Bak paliwa do wymiany |
Autor |
Wiadomość |
pawerski
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2011, 20:11 Bak paliwa do wymiany
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004 |
|
|
Witam.
W moim Seicento MPI przerdzewiał bak paliwa. W serwisie zaproponowano mi dwie opcje wymiany - droższą na zbiornik od MPI i o połowę tańszą od SPI.
Mam dwa pytania:
1. czy w wersji SPI bak jest powiązany z filtrem paliwa jak w MPI?
2. czy warto dopłacić do oryginału, a może lepiej zainwestować w solidny zamiennik? |
|
|
|
 |
mlodysc
nówka sztuka ;)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 43 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 04-04-2011, 20:17
Bolid: seicento 0,9 |
|
|
w spi filtr paliwa jest mocowany do baku w mpi nie ma filtra
kup orginał bo zamiennik pordzewieje ci po roku, będzie cieknął i wyjdzie cie dwa razy drożej niż orginał |
|
|
|
 |
mrartur
Bywalec

Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 04-04-2011, 20:23
Bolid: Opel Corsa D 2010 & Seicento0,9 2000+Lpg |
|
|
ja kupiłem zamiennik a potem wyczysciłem go i pomalowałem kilka razy hameraidem czy jak to sie tam pisze 4 rok ani śladu rdzy ; D |
_________________ www.imprez.org
Profesjonalna Organizacja Imprez ! |
Ostatnio zmieniony przez mrartur 04-04-2011, 20:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawerski
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2011, 20:32
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004 |
|
|
No właśnie ostatnio pojechałem na wymianę filtrów (pisałem o tym w innym temacie) i odpowiedzi forumowiczów potwierdziły ocenę mechanika, że w MPI filtr paliwa jest zintegrowany ze zbiornikiem. Chciałbym zamontować oryginał z SPI ale jak się okaże, że nie posiada filtra to będzie lipa bo syf jaki się zbierze będzie leciał do silnika. |
|
|
|
 |
urban787
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 63 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 22 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 05-04-2011, 11:45
Bolid: seicento0,9 |
|
|
pawerski napisał/a: | No właśnie ostatnio pojechałem na wymianę filtrów (pisałem o tym w innym temacie) i odpowiedzi forumowiczów potwierdziły ocenę mechanika, że w MPI filtr paliwa jest zintegrowany ze zbiornikiem. Chciałbym zamontować oryginał z SPI ale jak się okaże, że nie posiada filtra to będzie lipa bo syf jaki się zbierze będzie leciał do silnika. | Generalnie zbiorniki SPI/MPI różnią się uchwytem na filtr paliwa.SPI ma uchwyt mocowania filtra,MPI go nie ma. |
_________________ urban787 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 05-04-2011, 11:49
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
urban787 napisał/a: | SPI ma uchwyt mocowania filtra,MPI go nie ma. |
a co szkodzi zamontować SPI i dać filtr? bo w MPI nie jest on integralny z bakiem, a z POMPĄ, więc na dobrą sprawę można by było zamonotwać bak z spi i pompę z mpi, będzie podwójne filtrowanie , no chyba że mocowania pompy w poszczególnych bakach się różnią |
_________________
 |
|
|
|
 |
urban787
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 63 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 22 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 06-04-2011, 09:22
Bolid: seicento0,9 |
|
|
paker228 napisał/a: | urban787 napisał/a: | SPI ma uchwyt mocowania filtra,MPI go nie ma. |
a co szkodzi zamontować SPI i dać filtr? bo w MPI nie jest on integralny z bakiem, a z POMPĄ, więc na dobrą sprawę można by było zamonotwać bak z spi i pompę z mpi, będzie podwójne filtrowanie , no chyba że mocowania pompy w poszczególnych bakach się różnią | Oczywiście że nic nie szkodzi.Do MPI można założyć zbiornik SPI.I można też założyć dodatkowy filtr,albo olać mocowanie i go nie zakładać. |
_________________ urban787 |
|
|
|
 |
pawerski
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2011, 11:35
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004 |
|
|
Czyli rozumiem, że jak założę zbiornik od SPI to i tak paliwo będzie filtrowane przez pompę paliwa, która jest obecnie zamontowana? |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 06-04-2011, 11:44
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
pawerski napisał/a: | Czyli rozumiem, że jak założę zbiornik od SPI to i tak paliwo będzie filtrowane przez pompę paliwa, która jest obecnie zamontowana? |
jeśli jest to pompa z MPI (z tzw sitkiem w koszu pompy) - to tak.
pompa z koszem (czarnym)
pompa ze zdjętym koszem - u spodu widać białe sitko
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-04-2011, 11:53
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
brak filtra paliwa w MPI to totalna ignorancja i oszczędność inżynierów. szkoda że filtra oleju nie zdjeli i nie zrobili "jednorazowych" smoków z "siateczką" |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawerski
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2011, 11:55
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004 |
|
|
Oki, dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
urban787
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 63 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 22 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 07-04-2011, 07:51
Bolid: seicento0,9 |
|
|
pawerski napisał/a: | Czyli rozumiem, że jak założę zbiornik od SPI to i tak paliwo będzie filtrowane przez pompę paliwa, która jest obecnie zamontowana? | Dokładnie tak. |
_________________ urban787 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-07-2011, 22:03
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
takiej bzdury dawno nie widziałem. mowa o oryginalnych bakach.
bak do 900\1.1 spi
http://www.czesci.auto-ce...uemart&Itemid=2
bak do 1.1 MPI
http://www.czesci.auto-ce...uemart&Itemid=2
to jest parodia, baki te różnią sie tym, że SPI ma jeszcze uchwyt na filtr. w MPI nie ma filtra więc nie ma uchwytu. czyli za bak, który ma mniejszą ilość metalu i nie ma uchwytu zapłacimy 200 zł więcej. oni mają ludzi za idiotów ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|