Wymiana baku |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-08-2011, 12:02
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no ja po wymianie baku też zatankowałem do pełna, nic nie odbijało, wszystko ok, nareszcie bez zapachu benzyny no i wskaźnik też ok.
natomiast weszło mi 29 litrów pod korek i zapłaciłem 148 zł szok, nie wiedziałem że seicento może tyle pożreć |
_________________
 |
|
|
|
 |
janus60
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 9 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 09-08-2011, 17:41
Bolid: sc |
|
|
W sumie to pytanie skierowane jest do "Łukasz" ale nie tylko.
Czy oprócz tej subtelnej różnicy w postaci uchwytu do filtra reszta jest identyczna?Czeka mnie wymiana zbiornika(1,1MPI) i nie chciałbym kupić niewłaściwego(myślę o oryginale a 250 to nie 500 zł).Chodzi mi głównie o otwór na pompę paliwową (średnica,liczba szpilek),bo kształt zbiornika chyba jest taki sam(bo ta sama buda)
Reasumując ,czy zbiornik od SPI podejdzie do MPI bez przeróbek--z góry dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
=Miro=
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Krk
|
Wysłany: 09-08-2011, 18:38
Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010 |
|
|
Założyli mi w warsztacie zbiornik taki sam jak Łukasza czyli SPI do mojego MPI i zero problemów. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-08-2011, 22:49
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
janus60 napisał/a: | W sumie to pytanie skierowane jest do "Łukasz" ale nie tylko.
Czy oprócz tej subtelnej różnicy w postaci uchwytu do filtra reszta jest identyczna?Czeka mnie wymiana zbiornika(1,1MPI) i nie chciałbym kupić niewłaściwego(myślę o oryginale a 250 to nie 500 zł).Chodzi mi głównie o otwór na pompę paliwową (średnica,liczba szpilek),bo kształt zbiornika chyba jest taki sam(bo ta sama buda)
Reasumując ,czy zbiornik od SPI podejdzie do MPI bez przeróbek--z góry dzięki za odpowiedzi |
z całą odpowiedzialnością ( choć ja zamawiając polegałem na tym forum - nie zawiodłem sie ) mogę powiedzieć że zbiorniki SPI 900\1.1 różnią się tylko od 1.1 MPI uchwytem na bak, który fotografowałem.
mogę sfotograwofać jak u mnie siedzi zbiornik od SPI - poprostu uchwyt na filtr paliwa którego MPI nie ma - jest pusty. moge sobie tam przyczepić osiołka lub prosiaczka i będą ze mną podróżować gratis
w ASO dobrze wiedzą że bak do seicento jest jeden. poprostu niedoinformowane jednostki posiadające MPI są kołowane i wyrywane jest od nich więcej 200 zł....
mowa o bakach z ASO - ori... na allegro kupisz za 120... ale nie o tym mowa |
_________________
 |
|
|
|
 |
janus60
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 9 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 09-08-2011, 22:58
Bolid: sc |
|
|
No i dzięki serdeczne za info
P.s. Konserwowałeś go jeszcze przed montażem,bo ponoć "oryginały"są "pobarankowane" |
Ostatnio zmieniony przez janus60 09-08-2011, 23:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 09-08-2011, 23:02
Bolid: Seicento |
|
|
Cytat: | mowa o bakach z ASO - ori... na allegro kupisz za 120... ale nie o tym mowa |
a co to za różnica jak z jednej firmy wychodzą ASO narzuca sobie marże ot czemu drożej
przykład choćby ori wahaczy nawet nie wiem ile w ASO ale pewnie drogo w Łodzi u producenta 90 pln i mowa o ricambi orginał bo manufaktura w Łodzi |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
janus60
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 9 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 09-08-2011, 23:15
Bolid: sc |
|
|
Wiadomo że pojecie "oryginał" w częściach samochodowych nie istnieje. Bo fabryka aut to tylko montownia
Nawet na pierwszy montaż producent aut zamawia daną część u różnych dostawców(przykład łożysk lub pomp czy sterowników) Chodzi o to aby dana część spełniała swe zadanie i nie była podłej jakości ,co się zdarza.
Inna sprawa to malowanie lub naklejanie logo marki i podwajanie ceny (choćby szyby pilkingtona ) |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 10-08-2011, 00:11
Bolid: Seicento |
|
|
fakt ale od razu nie wykluczajmy że gdzieś poza ASO dostaniesz część tą samą z pod tego samego młotka po niższej cenie wystarczy poszukać i nawet jakby to było Alledrogo.pl
szczerze można przykładów dać dużo z rzeczywistości jaką miałem z częściami większość z Alegro lub z sklepu firmowego producenta a i te ostatnio bardzo prężnie sprzedają w necie. Wystarczy poszukać
a jak mi ktoś rzuca posta typu "mowa o bakach z ASO anie z " niech sprawdzi gdzie je kują i ile dla ASO Fiata a ile na sprzedaż poza ASO |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-08-2011, 07:55
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
janus60 napisał/a: | No i dzięki serdeczne za info
P.s. Konserwowałeś go jeszcze przed montażem,bo ponoć "oryginały"są "pobarankowane" |
oczywiście, dziś nawet na oryginałach oszczędzają i barankują "od niechcenia"
jak porównałem zabezpieczenie starego baku który mi poprostu przerdzewiał na zgrzewach a tego to masakra... w 2004-2005 roku widać jeszcze tak na materiałach nie oszczędzali.
więc BOLL do ręki i jedziesz przed zamontowaniem, zwłaszcza zakamarki i zgrzew. |
_________________
 |
|
|
|
 |
janus60
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 9 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 10-08-2011, 11:40
Bolid: sc |
|
|
Łukasz napisał/a: | oczywiście, dziś nawet na oryginałach oszczędzają i barankują "od niechcenia"
|
Dzięki jeszcze raz-pozdrawiam
marcelmax napisał/a: | fakt ale od razu nie wykluczajmy że gdzieś poza ASO dostaniesz część tą samą z pod tego samego młotka po niższej cenie wystarczy poszukać i nawet jakby to było Alledrogo.pl |
Pełna zgoda |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-08-2011, 02:11
Bolid: Seicento |
|
|
Zalałem dzisiaj do pełna i odjeżdżając widziałem już plamę pod autem a w środku śmierdziało ze hoho. Coś musiałem źle poskładać bo cała pompa była mokra dookoła i paliwo ściekało. Zrobiłem trochę kilometrów i sytuacja się uspokoiła więc muszę to zbadać co jest nie tak przy pełnym baku. |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-08-2011, 02:13
Bolid: Seicento |
|
|
Zalałem dzisiaj do pełna i odjeżdżając widziałem już plamę pod autem a w środku śmierdziało ze hoho. Coś musiałem źle poskładać bo cała pompa była mokra dookoła i paliwo ściekało. Zrobiłem trochę kilometrów i sytuacja się uspokoiła więc muszę to zbadać co jest nie tak przy pełnym baku. |
|
|
|
 |
janus60
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 9 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 13-08-2011, 19:31
Bolid: sc |
|
|
Jestem juz po wymianie zbiornika, własnoręcznie!I mam kilka praktycznych rad dla tych ,którzy chcą wymienić bak samodzielnie.
1. Wskazany kanał --bez to hardcor(ale podobno możliwe)
2. Aby nie urwać śrub mocujących należy wcześniej potraktować je np.WD40
3. Rozpięcia wlewu(harmonijki)dokonać na przykręconym jeszcze baku (schodzi dość opornie
4.Przy odkręcaniu śrub tylnych(na belce)o ile w ogóle ruszą stosować metodę trochę w lewo (do wyczuwalnego oporu) i w prawo,następnie posmarować smarem(wystającą część śruby) i ponawiać atak.
Mnie zajęło odkręcenie tych śrub coś ok godziny ,ale wyszły całe.
5. Przednie mocowanie zbiornika(przy tunelu środkowym) odkręca się dość łatwo ponieważ jest osłonięte (czyt. nie zardzewiałe).
6. Odpięcia bocznych górnych przewodów dokonywać z wyczuciem bo są plastikowe
7.Zbiornik można wyjąć bez odpinania wydechu--na 100% tylko trzeba lekko unieść prawą stronę auta lewarkiem.
8. Przekładka pompy w MPI jest o tyle problematyczna ,że śr. pompy i średnica otworu w zbiorniku jest niemal identyczna(0 luzu).Ja aby wyjąć pompę musiałem zdjąć dolną osłonę smoka na pompie(jest mocowana na 4-rech zatrzaskach
9.Montaż nowego to już "bułka za masłem" należy tylko uważać na prawidłowe ułożenie wszystkich przewodów
10.Do przykręcania pompy potrzebne jest 8 szt.nakrętek 4 mm proponuje użyć nowych
Życzę powodzenia przy samodzielnych "naprawkach" |
Ostatnio zmieniony przez janus60 13-08-2011, 23:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13-08-2011, 23:24
Bolid: Seicento |
|
|
Przy montażu nie zapomnijcie o założeniu uszczelki na pompę paliwa bo będzie cieknąć. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-08-2011, 10:27
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Citeriusz napisał/a: | Przy montażu nie zapomnijcie o założeniu uszczelki na pompę paliwa bo będzie cieknąć. | Kolego Citeriusz a jaki masz silnik? u siebie w SPI 900 miałem taką uszczelkę od nowości kiepską że zjadła mi ją benzynka. Rozpuściło ja na taką papkę i do paliwa się dostała zapchała filtr itp.Widać co leją w dystrybutorach jakie rozpuszczalniki. Cudowałem z uszczelką z rury kanalizacyjnej 110 i tez podpasiła na krótko dopiero oryginalna jest ok. Ale to uszczelka taka specjalna jest z takim kołnierzem co do baku na 3 cm wchodzi. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|