FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kto skanował programem IAW ECU SCAN?
Autor Wiadomość
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-07-2011, 15:18   Kto skanował programem IAW ECU SCAN?
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Witam.Jestem posiadaczem(szczęśliwym) fejsu i programu IAW ECU SCAN. po podpięciu auta (seicento 900 ) do kompa okazało się że ma pełno błędów co prawda nie aktywnych ale zapisanych w pamięci.Raz dwa sie je pokasowało lecz mam pytania do znawców tematu,
1.Czy u Was na jałowym biegu też skacze kąt wyprzedzenia zapłonu w zakresie 8-15 stopni? U
mnie tak się dzieje. Statyczny kąt bez odpalenia auta mam 10 stopni
2.Po nagrzaniu się silnika wywala mi błąd(nie aktywny lecz zapisuje w pamięci) jest to sonda lambda błąd (L). Co to znaczy to L w nawiasie?
3.Można wykonać tym programem test silniczka krokowego?

I dodatkowa informacja dla wszystkich. Odpinanie kompa od akumulatora celem kasowania błędów nic nie daje. I tak trzyma w pamięci. Kiedyś cudowałem z odpinaniem jak pracował czujników temperatury i krokowego jak kiepsko chodził na zimno. Od tego czasu wielokrotnie odpinałem aku (nawet na noc) od auta i patrzę na ekran błędów a tu błędy wyskakują zapisane.Co prawda nie aktywne (nie aktualne w danej chwili lecz trzyma je w pamięci).Wychodzi na to że nawet jak np wymienimy uszkodzony czujnik i kontrolka zgaśnie to i tak ma ślad że usterka była.Proszę o odpowiedź na moje pytania
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-07-2011, 19:56   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Dziękuję za ogromne zainteresowanie tematem . Musiałem po nocy siedzieć by wyrobić się z czytaniem porad ;) . No nic. Znalazłem i to (L) to stan sondy lambda. Jeśli spadnie poniżej zaplanowanych w centralce milivolt to wtedy wskazuje błąd. Tak samo stan (H) jeśli za wysokie napięcie podaje. Ale to tylko podaję dla wiadomości innych użytkowników programu diagnostycznego którzy szumnie odpisali na mój założony temat.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-07-2011, 20:15   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ale marudzisz :P
nie każy wchodzi na forum codziennie i nie siedzi tu nontoper :P
inna sprawa, że ja bym Ci chyba nie odpowiedział, bo co znaczą literki przy sondzie nie wiedziałem, a i nie wiem jaki jest kąt ani bym nie sprawdził, bo nie mam żadnego sc, a tym bardziej sc 900 pod ręką :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-07-2011, 20:22   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Linda napisał/a:
ale marudzisz :P
nie każy wchodzi na forum codziennie i nie siedzi tu nontoper :P
inna sprawa, że ja bym Ci chyba nie odpowiedział, bo co znaczą literki przy sondzie nie wiedziałem, a i nie wiem jaki jest kąt ani bym nie sprawdził, bo nie mam żadnego sc, a tym bardziej sc 900 pod ręką :P
Marudze bo maruda jestem. Myślałem że sporo ludzi już używało ten scan i program w seicento SPI. A Ty tez pewno byś pomógł, bo chyba kojarzę kolegę z AK jak twórca programu iaw ecu scan udzielał porad ;)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 15-07-2011, 08:20   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ano podpytywałem o kilka parametrów :) ale akurat nie o sonde :)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
matts84 
Centomania Chełm


Pomógł: 27 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 976
Skąd: Chełm
Wysłany: 15-07-2011, 08:32   
   Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II


Ja sie podpinałem ale pod 1.2 8V. kąt wyprzedzenia zapłony chyba sie zmieniał, ale na 100% nie jestem pewien. Dziś będę podpinał 900 ojca to sprawdzę.
_________________
Było SC Cento na PJ :))
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-07-2011, 10:50   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Dzięki z góry. Właśnie ten kąt zapłonu mnie nurtuje. W spoczynku silnika ma 10 stopni a jak odpalę na jałowym biegu to skacze od 8 do 15 stopni. Po daniu na wyższe obroty to się normuje na ok 25-30 stopni. Domyślam się że centralka w ten sposób chce utrzymać jałowe obroty ale jak to się robiło na silniku z gaźnikiem i aparatem zapłonowym w cinquecento?Tam kąt był ustawiany i też silnik pracował.Inna sprawa na którą bym prosił zwrócić uwagę to czas wtrysku. 'Mądra książka" sam naprawiam- podaje że czas wtrysku wynosi od 1.5 do 3.5 milisekundy a program oblicza że 0.80 milisekundy. Ładnie odcina jak puszczę gaz na hamowanie silnikiem i do chwili jałowego biegu spada na zero.Silnik pracuje w miarę więc książka chyba źle podaje(już wiele tam przekłamań stwierdziłem). A jeszcze jak rozgrzany silnik będzie to na "wskaźnikach" zerknij czy korekta lambdy jest na niebieskim polu nisko?Bo u mnie na jałowym wskakuje na benzynie na niebieskie. Lambda 0.80 po przegazowaniu skok i około jedności ma.Wiem że na jałowym biegu właśnie skład mieszanki bogaty jest ale żeby aż tyle i centralka nie wprowadza korekty?Może właśnie tym skokiem kąta wyprzedzenia zapłonu daje korektę ?Już sam nie wiem i dlatego proszę o porównawcze wyniki. Natomiast jak na gaz przełączę to na czerwone wchodzi i lambda 1.33 ale to wiadomo. Inny skład spalin,inne odczyty i mieszanka uboga.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
matts84 
Centomania Chełm


Pomógł: 27 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 976
Skąd: Chełm
Wysłany: 17-07-2011, 21:37   
   Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II


Kąty zapłonów podobne, czas wtrysku na jałowym 0,80 przy wyższych obr ponad 1 ms lambda 1,02
_________________
Było SC Cento na PJ :))
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-07-2011, 09:47   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Dzięki. Myślałem że coś w epromie mam . Jeszcze tej lambdzie muszę się przyjrzeć bo coś nie taka. Za wolna. Wchodzi na niebieskie pole na jałowym na benzynie i łapie błąd . Następnie po jakimś czasie wskakuje na lambda 1 i jest optymalnie. Ale błąd trzyma w pamięci zapisany nie aktualny
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
matts84 
Centomania Chełm


Pomógł: 27 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 976
Skąd: Chełm
Wysłany: 18-07-2011, 17:57   
   Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II


Bo błąd jest tymczasowy, być może spowodowane to jest uszkodzeniem sondy, albo grzałki sondy. Najlepiej było by ją podmienić i potestować.
_________________
Było SC Cento na PJ :))
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-07-2011, 19:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Grzałka jest ok badałem i obwód elektryczny też bo chyba evap by nie działał (na tym samym bezpieczniku) a test jego wykazuje że zaliczono. Sonda po prostu jak się rozgrzeje na benzynie to spada nisko na niebieskie pole i wtedy wyskakuje błąd chwile jest aktualny następnie przechodzi w zapisane . I tak co jakiś czas ale tylko na benzynie. Na gazie znów na bogatym zakres wchodzi . Myślę że nie ma co wybrzydzać.Mam jeszcze pytanie czy można testować silniczek krokowy biegu jałowego tzn czy można wykonać testem kilka kroków do przodu i do tyłu tym silniczkiem (widziałem w poprzednich programach było na stronie testów oprócz wtryskiwacza i cewek również silniczek krokowy a u mnie nie ma tego podpunktu)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
matts84 
Centomania Chełm


Pomógł: 27 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 976
Skąd: Chełm
Wysłany: 18-07-2011, 21:11   
   Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II


Ten program to Open Source, chyba nie ma tam jeszcze testu silniczka krokowego.
_________________
Było SC Cento na PJ :))
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com
 
 
 
T_O_M_A_L_A 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Łochowo
Wysłany: 19-07-2011, 20:54   
   Bolid: Seicento 900 SX + LPG


macher napisał/a:
Odpinanie kompa od akumulatora celem kasowania błędów nic nie daje.
Nie jest tak jak piszesz do końca, bo kasowane są błędy rzeczywiste w pamięci RAM. Błędy w pamięci EEPROM natomiast można skasować przez wydanie komendy z fejsu. Poza tym błędy znikają po naprawieniu usterki i kilku cyklach pracy ECU (tak napisali w datasheet-cie ECU z tego co pamiętam).
Druga rzecz, to nie wiem jak pisany jest program ale te błędy o których piszesz mogą nie być zgodne z rzeczywistością. Bo jeżeli jest problem z sondą lamda powinieneś mieć najpierw informacje że jest błąd, a potem że jest błąd lambdy i konkretne jaki. Ale o to trzeba by się dopytać autora programu.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-07-2011, 21:32   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Tak daleko nie jestem obeznany w RAM i ROM ale tylko tyle wiem że kiedyś grzebałem z autem cuda. Nie chodził na benzynie zimą na zimno na cztery gary (900setka tak ponoć ma niektóra), wypinałem czujniki wszystkie jakie się dało czyli temperatur krokowy mapu tpsu i evapu oczywiście przy pracującym silniku. Kontrolka się paliła awarii ale po podłączeniu z powrotem czujników i odpaleniu to gasła. I wielokrotnie odpinany był akumulator m. innymi do podładowania akumulatora. Więc jak było pisane na forum myślałem że błędy o ile były to wykasowało ale jednak nie bo był cały wykazik o tych czujnikach co pisałem. Pokasowałem fejsem i nie ma teraz nic prócz tej sondy na ubogim składzie (stan L) i wtryskiwaczu ale to z uwagi na to że mam LPG i błąd łapie jak na gazie jeżdżę. Na benzynie nie jest aktywny ten błąd
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum