wskażnik temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-07-2011, 19:09
Bolid: Audi |
|
|
a bo nie doczytałem, myślałem że chodzi o czujnik 3 pinowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pawelec
Piaseczno SC Team

Pomógł: 9 razy Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2007 Posty: 277 Skąd: WPI-....
|
Wysłany: 21-07-2011, 11:35
Bolid: czerwony:) |
|
|
maupe napisał/a: | Pawelec napisał/a: | bzyku26 napisał/a: | i jak długo montują taki wskaźnik |
montaz jest szybki kupujesz wskaznik np allegro i musisz kupic czujnik 2 pinowy wkrecany do glowicy
|
a ten dwupinowy pozwoli mi miec kontorlkę przegrzania silnika równolegle z sygnałem na wskaźnik temperatury ?
na razie mam wskaźnik od łady wmontowany w miejsce po zegarku i czujnik jednopinowy z poloneza |
tak na 2 pinowym masz kontrolke przerzania i temp wody pozdro |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../Seicento/27071
 |
|
|
|
 |
pecek
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 30 Skąd: Pawłowice
|
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 21-07-2011, 17:10
Bolid: Seicento |
|
|
o losie części od Majoneza do Cento zakłądają |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-07-2011, 17:20
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
marcelmax napisał/a: | o losie części od Majoneza do Cento zakłądają | Jest przysłowie typu " Tak krawiec kraje jak mu materii staje". Więc nieważne skąd ważne że działa i spełnia zadanie prawda? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
maupe
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2011, 17:34
Bolid: .9 litra [cool] |
|
|
dzięki Pawelec |
_________________ 0.9 litra [cool]
 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-07-2011, 18:02
Bolid: Audi |
|
|
w liczniku SPI mozna bardzo łatwo przystosować wskaźnik paliwa żeby pokazywał temp i wskazanie paliwa (po przełączniku) |
_________________
 |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-07-2011, 18:59
Bolid: seicento 1.1spi |
|
|
jak to kolego Jerzyk zrobić? |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-07-2011, 20:18
Bolid: Audi |
|
|
bzyku26 napisał/a: | jak to kolego Jerzyk zrobić? |
- kupic czujnik od punto 1 1.1 SPI (taki do wskażnika), podmienić z tym co załącza kontrolkę i podłączyć pod ten sam kabel
- licznik rozebrac i ze wskaźnika paliwa wylutować opornik
- odciąć kabel z wtyczki (przy liczniku) od czujnika przegrzania (link do styków licznika
- namierzyć kabel od sygnału paliwa i odciąć
- między sygnał temperatury a + po stacyjce podłącz potencjometr 1 kOhm, uruchom silnik, poczekaj aż się włączy wentylator i kręcąc potencjometrem, ustaw wskazówkę w odpowiedniej pozycji, potencjometr możesz zostawić, ale lepiej zmierzyć jego wartość po regulacji i wstawić odpowiedni opornik
- między sygnał paliwa a + po stacyjce wlutuj opornik ze wskażnika
- pomiędzy sygnałem tem, paliwa a "wejściem" do licznika daj przełącznik i już |
_________________
 |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-07-2011, 19:35
Bolid: seicento 1.1spi |
|
|
kupie ten wskaźnik http://allegro.pl/wskazni...1711847353.html i w zestawie jest czujnik to mam kupić jakiś inny ,czy ten może być jak niepasuje to kupić od punto 1 1.1 tak |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-07-2011, 21:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli czujnik ma być w głowicy to widzę że raczej nie będzie gwint pasował. Musiałby być rozmiaru 16x1.5 a ten jakiś taki cienki na zdjęciu. Musiałbyś redukcję jakąś bo nie wiem czy inny czujnik podpasowałby rezystancją do wskaźnika. Ten w zestawie jest dedykowany do tego wskaźnika więc raczej to ten powinien być. Wystarczy inny parametr termistora (np stała B) i już wskazuje inaczej w całej skali. Ale to elektronicy wiedzą a że ja nim nie jestem to mimo tego zalecam ten oryginalny czujnik ten z zestawu. Zobacz na aukcji, mają też adapter do tego czujnika. Wepniesz w wąż co wychodzi z termostatu na nagrzewnice i będzie działało.Tylko musiałbyś adapter mieć taki jak średnica tego węża czyli chyba 16 mm jak się nie mylę bo takie mam węże z termostatu do parownika i nagrzewnicy a tam takiego adaptery nie widzę . Musiałbyś ustalić czy mają. Ale chyba lepiej do ślusarza i dorobić tulejkę wewnątrz na gwint czujnika do zegara a zewnętrzny gwint na taki jak wykręcisz czujnik z głowicy. Bo co w głowicy to w głowicy. Temperatura silnika bez oszukaństwa na zegarze. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
kafar
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 132 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-07-2011, 21:32
Bolid: Fiat Seicento Abarth 1.2 2000r. |
|
|
ja miałem u siebie w seju czujnik z zestawu indiglo auto gaurage zamontowany za pomocą tej złączki http://allegro.pl/adapter...1682307785.html na przewodzie od chłodnicy do pompy wody złączka 32 albo 34 i wszystko pasowało. |
_________________ Powrót do Seicento. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-07-2011, 21:40
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
kafar napisał/a: | ja miałem u siebie w seju czujnik z zestawu indiglo auto gaurage zamontowany za pomocą tej złączki http://allegro.pl/adapter...1682307785.html na przewodzie od chłodnicy do pompy wody złączka 32 albo 34 i wszystko pasowało. | I dobrze wskazywał temperaturę ? A co jak termostat jeszcze się nie otworzył w temperaturze poniżej 85 stopni? Kiedy obieg większy jest zamknięty i jako tako węże grube od chłodnicy nie powinny być gorące tak jak silnik. Bo letnie owszem są ale żeby była rzeczywista temperatura to ciecz musi krążyć a jak ma to robić skoro termostat nie pozwala na to? To raz a dwa jak był na przewodzie od chłodnicy do pompy to podawał nie temperaturę z silnika a już schłodzoną temperaturę cieczy przez wentylator chłodnicy.Czujnik trzeba by było za termostatem na małym obiegu (zawsze otwartym) do nagrzewnicy lub najlepiej w głowicy. oczywiście sugeruję się silnikiem 900 ale w 1100 można byłoby tak zrobić jak kolega napisał jednakże trzeba by było wpiąć się w gruby wąż ale za tym cienkim co idzie do nagrzewnicy i ze zbiorniczka wyrównawczego a pompą wody jednakże nie zmienia to faktu że im dalej źródła ciepła (głowicy) tym bardziej zafałszowane wyniki. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 22-07-2011, 22:44
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
też dziś zacząłem rzeźbić zobaczymy jakie będą efekty, słuchajcie a jak wygląda sprawa czujnika? tego w głowicy, mój szef mówił że jak kupił CC700 coś mu tam nie pasowało i założył drugi licznik i żadnego czujnika nie wymieniał tylko się podpiął pod ten od kontrolki i działa mu już kilkanaście lat |
|
|
|
 |
|