FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Usuwanie rys, obić z lakieru
Autor Wiadomość
korass 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 362
Skąd: Czyżowice
  Wysłany: 26-06-2011, 11:38   Usuwanie rys, obić z lakieru
   Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r.


Jestem porządnie :cenzura: :cenzura: :cenzura: .
Na prawym boku mojego maleństwa mam chyba z 10 pierdo*nięć od innych drzwi itd.
Ludzi za to bym masowo kastrował, ale przedtem bym im opalał jaja palnikiem gazowym.

Co mogę z tym zrobić?
Jakaś pasta lekko ścierna da radę? Jaka?

Zdjęcia.
_________________
Moje Seicento
 
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 26-06-2011, 13:23   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


W jakimś zakładzie lakierniczym mogą dorobić Tobie małą porcję lakieru - taką na wyprawki. Sam muszę pousuwać parę takich "kfiatków"...
Pastą polerską próbowałem - w moim przypadku nie dało rady :evil:
_________________
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-06-2011, 14:04   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Z tego co pamiętam kilka z tych uszkodzeń było u Ciebie głębszych. Je musisz po prostu pomalować. Odtłuść to porządnie wcześniej. W lakierniczym zrobią Ci zaprawkę. Możesz też kupić w ASO.
Farbę nakładaj jak najcieńszym pendzeleczkiem. To co jest dołączone do takiej zaprawki jest stanowczo za grube. Jak zrobisz dokładnie to nie trzeba będzie poprawiać. Jak się nie przyłożysz to trzeba będzie wyrównać jakąś polerką po zaschnięciu.
Acha! Zorientuj się czy ta zaprawka jak ją kupisz to będzie z utwardzaczem. Jeśli nie to może być konieczne położenie na to bezbarwnego z utwardzaczem.
Tyle w temacie grubszych rys.
Drobniejsze można potraktować pastą lekkościerną Sonaxu.
http://www.sonax-polska.p...rna,133,39.html
Uwaga! Lekkościerna to ona jest z nazwy. To najmocniejsza pasta jaką używałem.
Pzdr!
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 26-06-2011, 15:04   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


Uzyj pasty G3 Farcela. Jesli nie masz polerki to kup gombke na wiertarke lub diaksa z regulowanymi obrotami i na naiskich obrotach to spoleruj tylko nie zapomnij gombki zanozyc przed temw wodzie zeby lakieru nie spalic i gwarantuje ci ze efekt bedzie piorunujacy.
Sonax nie uzywalem,stanowczo odradzam pasty K2 itp
Najlepsze na rynku to 3M i G3
 
 
korass 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 362
Skąd: Czyżowice
Wysłany: 27-06-2011, 20:13   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r.


Jeszcze pytanie z serii tych głupich.
Jak taką pastę się stosuje? Jaką ściereczkę użyć? Jakie wykonywać ruchy? Mazać tylko te obicia czy cały element? W tym miejscu po zastosowaniu pasty będzie jakiś ślad, zmatowienie albo coś takiego?

Po prostu nie chce sobie zrobić jeszcze gorzej :)
_________________
Moje Seicento
 
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 27-06-2011, 20:19   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


korass napisał/a:
Jeszcze pytanie z serii tych głupich.
Jak taką pastę się stosuje? Jaką ściereczkę użyć? Jakie wykonywać ruchy? Mazać tylko te obicia czy cały element? W tym miejscu po zastosowaniu pasty będzie jakiś ślad, zmatowienie albo coś takiego?

Po prostu nie chce sobie zrobić jeszcze gorzej :)


Jak bedziesz kupowal paste np w sklepie z lakierami to popros o sciereczke do polerowania poinna byc ona o rzadkim sciegu,delikatna.
Jesli chcesz recznie polerowac to raczej nie ma sensu bo bedziesz musial sie bardzo duzo na machac ale jesli chcesz sprobowac to wykonuj ruchy okrezne,a czy zostanie slad to zalezy czy bardzo zaniedbany jest aktualnie lakier :grin:
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-06-2011, 01:14   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Myślę, że korassowi chodziło bardziej o to czy sobie lakieru nie uszkodzi tą pastą niż o to czy doczyści to dokładnie.
Odpowiedź jest prosta. Jeśli pasta agresywna i użyjesz zbyt dużej siły do pucowania to możesz zwyczajnie porysować lakier. Zacznij delikatnie i stopniowo zwiększaj siłę co jakiś czas sprawdzając efekty. Musisz to po prostu wyczuć. Stosuj pastę ścierną wkoło zadrapania. Nie musisz czyścić całego elementu. Można jednak potem jakąś delikatną pastą ścierną przeczyścić cały element dla lepszego efektu.
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
Pasquallo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1
Skąd: Łowicz
Wysłany: 21-07-2011, 11:03   
   Bolid: seicento 1.1


ja bym oddał do profesjonalnego blacharza mimo wszystko
 
 
Mucha!!! 
spamer team

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 1455
Skąd: prawie Rybnik :p
Wysłany: 21-07-2011, 21:29   
   Bolid: SC 1.1. MPI


i powiedzonko które mam w pracy na tablicy:
"Powinni przywrócić karę chłosty"

a co do rys to tak jak wyżej piszą Danielek i anathema4 postaraj się tak a jak nie to do lakiernika ;/
_________________
NiebieskiJestOK
 
 
 
kris1848 
Nałogowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 344
Skąd: ?ląsk, Radlin
Wysłany: 22-07-2011, 10:20   
   Bolid: Seicento 900sx


korass, a może spróbujesz pastą meguiars ultimate compound?Stosowałem na moim lakierze i powiem,że drobne ryski znikają, a grubsze są mniej widoczne. :))
_________________
BORKI 2012 #102
SZCZYRK 2013 #39

Sej by KriS : http://www.seicento.pl/vi...t=41466&start=0
https://www.facebook.com/seicento.smoor.airride
 
 
 
Harr 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 22-07-2011, 13:25   
   Bolid: Seicento


Witam.
A ja mam pytanko ile takiej pasty G3 potrzeba na wypolerowanie całego seika?
Pozdrawiam.
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 22-07-2011, 14:46   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


250g Wypolerujesz 4 sejki i jeszcze ci zostanie :wesoly: Od razu ci mowie ze jesli bedziesz uzywal G3 na mokro (bo inaczej sie nie da) to przygotuj sie na czyszczenie auta bo bardzo brudzi.
 
 
korass 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 362
Skąd: Czyżowice
Wysłany: 22-07-2011, 20:05   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r.


Pasquallo napisał/a:
ja bym oddał do profesjonalnego blacharza mimo wszystko

Gdybym miał pieniądze to też bym tak zrobił...
kris1848 napisał/a:
może spróbujesz pastą meguiars ultimate compound

Za skąpy jestem na takie luksusy :)
Może ktoś napisać jak dobrze się obsługiwać tą pastą G3? Ręcznie oczywiście.
_________________
Moje Seicento
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum