedzie strzelala samobója |
dobrze, więc wytłumacz mi, dlaczego na filtrze oleju MANN ( pudełko, kartonik i filterek ) jest coś takiego: made in Poland
co sie stałosie |
_________________
 |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13-06-2011, 15:49
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
Łukasz napisał/a: | dobrze, więc wytłumacz mi, dlaczego na filtrze oleju MANN ( pudełko, kartonik i filterek ) jest coś takiego: made in Poland
co sie stałosie |
hmm
jak dla mnie osobiscie mam taka skromna teorie, ze skrono na jakims produkcie pisze "made in" to znaczyto tyle iz cos "wyprodukowano w"
a mimo wszytko czesi i tak robia lepsze rzeczy niz polacy, maja o wiele czysciej i sa lepiej zorganizowani, wystarzcyz minac granice polsko-czeska lub polsko-slowacka i widac ze sie z polski wyjechalo
macher napisał/a: | Bo przy favorytce grzebał bertone |
bertone to stylista nadwozi a nie producent silników, nie wazne kto grzebal, ale silnik skody i tak byl lepszy niz poloneza i nie ma co gdybac, bylo jak bylo, a czesi robili lepsze auta niz polska i tak do tej pory im zostalo, lepiej wykorzystywali sytuacje zawierali lepsze kontrakty niz polacy
wracajac do filtrów
ja mam filtry manna
olejowe jest trudno porónac
filtr powietrza manna w porónaniu z filtronem ma wieksza powierzchnie (chodzi o "harmonijke" filtron ma trzy ząbki a mann na tej samej dlugosci ma pięć) o jakosci papieru nei bede sie wypowiadal, bo do tego trzeba testów laboratoryjnych |
|
|
|
 |
hevet2
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 9 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-06-2011, 18:39
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2003 |
|
|
gandw napisał/a: | Hehe Seicento robili w Polsce no ale filtr oleju zrobiony w Polsce się do tego auta nie nadaje Powiedz w takim razie co w filtrach Filtrona jest gorszego niż w filtrach 'niemieckich'? Tym bardziej że cenowo stoją praktycznie na identycznej półce - różnica 2-5zł jest pomijalna. |
Nie spotkałeś się z takim czymś,że to co robi się do producenta pojazdu (na tzw. pierwszy montaż to zupełnie inna jakość od tego co pcha się do sklep, to kiedyś się o tym przekonasz).
Trafiłem już kilka sztuk do różnych aut,jedne ciekły na zgrzewach,drugie powodowały zaniżone ciśnienie(po zagrzaniu świeciła kontrolka-pomiar manometrem za niskie),inne powodowały objawy jak w autora tematu.Dlatego moja opina na temat tej firmy jest negatywna i nie założę nigdy produktu tej firmy.Nikogo nie zmuszam do zakupu innych filtrów,każdy robi to co uważa za słuszne.Np:MANN może być MADE IN POLAND ,ważna jest kontrola jakości,która nie pozwoli dużej ilości bubli opuścić fabryki (wpadki zdarzają się najlepszym także,żeby nie było). |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-06-2011, 19:07
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Ja mam w Seju już drugiego Filtrona i żadnych problemów. Ważne gdzie filtr się kupuje, bo jest różnica między Filtronem, a Noname'm ze znaczkiem Filtrona. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dejfit
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 10 Skąd: WW
|
Wysłany: 13-06-2011, 19:46
Bolid: SC 1.1S SPI |
|
|
Łukasz napisał/a: | że filtron to przyzwoite filtry za przyzwoitą cenę i nie można sie do nich przyczepić. nawet zdziwiłbyś się, komu filtron produkuje niektóre filtry | Przecież nie psioczę na Filtrona, tym nie mniej wolę Sędziszów
Łukasz napisał/a: | dorzuce fotke z innego forum | To niby produkcja Filtrona czy Sędziszów i do jakiej fury to filtr ?
Michaelslon napisał/a: | bo jest różnica między Filtronem, a Noname'm ze znaczkiem Filtrona. | jeszcze nie widziałem noname'u ze znaczkiem Filtrona.Taka praktyka jest niezgodna z prawem. |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13-06-2011, 20:02
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
hevet2 napisał/a: | .Nikogo nie zmuszam do zakupu innych filtrów,każdy robi to co uważa za słuszne.Np:MANN może być MADE IN POLAND ,ważna jest kontrola jakości,która nie pozwoli dużej ilości bubli opuścić fabryki (wpadki zdarzają się najlepszym także,żeby nie było). |
dobrze powiedziane |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-06-2011, 20:05
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Cytat: | jeszcze nie widziałem noname'u ze znaczkiem Filtrona.Taka praktyka jest niezgodna z prawem. |
Gdyby wszyscy respektowali prawo to nie było by więzień. |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 14-06-2011, 19:25
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Chciałbym wyjaśnić jedną rzecz-ja nie bronię przed filtronem-sam ich używam(lub sędziszów), tylko napisałem że jest(lub BYŁA) wada tych filtrów, że niektóre silniki od vw tego "nie tolerują". Poczytajcie trochę fora szajswagenów . |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
dejfit
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 10 Skąd: WW
|
Wysłany: 15-06-2011, 17:05
Bolid: SC 1.1S SPI |
|
|
Michaelslon napisał/a: | Gdyby wszyscy respektowali prawo to nie było by więzień. |
Naprawdę na półce w sklepie widzałeś to o czym piszesz? |
|
|
|
 |
lukaszkswier
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-05-2012, 15:57 Problem jak w temacie
Bolid: Seicento 1,1 8v SPI 99r. 284 tyś. km lpg |
|
|
Kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika po 3-4 sekundach po dłuższym postoju. Słychać jak głośno pracuje bez oleju, jak kontrolka zgaśnie silnik pracuje cicho. Te objawy pojawiły się po przejściu z oleju VS MAX na olej Vision 15w40, filtr Filtrona. Moje pytanie czy można z tym jeździć bez obaw? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-05-2012, 18:19
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
3-4 sekundy to za dużo. w normalnych warunkach przy normalnym oleju gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem bądź tuż po jego skończonej pracy. w zime 3-4 sekundy wydłużą się do 6-7 sec w takim przypadku i silnikowi to napewno nie posłuży |
_________________
 |
|
|
|
 |
fiksiu
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 76 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-05-2012, 18:26
Bolid: Seicento 1.2 T |
|
|
Filtron robi jedne z lepszych filtrów w tej chwili.
Zmień olej na lepszy,wtedy na zimno szybciej będzie smarowany.
Przechodzenie na gorsze oleje to jeden z najgorszych grzechów motoryzacyjnych. |
_________________ Seicento 1.2 16v LPG KME G3 + K03
158PS 205Nm |
|
|
|
 |
janosik789
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 322 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-05-2012, 23:21
Bolid: Seat Toledo 5P |
|
|
niestety ja tak mam, wymienilem olej i fltr bodajże też filtrona i zanim zgaśnie kontolka oleju to mija z dobre 2-3 sekundy po odpaleniu..:/ wymienić olej filtr czy co innego? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|