szarpanie na niskich obrotach, gaśnięcie etc |
Autor |
Wiadomość |
emdzejos
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 02-08-2011, 18:52 szarpanie na niskich obrotach, gaśnięcie etc
Bolid: SC 900 |
|
|
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Otóż moje problemy zaczęły się już kilka miesięcy wstecz, gdy to podczas zimy mój sej (99r, 900)przez pierwsze 5-7min od rozruchu z rana nieco się dławił. Było to nieco upierdliwe ale zbagatelizowałem problem, gdyż jestem typowym leniwcem i póki auto odpala to jeżdzę
Problem ten ciągnął się przez wiosnę i trwa do chwili obecnej.
Auto szarpało coraz bardziej. Przez ostatnie miesiące (nawet gdy noce nie są takie zimne) auto przez pierwsze kilometry niemal nie reaguje na gaz tzn nawet gdy wcisnę do oporu to auto nie rozpędzi się powyżej 30-35km/h. Dopiero po 2-3km auto nagle dostaje kopa i silnik zaczyna znośnie chodzić...... a w zasadzie zaczynał, ponieważ na chwilę obecną trwa to dłużej, a sam silnik ciągle pracuje nierówno.
Zdarza się, że po odpaleniu sam zgaśnie (stopniowo sam się dławi), czasem na światłach chce ruszyć, a tu silnik już zgaszony (taka cicha śmierć ).
Silnik jak pisałem pracuje nierówno, często (głownie po rozruchu) aby ruszyć, muszę mocniej wkręcić go na obroty i powoli lecieć ze sprzęgłem, bo inaczej się zdławi.
Wymieniłem już filtr powietrza i świece, ale raczej się nic nie zmieniło (chociaż były to części do wymiany).
Dobrze by było, aby ktoś mnie chociaż nakierował w jakim kierunku powinienem iśc, bo nie mam już pojęcia za co się wziąć.
ps. wybaczcie za nieco lakoniczny opis, ale ostatnimi czasy nie miałem czasu zając się autem i zapewne jakieś fakty wyleciały mi z głowy, jak sobie przypomnę to dorzuce
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 51 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-08-2011, 19:02
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
Najlepiej pojechać na kompa.Wszystko na to wskazuje że jest nieprawidłowa praca wtrysku.Może być sonda lambda,map sensor,a nawet sama centralka wtrysku.Czy lampka wtrysku(marchewa)gaśnie po odpaleniu silnika?czy nie świeci się w czasie jazdy? |
_________________ Jedź ostrożnie!!! |
|
|
|
 |
kamistrz3
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 02-08-2011, 20:02
Bolid: seicento 1.1 kat SPI |
|
|
Kiedy ostatnio wymieniłeś filtr paliwa? |
|
|
|
 |
emdzejos
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 02-08-2011, 20:29
Bolid: SC 900 |
|
|
Lampa gaśnie po odpaleniu. Co do filtru paliwa to nie mam pojęcia, jeżdżę tym autem od 2-3 lat i za mojej kadencji go nie wymieniałem, nie wiem jak poprzedni właściciel (samochód dostałem od rodzinki ).
A co do kompa to właśnie miałem podjechać sprawdzić, więc dobrze się złożyło
Dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-08-2011, 21:04
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak kontrolka wtrysku gaśnie to nie bzie miał błędu zapisanego jako aktualny jedynie jakiś nieaktywny błąd. Tu będzie raczej natury mechanicznej niż elektronicznej. Zapchany filtr za pompą tzn pod podwoziem jak również ten przed pompą w zbiorniku zamocowany na wkładzie pompy. U mnie często się zapychał właśnie ten wstępny filtr.Ale ja mam LPG więc jeżdżę na małej ilości paliwa w zbiorniku. Sprawdź szczelność tego cienkiego przewodu z przepustnicy do mapu przy centralce wtrysku.Powinien być szczelny zwłaszcza lubi pękać przy przepustnicy jak wychodzi i przy wejściu do czujnika (mapsensora).Jak wymieniałeś świece to były ładnie wypalone? nie okopcone za bardzo? Bo tu może być też wina cewki którejś |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|