FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z gazem
Autor Wiadomość
buth11 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-08-2011, 16:48   Problemy z gazem
   Bolid: SEICENTO 900 2000


Mam problemy z gazem ale podejrzewam o to czujnik temperatury płynu chłodniczego, ponieważ bywa tak że zaraz po odpaleniu przełączam na gaz i po przejechaniu paru set metrów przełącza mi się z powrotem na paliwo i dopiero po przejechaniu paru kilometrów jak się silnik rozgrzeje to mogę z powrotem przełączyć na gaz. A dziś miałem taki przypadek że po przejechaniu 3km zaświeciła mi się kontrolka temp. płynu chłodniczego a chłodnica się nawet nie włączyła a rok temu wymieniałem termostat i cały wiatrak.
Moje pytanie brzmi czy dobrze podejrzewam jeśli tak może mi ktoś powiedzieć gdzie jest ten czujnik i czy będę w stanie sam go wymienić i jak to zrobić (jakiś manual)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-08-2011, 20:01   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeżeli masz faktycznie czujnik temperatury płynu na którego sygnale opiera się instalacja gazowa to zapewne będzie on wkręcony w reduktor-parownik.Taki z małym gwintem i zapewne z jednym kabelkiem. Bo ten czujnik co mamy na termostacie to jedynie do centralki wtrysku przesyła dane. Jakby jeszcze był wpięty w instalację gazową to na pewno by przekłamywał dane. I chyba musiałbyś wymienić termostat na nowy. Jesteś pewien że temperatura silnika była taka że powinien się termostat otworzyć . Coś nie chce mi się wierzyć że po trzech kilometrach już termostat ma puszczać wodę na chłodnicę. Startowałeś na te trzy kilometry z zimnego silnika? Możliwe że to czujnik co załącza lampkę we wskaźnikach zrobił psikusa i wcześniej się uruchomił. Musiałoby się gotować i to nieźle. On załącza tą lampkę w około 120 stopniach. Tyle mogło być jak byś mógł to stwierdzić czy było? Jak nie to czujnik a jak twierdzisz że było tyle stopni to termostat. Co do moich podejrzeń to jeśli masz te czujnik faktycznie to możesz go zbadać multimetrem. Może tylko przewód zaśniedział sygnałowy. Wyczyść masowe połączenia co idą do instalacji gazowej i bezpieczniki (do instalacji gazowej zapewne dwa na przewodach)zobacz czy nie zaśniedziały w gniazdach
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
buth11 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-08-2011, 20:58   
   Bolid: SEICENTO 900 2000


Już chyba znalazłem przyczynę to za mały poziom płynu chłodniczego bo było ledwo na dnie zbiornika wyrównującego bo mam wyciek ze sparciałego przewodu wychodzącego z chłodnicy (we wtorek jadę do mechaniora). Nie wpadłem na to od razu bo w niedziele dolewałem i to odrobinę i to po dwóch miesiącach przerwy od ostatniego uzupełniania.

I moje pytanie czy niski poziom płynu mógł spowodować odłączanie się gazu po uprzednim załączeniu przy starcie, (o kontrolkę temp. nie pytam bo to rzecz oczywista) bo mam umówioną wizytę u gazownika i nie wiem czy ja odwoływać.

[ Dodano: 12-08-2011, 21:05 ]
I jeszcze jedno pytanie skoro zaświeciła się dioda od temperatury to czemu wiatrak na chłodnicy się nie załączył??

[ Dodano: 12-08-2011, 21:11 ]
Dodam jeszcze ze zaledwie jeszcze pięć dni temu normalnie po dłuższej jeździe po mieście wiatrak się załączał.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-08-2011, 21:27   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Odpowietrz układ może masz zapowietrzony jak płynu ubywało. Masz ten czujnik temperatury na reduktorze? Jak za mało płynu to reduktor nie był dostatecznie podgrzewany i możliwe że te problemy przez to. Uzupełnij płyn, przejedź się od zimnego silnika startując a jak będzie ok to możesz wizytę odwołać u gazownika. Odpowietrz też chłodnicę . I sprawdź termostat czy otwiera obieg na chłodnicę by wykluczyć awarię kontrolki temperatury rozgrzej silnik i badaj czy termostat puszcza na chłodnicę . Powinno to być wpierw zanim zapali się kontrolka temperatury. Na pewno wiesz jak parzy woda która wrze a kontrolka powinna zaświecić się jeszcze w wyższej temperaturze. Pytałeś czemu wiatrak na chłodnicy się nie załączył skoro lampka od temperatury się świeciła? Pisałeś też że chłodnica była zimna a na niej jest czujnik termiczny uruchamiający wentylator chłodnicy. Podstawa teraz to uzupełnić płyn dobrze odpowietrzyć układ i sprawdzić czy termostat się otwiera w około 85 stopniach. Masz multimetr? Na termostacie masz czujnik temperatury. Odpal auto rozgrzej trochę niech pracuje rozepnij czujnik z wtyczki i zbadaj w czujniku niebieskim opór. Rezystancja w chwili otwarcia termostatu powinna wynosić około 380 omów w 80 stopniach i 280 omów w 90 stopniach
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum