Nie odpala, pali z popychu |
Autor |
Wiadomość |
matts84
Centomania Chełm

Pomógł: 27 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 976 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 29-07-2011, 08:14
Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II |
|
|
Po mojemu podmień pompę bo nie masz dobrego ciśnienia w układzie. Zdejmij filtr powietrza i zobacz jak wtrysk działa podczas kręcenia. Niech ci ktoś zakręci rozrusznikiem, Jak nie będzie robił mgiełki to na 99% pompa paliwowa. |
_________________ Było SC Cento na PJ
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-07-2011, 10:58
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Michaelslon napisał/a: | Po odpaleniu na gazie przy próbie przełączenia na benzynę sejek momentalnie gaśnie. Próbowałem kilka razy. A jak odpalałem na z popychu depnąłem mocniej, pewnie przełączył się na gaz i wtedy zaskoczył na LPG. | Nie dostaje paliwa. Ale pisałeś że pompę słychać jak się uruchamia kluczykiem? Jeśli nie to jeszcze sprawdź zasilanie czy dostaje plus i masę w kostce przy pompie. Jednak myślę że pora będzie wkład wymienić w najgorszym wypadku .Chyba że faktycznie wszystkie zanieczyszczenia osiadły w zbiorniku na filtrze paliwa przy pompie i utrudniają przepływ paliwa przez co taki syk słychać w przepustnicy. Zanim wkład wymienisz posprawdzaj to bo po co mieć dwie pompy jakby ta była sprawna? Możesz zdjąć wężyk (zasilający) z przepustnicy? Jak tak to do butelki go wsuń i niech ktoś przekręci kluczyk. Jak nie poleci paliwo to albo niedrożność w przepływie(kiedy pompę będzie słychać) lub przypalenie pompy lub przerwa w obwodzie zasilania pompy (wyłącznik bezwładnościowy? Wątpliwe raczej) A jak poleci ale słabo to też może być zapchanie instalacji lub pompa się zaciera. Sprawdzisz później po wyczyszczeniu filtra w pompie czy pomoże |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-07-2011, 14:30
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Więc tak, aż głupio pisać ale odpiął się wężyk od filtra paliwa. Zrobiłem to tym razem porządniej ale nie rozwiązało to problemu. Odłączyłem wężyk od przepustnicy i zakręciłem trzy razy. Wyleciało jakieś 25 ml paliwa więc pomyślałem, że chyba ok. Po założeniu wężyka i tak nie chce odpalić. Myślałem, że może zapowietrzony, więc dobrałem się do pompy i odpiąłem wężyk z czerwonego krućca. Przy przekręcaniu kluczyka słychać to co w przepustnicy, jakieś syczenie. Odkręciłem jeszcze raz wężyk od przepustnicy no i nie leci z niego paliwo. Widocznie na początku jakieś resztki poszły. Czyżby pompa padła od pracy na sucho? Słychać ją wyraźnie, że pracuje, więc może to filtr. Muszę ją wyjąć i zobaczyć co w trawie piszczy |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-07-2011, 15:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Filtr przy pompie zapchany będzie . Ten wewnątrz obudowy który jest zamocowany na wkładzie pompy paliwa. Pompa ma ciężko zassać i dlatego tak szumi. Mogła też paść pompa. Wydatek na wkład około 50 zł na allegro ( w sklepie motoryzacyjnym zamiennik około 80 jak u mnie w okolicy) lub nowa za kilkaset zł lub szrot używka(nie wiadomo w jakim stanie) Tak nawiasem Ty masz seicento 1.1 SPI czy MPI? bo jeszcze możesz mieć zapchany filtr paliwa pod podwoziem. Ale to dotyczy tylko silników z jednopunktowym wtryskiem.W MPI tego nie ma pod podwoziem. Jednakże zacznij od tego zgrubnego smoka przy pompie paliwa. Miałem podobnie że pompa aż wyła i nie miała siły ciągnąć bo filtr był oblepiony farfoclami z paliwa a nawet ten filterek miałem pęknięty i osiadało dużo na sitku pompy(pod filtrem).Tylko że wtedy samochód jeśli odpalił bo z trudem odpalał to strasznie falował szarpał i nie dało się jechać na benzynie |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-07-2011, 15:50
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Ale porażka, odkręciłem pompę a tam pod nią sucho Przy okazji rozruszałem pływak i teraz pokazuje już rezerwę prawidłowo. Głupi wężyk i tyle problemów, że o 10 l paliwa nie wspomnę Wreszcie zapalił. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-07-2011, 19:18
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Michaelslon napisał/a: | Ale porażka, odkręciłem pompę a tam pod nią sucho Przy okazji rozruszałem pływak i teraz pokazuje już rezerwę prawidłowo. Głupi wężyk i tyle problemów, że o 10 l paliwa nie wspomnę Wreszcie zapalił. | Jeździłeś na sucho? Nie chcę straszyć ale pompa może niedługo się skończyć jak na sucho chodziła i nie miała smarowania paliwem ani chłodzenia.Dziwne że nie czułeś zapachu benzyny np na parkingu jak ruszałeś. I to co zatankowałeś to wyleciało? Ciesz się że nie było bum.... |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
matts84
Centomania Chełm

Pomógł: 27 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 976 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 31-07-2011, 11:27
Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II |
|
|
Michaelslon napisał/a: | Ale porażka, odkręciłem pompę a tam pod nią sucho Przy okazji rozruszałem pływak i teraz pokazuje już rezerwę prawidłowo. Głupi wężyk i tyle problemów, że o 10 l paliwa nie wspomnę Wreszcie zapalił. |
Tak jest jak sie na rezerwie jeździ z LPG, powinno być minimum 1/2 baku paliwa, między innymi po to aby się pływak nie zastał. |
_________________ Było SC Cento na PJ
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-07-2011, 20:35
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Trzeba mieć jeszcze szczelny bak, żeby mieć tą połowę |
_________________
 |
|
|
|
 |
|