FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja luzów zaworowych
Autor Wiadomość
magic1986 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: WOJ. ?LˇSKIE
Wysłany: 07-08-2011, 09:08   Regulacja luzów zaworowych
   Bolid: Seicento 1.1


Witam

Seicento Van 2005 rok LPG 75 tys przebiegu. Autko od początku jeździ na LPG, nigdy nie sprawdzałem luzów zaworowych w warsztacie. Na zimnym silniku słychać zawory. Co ile reguluje się Panowie luzy zaworowe? Czy przy tym przebiegu należy już to zrobić?

Pozdrawiam
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-08-2011, 09:13   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


nalezy. ja bez gazu przy 55 000 km miałem 3 zawory do poprawy.
_________________

 
 
janus60 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 9
Skąd: Poznan
Wysłany: 10-08-2011, 22:25   
   Bolid: sc


Instrukcja podaje,ze regulacji nalezy dokonać co 40tyś
Uważam,ze to przesada ,często,gęsto silniki fire przejeźdzają 100kkm bez regulacji i nic złego się nie dzieje .Po drugie zbyt duże luzy po prostu słychać (silnik klepie)
Jednak w przypadku zasilania LPG luzy należy kontrolować częściej . I nie są tu groźne zbyt duże ,tylko zbyt małe.Silnik zasilany gazem jest bardziej obciążony termicznie i zbyt małe luzy zaworowe mogą,powtarzam mogą powodować wypalanie gniazd zaworowych i zaworów
Czyli jak napisał Łukasz należy spr.
 
 
n30x 
Bywalec


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 57
Skąd: Knurów / Kielce
Wysłany: 11-08-2011, 12:10   
   Bolid: Seicento 899 - 2001r


A jak to wygląda z seicentem 900? Ktoś na tym forum (nie tylko 1 osoba) pisał że w 900 nie reguluje sie zaworów ponieważ są hydrauliczne i same się "regulują"?!
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 11-08-2011, 12:18   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Tak jak piszesz. W 900 nic się nie reguluje.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
wiewiur 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2011, 01:18   
   Bolid: seicento 900


u mnie na zimnym klepie zawor' a mam 900. co sie dzieje?
_________________
Wiewiur
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 13-08-2011, 08:11   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Jeden lub kilka popychaczy hydraulicznych. Mogą być zużyte bądź zapchane.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
wiewiur 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2011, 18:05   
   Bolid: seicento 900


popychacze hydrauliczne w sensie "szklanki" to jest chyba to? jak sprawdzic czy sa dobre? po rozgrzanie klepanie ustaje
_________________
Wiewiur
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 13-08-2011, 21:58   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Ciężko jest je jednoznacznie sprawdzić, ponieważ działa na nie duża siła dźwigienek zaworowych której nie odtworzysz w rękach. Teoretycznie na zimnym silniku powinny trzymać w sobie olej, a niesprawne go wypuszczają przez co trwa jakiś czas nim pompa olejowa na nie nabije oleju.

Tak, szklanki to potoczna nazwa popychaczy hydraulicznych, lub też hydraulicznych kasatorów luzu zaworowego ;)

Jak klepie kilka sekund na zimnym to nie ma się zbytnio co przejmować. Gorzej jak klepią na gorącym silniku.

Dla popychaczy tego typu ważne jest stosowanie oleju co najmniej półsyntetycznego - wtedy ich żywotność jest podobno dłuższa. Dlatego dziwne że Fiat zalewał te silniki minerałem, ale widocznie względy ekonomiczne.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
wiewiur 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2011, 14:44   
   Bolid: seicento 900


nie no kleia tylko na zimnym od kilku do kilkunastu sek. a czy moze do byc wina dlugo nie wymienanego oleju? ja mialem wyminic olej juz kilka miesiecy temu, ale nie moge sie do tego zabrac, ale w sumie troche strach o silnik, wiec musze sie zebrac do tego
_________________
Wiewiur
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 14-08-2011, 21:43   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Tak, stary olej lub olej kiepskiej jakości może mieć na to wpływ. Na oleju nie ma co żałować :wink:
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
wiewiur 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2011, 13:35   
   Bolid: seicento 900


wiem , ze nie ma co zalowac. Nie mialem tylko czasu go zmienic, ale dzieki za rade. jak juz sie do tego zaiore, dam znac czy cos pomoglo. jaki olej polecacie?
_________________
Wiewiur
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum