Problem ze stacyjką! |
Autor |
Wiadomość |
zassawka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:40 Problem ze stacyjką!
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam! Posiadam seicento 900 i mam taki oto problem, otóż ostatnio miałem bardzo duże problemy z przekręceniem kluczyka (dopiero po kilkunastu próbach zaskakiwał) więc dzisiaj rano postanowiłem nasmarować stacyjkę i po wykonaniu tej o to czynności przekręcenie kluczyka stało się niemożliwością W tej chwili jestem w kropce i nie za bardzo wiem co mam począć w tej sytuacji, gdyż z tego co słyszałem aby wymienić wkład trzeba przekręcić kluczyk o jedną pozycję po czym wcisnąć guzik blokujący go, a zablokowana stacyjka uniemożliwia mi to. Dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc, co mogę zrobić z tym fantem? |
|
|
|
 |
ciocia
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 132 Skąd: czewa
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:51
Bolid: seicento |
|
|
poruszaj kierownica i przekrec kluczyk:) |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:55
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
Jeżeli to faktycznie włączona blokada kierownicy to
Albo spróbuj drugim kluczykiem, w starej stacyjce tak miałem Jeden kluczyk śmigał, a drugi nie... Teraz mam zestaw od Pandy i problemy znikły |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
zassawka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-08-2011, 00:23
Bolid: seicento 900 |
|
|
Sprawdzałem oby dwoma kluczykami i raczej to nie jest blokada kierownicy. (Sprawdzane przeze mnie i drugiego kierowce z 22 letnim stażem.) Wygląda to mniej więcej tak jakby stacyjka po nasmarowaniu nagle przestała rozpoznawać kluczyk. |
|
|
|
 |
sejomaniak
Nałogowiec

Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 302 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 06-08-2011, 00:52
Bolid: F/I/A/T Seicento BRUSH 1.1MPI |
|
|
a immo masz?? |
_________________ Seicento
 |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 06-08-2011, 06:42
Bolid: Seicento |
|
|
zassawka napisał/a: | prawdzałem oby dwoma kluczykami i raczej to nie jest blokada kierownicy. (Sprawdzane przeze mnie i drugiego kierowce z 22 letnim stażem.) Wygląda to mniej więcej tak jakby stacyjka po nasmarowaniu nagle przestała rozpoznawać kluczyk. |
pytanie czym smarowałeś ów stacyjkę bo lejąc jakikolwiek olej to tylko zrobisz w niej maż z tego syfu co przez x lat wchodził z kluczem
proponuje ci nalać delikatnie czegoś w postaci benzyny ekstrakcyjnej by rozpuścić to co trzyma wodziki i delikatnie wsuwką lub spinaczem je rozruszać co by odbiły potem kluczem, może pomoże jeszcze delikatne popukanie w stacyjkę czymś twardym ale to najpierw odkręć osłonę kolumny by nie walić z góry a z boku tak jak ułożone wodziki w niej
mnie to raz pomogło
i nie smaruje się zamków niczym tłustym
a imo jak masz i chcesz zmienić stacyjkę pamiętaj że w kluczu chip i trza będzie przełożyć do nowego klucza |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 06-08-2011, 10:22
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Miałem podobnie ale u mnie była kwestia tego rodzaju że kluczyk normalnie się wyciera w fiatach. Możesz to organoleptycznie wzrokowo stwierdzić. Zaokrąglony grot żółty metal przebija.Jak jest wytarty grot to możesz sobie kręcić ile chcesz i tak nie załapie. Drugi był nowy kluczyk i chodził bez problemu. Dorobiłem na podstawie zapasowego kilka lat temu i jest z innego materiału. Nic się nie wyciera. Jak był taki jest.Jak dorabiałem to w zakładzie powiedział że dopasuje mi zapadki w stacyjce pod tego wytartego ale jak powiedziałem że mam bez fiata code to bez problemu dorobił i używam dorobiony kluczyk do tej pory i żadnych problemów nie ma.Ciekawostką było to że ten wytarty kluczyk otwierał zamki w drzwiach ale stacyjki już nie poradził. Myślę że tu jest kwestia tego że też zamki się wycierają bo mam centralny i nieczęsto używam zapadek w zamku bo kluczykiem nie otwieram.Sprawdź u siebie czy drzwi otworzysz tym kluczykiem czy bagażnik itp. Niepotrzebnie smarowałeś bo kurz też niejako rzeźbił się pod ustawienie grotu kluczyka w stacyjce a tak zmyłeś go. Używałeś obu kluczyków? A czy oba czasem nie wytarte? Kiedyś jeden i teraz drugi? Grot powinien być bez zaokrągleń |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
zassawka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-08-2011, 22:47
Bolid: seicento 900 |
|
|
Problem rozwiązany. Udało mi się odpalić przy entej próbie, po wyczyszczeniu wkładu benzyną i pojechałem prosto do kliniki zamków, gdzie wymienili mi wkład i dostosowali do starych kluczyków, według 'pana mechanika' poszły zapadki, nawet dorobiony kluczyk z wyższą rzeźbą nie dawał rady. Za całą operacje zapłaciłem 150 zł, pewno przepłaciłem ale takie jest życie laika Dziękuje wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
|