Regulacja luzów zaworowych |
Autor |
Wiadomość |
magic1986
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: WOJ. ?LˇSKIE
|
Wysłany: 07-08-2011, 09:08 Regulacja luzów zaworowych
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam
Seicento Van 2005 rok LPG 75 tys przebiegu. Autko od początku jeździ na LPG, nigdy nie sprawdzałem luzów zaworowych w warsztacie. Na zimnym silniku słychać zawory. Co ile reguluje się Panowie luzy zaworowe? Czy przy tym przebiegu należy już to zrobić?
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-08-2011, 09:13
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
nalezy. ja bez gazu przy 55 000 km miałem 3 zawory do poprawy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
janus60
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 9 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 10-08-2011, 22:25
Bolid: sc |
|
|
Instrukcja podaje,ze regulacji nalezy dokonać co 40tyś
Uważam,ze to przesada ,często,gęsto silniki fire przejeźdzają 100kkm bez regulacji i nic złego się nie dzieje .Po drugie zbyt duże luzy po prostu słychać (silnik klepie)
Jednak w przypadku zasilania LPG luzy należy kontrolować częściej . I nie są tu groźne zbyt duże ,tylko zbyt małe.Silnik zasilany gazem jest bardziej obciążony termicznie i zbyt małe luzy zaworowe mogą,powtarzam mogą powodować wypalanie gniazd zaworowych i zaworów
Czyli jak napisał Łukasz należy spr. |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 11-08-2011, 12:10
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
A jak to wygląda z seicentem 900? Ktoś na tym forum (nie tylko 1 osoba) pisał że w 900 nie reguluje sie zaworów ponieważ są hydrauliczne i same się "regulują"?! |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 11-08-2011, 12:18
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Tak jak piszesz. W 900 nic się nie reguluje. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
wiewiur
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2011, 01:18
Bolid: seicento 900 |
|
|
u mnie na zimnym klepie zawor' a mam 900. co sie dzieje? |
_________________ Wiewiur |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 13-08-2011, 08:11
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jeden lub kilka popychaczy hydraulicznych. Mogą być zużyte bądź zapchane. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
wiewiur
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2011, 18:05
Bolid: seicento 900 |
|
|
popychacze hydrauliczne w sensie "szklanki" to jest chyba to? jak sprawdzic czy sa dobre? po rozgrzanie klepanie ustaje |
_________________ Wiewiur |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 13-08-2011, 21:58
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Ciężko jest je jednoznacznie sprawdzić, ponieważ działa na nie duża siła dźwigienek zaworowych której nie odtworzysz w rękach. Teoretycznie na zimnym silniku powinny trzymać w sobie olej, a niesprawne go wypuszczają przez co trwa jakiś czas nim pompa olejowa na nie nabije oleju.
Tak, szklanki to potoczna nazwa popychaczy hydraulicznych, lub też hydraulicznych kasatorów luzu zaworowego
Jak klepie kilka sekund na zimnym to nie ma się zbytnio co przejmować. Gorzej jak klepią na gorącym silniku.
Dla popychaczy tego typu ważne jest stosowanie oleju co najmniej półsyntetycznego - wtedy ich żywotność jest podobno dłuższa. Dlatego dziwne że Fiat zalewał te silniki minerałem, ale widocznie względy ekonomiczne. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
wiewiur
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2011, 14:44
Bolid: seicento 900 |
|
|
nie no kleia tylko na zimnym od kilku do kilkunastu sek. a czy moze do byc wina dlugo nie wymienanego oleju? ja mialem wyminic olej juz kilka miesiecy temu, ale nie moge sie do tego zabrac, ale w sumie troche strach o silnik, wiec musze sie zebrac do tego |
_________________ Wiewiur |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 14-08-2011, 21:43
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Tak, stary olej lub olej kiepskiej jakości może mieć na to wpływ. Na oleju nie ma co żałować |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
wiewiur
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-08-2011, 13:35
Bolid: seicento 900 |
|
|
wiem , ze nie ma co zalowac. Nie mialem tylko czasu go zmienic, ale dzieki za rade. jak juz sie do tego zaiore, dam znac czy cos pomoglo. jaki olej polecacie? |
_________________ Wiewiur |
|
|
|
 |
|