Problem z układem paliwowym |
Autor |
Wiadomość |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-08-2011, 15:10 Problem z układem paliwowym
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Witam. Jechałem dziś sobie moim bolidem, aż tu nagle zaczęło nim szarpać tak jakby skończyła się benzyna. Rezerwa się paliła, benzyny nie było może bardzo dużo, ale 1,5 - 2 litry były na pewno no, ale długo nie myśląc załatwiłem kanister i wybrałem się na CPN. Po powrocie wlałem paliwo, chciałem odpalić silnik, a tu niestety niespodzianka. Silnik jak zdechł wcześniej, tak po dolaniu benzynki nie chciał dalej odpalić. Ściągnąłem przewód paliwowy z przepustnicy, a tu suchutko. Wziąłem pompkę samochodową, przyłożyłem do węża, parę razy dmuchnąłem i paliwko poleciało. Stąd moje pytanie. Do wymiany jest filtr paliwa, czy na dnie zbiornika są jakieś syfy, a może coś innego się zapycha? Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-08-2011, 15:29
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nałapał syfu na filtr co jest przed pompą w zbiorniku to raz. Dwa to zapowietrzony był też a trzy... najgorsze mogłeś przytrzeć pompę jeżdżąc prawie na sucho |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-08-2011, 16:14
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Czyli wymiana baku się kłania? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-08-2011, 16:22
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Dlaczego zaraz wymiana baku? Cieknie? Jak nie to nie ma powodu. Wyjmij pompę paliwa przy niej jest filtr zobacz wyczyść. A nie słychać pompy jakby piszczała?Jak miałem też ten filtr zapchany to nie miała siły ciągnąć i aż piszczało tzn wyło wysoko. Przedtem możesz zdjąć przewód paliwa z powrotu w przepustnicy, założyć kawałem wężyka i do butelki, odpalić i zobaczysz czy paliwo swobodnie płynie. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-08-2011, 16:36
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Pompa pracuje normalnie. Później zajmę się tym filtrem |
|
|
|
 |
Czesław
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-03-2012, 19:31
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam ja mam takie pytanie, gdzie znajduje się w pompie paliwa zawór zwrotny? I czy jest jakaś możliwość sprawdzenia takiego zaworu? Bo auto przy pierwszym paleniu dość długo kręci zanim odpali i tak sądzę że to będzie ten zawór bo paliwo ucieknie z przewodu paliwowego i musi pociągnąć paliwo ze zbiornika. Przy drugim paleniu jest już ok ale jak postoi z 20min a może krócej to dzieje się to samo. Prosił bym o jakąś radę |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-03-2012, 19:44
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zawór zwrotny jest w pompie pod króćcem wylotowym i go nie zobaczysz (nierozbieralny wkład pompy) . Może takie coś pomoże - Kup z metr węża paliwowego przeźroczystego by pasował średnicą na króciec pompy, wymontuj wkład pompy załóż wężyk na króciec pompy i strzykawką wlej benzyny do węzyka od góry Zobaczysz czy spływa z powrotem do pompy i w jakim czasie , czy poziom stoi w wężyku. Tylko nie wiem jak powinno zachowywać się sprawne urządzenie |
|
|
|
 |
Sylwek Tryc
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 1 Skąd: Skuszew
|
Wysłany: 09-03-2012, 20:40
Bolid: Fiat seicento 900 |
|
|
Witam po wiecie mi dlaczego mi paliwo nie wraca po wrotem? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 10-03-2012, 09:19
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sylwek Tryc w temacie o wypadających zapłonach podałem co masz zrobić. Paliwo wogóle mija przepustnicę i wypływa króćcem połączonym z przewodem powrotnym? Zdejm przewód powrotny z przepustnicy.Nałóż na króciec powrotny z przepustnicy wężyk i daj go do jakiegoś słoika, butelki sporej. Odpal silnik i zobaczysz czy paliwo wypływa z króćca. Jeśli nie to pompa podaje za niskie ciśnienie.,Może być zatkany filtr (również przy pompie) lub sama pompa się kończy.Jak również mógł sie zepsuć regulator ciśnienia paliwa na wtrysku.Badanie ciśnienia paliwa by wykazało co się dzieje. Jeśli wypływa a nie wraca do baku to masz niedrożny przewód powrotny przepustnica-zbiornik lub złe przewietrzanie zbiornika paliwa. Silnik nie ma siły bo brakuje paliwa czy zalewa silnik z nadmiaru? Jak wyglądają świece? Okopcone czy jasnowypalone?Jeśli okopcone i paliwo nie wraca to możliwa ta usterka z regulatorem ciśnienia a jak jasnowypalone i brak powrotu paliwa to ciśnienie za niskie - pompa filtry itp. |
|
|
|
 |
|