Co zrobiłeś/aś dzisiaj dla swojego autka? |
Autor |
Wiadomość |
qms
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-10-2011, 22:20
Bolid: Seicento 2004 MPI, Opel Astra III |
|
|
Łukasz napisał/a: | może garażujesz, ja mam pod chmurką. jak będą do wymiany to je poprostu wymienię. raz na 8 lat to nie jest problem, pewnie tyle tego auta nie będę miał ja nie czyszczę takiego czegoś bo jak zacznę drapać to wydrapie jestem za zabezpieczeniem ale nowego elementu
|
tez niestety chmurka... jak masz czas i miejsce gdzie to ok.. ja robie powazniejsze remonty jak do rodzicow jade (250km)... u siebie ni ma bardzo gdzie...
Łukasz napisał/a: |
a wymieniałeś już zbiornik paliwa ? bo ja tak
|
jeszcze nie... mam nadzieje, ze jeszcze troche wytrzyma.. choc licze sie z tym, ze moze trzeba bedzie pomyslec o nowym.. u ojca wytrzymal 9 lat.
[ Dodano: 19-10-2011, 22:21 ]
Bandzior napisał/a: | Bez przesady. 12 lat dla hamulców,a w szczególności tarcz kotwicznych to żaden wyczyn, więc nie macie się czym przejmować. |
sie nie zgodze.. bez dbania max 9-10 lat...pozniej to juz loteria na przegladzie;) |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-10-2011, 22:41
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no tak ale przyznasz że reanimować, drapać i malować 8 letnią tarczę to trochę nie bardzo moim zdaniem ma sens konserwacja czy pomalowanie minią ale przed zamontowaniem nowej a potem to już idzie swoim życiem.
ale na pewno ingerencja co 2 sezony w bebechy tzn dbanie o rozpieraki, linkę, samo-regulatory szczęk zapewni prawidłowe działanie hamulców |
_________________
 |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 19-10-2011, 23:29
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
obułem go w opony zimowe, haha najlepsze że niemal każdą felgę mam inna, dwie są nie wiadomo z jakiego samochodu zdjęte, trzecia jest z poldka a czwarta z cienkiego
a to moje felgi,dostały dziś podkład reakcyjny w sobotę pójdzie w kolor |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 20-10-2011, 08:17
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Co do hamulców.. moje np tarcze kotwiczne czy zaciski z przodu mają 9 lat i jeszcze takich rzeczy nie wymieniałem, i jakoś nie widać żeby zachodziła taka potrzeba...
ale z ciekawostek.. wymieniłem ostatnio gumowe przewody hamulcowe.. i co się okazało?
Bardzo dobrze ze je wymieniłem!!! bo jeden z nich w zimie już by mi strzelił (na założonym oglądaliśmy, nic nie było widać jakiegoś sparcienia czy nadpęknięcia.. dopiero po zdjęciu zobaczyliśmy!!) a dodatkowo w środku były nieźle pozapychane, "postrzępione", przez to płyn w układzie miałem taki "brudny".
Chciałem wymienić tylne od razu, ale tamte w o niebo lepszym stanie, no i tamtych nie da się ruszyć żeby twardych nie ukręcić, więc już trzeba by było wszystkie wymieniać..
więc ludziska.. że z zewnątzr nic nie widać - to nie znaczy że nic się nie dzieje. Sprawdzać hamulce w sejkach bo jak widać 9 lat spokojnej ekslopatacji i przewody z zewnątzr cacy, a w środku niecacy.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 20-10-2011, 08:41
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
paker228 napisał/a: | Co do hamulców.. moje np tarcze kotwiczne czy zaciski z przodu mają 9 lat i jeszcze takich rzeczy nie wymieniałem, i jakoś nie widać żeby zachodziła taka potrzeba...
ale z ciekawostek.. wymieniłem ostatnio gumowe przewody hamulcowe.. i co się okazało?
Bardzo dobrze ze je wymieniłem!!! bo jeden z nich w zimie już by mi strzelił (na założonym oglądaliśmy, nic nie było widać jakiegoś sparcienia czy nadpęknięcia.. dopiero po zdjęciu zobaczyliśmy!!) a dodatkowo w środku były nieźle pozapychane, "postrzępione", przez to płyn w układzie miałem taki "brudny".
Chciałem wymienić tylne od razu, ale tamte w o niebo lepszym stanie, no i tamtych nie da się ruszyć żeby twardych nie ukręcić, więc już trzeba by było wszystkie wymieniać..
więc ludziska.. że z zewnątzr nic nie widać - to nie znaczy że nic się nie dzieje. Sprawdzać hamulce w sejkach bo jak widać 9 lat spokojnej ekslopatacji i przewody z zewnątzr cacy, a w środku niecacy.. |
Może starczyłaby wymiana płynu hamulcowego jak podaje serwisówka co dwa lata? Byłby o niebo czystszy, bez wody i przewody do ocalenia. Wymieniam i nie mam problemów z elastykami od nowości |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-10-2011, 08:50
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
paker228, ja też z przodu wymieniałem przewody elastyczne bo miałem przygody z grzejącymi się kołami i od tamtego czasu problem znikł. nie widzimy co sie dzieje wewnątrz przewodu, często on właśnie parcieje, rozwarstwia się, gromadzi sie syf i potem tłoczek nie ma jak odbić, robi się ciśnienie i jest problem.
natomiast z tyłu nie ma ciśnienia, tamte hamulce są pomocnicze tylko tam sie nie gotuje płyn ( a z przodu nieraz przy sporym dohamowaniu płyn dostaje w kość ) i tam nie ma takiego syfu jak z przodu. oczywiście wymiana płynu co 2 max 3 lata bezwzględnie - wtedy też wypłukujemy przy wymianie syf.
a co do kotwicznych tarcz - to nie talerz z którego się je. póki są dobre, w miare zdrowe, twarde i nie mają dziur na wylot to sie je zostawia. jak już widzisz że za chwile będzie ser szwajcarski nie ma co się pieścić tylko wymienić i tyle. 9-10 lat spokojnie wytrzymują. przy okazji wymiany tarczy kotwicznej można łożysko z piastą wymienić i mamy 2 pieczenie na jednym ogniu |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 20-10-2011, 09:12
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
macher napisał/a: | Może starczyłaby wymiana płynu hamulcowego jak podaje serwisówka co dwa lata? |
Nie wiem co robił poprzedni właściciel, ale ja wymieniałem właśnie chyba ze 2 lata temu płyn. jak wtedy wymieniałem - był dosłownie brązowoszary. teraz jak wymienialiśmy nie był aż tak bardzo zasyfiony, ale widocznie te przewody już jakiś czas musiały być tak popaprane w środku ze skutecznie pracowały na pogorszenie właściwości płynu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-10-2011, 09:16
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
bo najgorzej jak ktoś jeździ 6 lat na jednym żurze to wtedy zrobi taki syf w układzie że masakra. terminowa wymiana płynu zapewnia sprawny układ, jesli chodzi o właściwości samego płynu oraz właśnie zapewnia względną czystość w układzie.
a najlepsza jest śpiewka, że nie trzeba wymieniać bo mało jeżdze |
_________________
 |
|
|
|
 |
BaToN_91
Nałogowiec
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 339 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 20-10-2011, 17:31
Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r. |
|
|
1. zatankowałem
2. umyłem koła i niedługo będę je malować a na wiosnę niespodzianka
3. może wymiana końcówek drążków i ustawienie zbieżności..... |
_________________ Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-10-2011, 17:35
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Kupiłem i założyłem zimówki |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 24-10-2011, 20:43
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
w piątek byłem na skp zrobić przegląd niebieskiemu szaleństwu, przeszła bez problemu |
_________________
 |
|
|
|
 |
zygiboos
Nałogowiec

Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 24-10-2011, 20:57
Bolid: Mercedes ML 320 W163 3,2L AMG |
|
|
Moje niebieskie cacuszko dostało CB-radyjko Ubota Pro 520 XL i piękny 135cm ogonek na środku dachu - na moje urodziny oczywiście (spóźnione) - tak już tradycja że to ja mu kupuje na moje urodziny |
_________________ zygmunt.pro - Profesjonalne strony internetowe
 |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24-10-2011, 21:07
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
Chlebu napisał/a: | paker228 napisał/a: |
w tym roku pierwszy rok będę jeździł na zimówkach stalowe czarne 13stki bez żadnego kołpaka. ciekawe jak będzie to wyglądało |
Jak to jak? Zajebiście
Bez kołpaków łatwiej porządnie wypłukać felgi z soli. |
popieram też na zimę nie wrzucam kołpaków a czarna felga wygląda całkiem nieźle
srebrna już tak się nie prezentuje....
Ja dziś zakupiłem komplet zimówek Frigo 2 2611
Jutro przekładka |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
BaToN_91
Nałogowiec
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 339 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-10-2011, 22:17
Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r. |
|
|
cedric napisał/a: | Chlebu napisał/a: | paker228 napisał/a: |
w tym roku pierwszy rok będę jeździł na zimówkach stalowe czarne 13stki bez żadnego kołpaka. ciekawe jak będzie to wyglądało |
Jak to jak? Zajebiście
Bez kołpaków łatwiej porządnie wypłukać felgi z soli. |
popieram też na zimę nie wrzucam kołpaków a czarna felga wygląda całkiem nieźle
srebrna już tak się nie prezentuje....
|
A ja na biały akryl maluję
[ Dodano: 29-10-2011, 18:02 ]
Kupiłem po okazyjnej cenie dodatkowe światło STOP ale nei zamontowałem bo nie ma sygnału na przewodzie -.- |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 29-10-2011, 23:00
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
BaToN_91 napisał/a: | Kupiłem po okazyjnej cenie dodatkowe światło STOP ale nei zamontowałem bo nie ma sygnału na przewodzie -.- |
Przecież sejczak ma 3 stop Po co tam wiecej?
Za to ja dziś miałem pracujące popołudnie...
-wymieniony termostat
-wymieniona pompa wody
-podciągnięty ręczny
-zakonserwowana podłoga
|
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
|