Stożek, problem |
Autor |
Wiadomość |
dawidszyroki
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: ?ląsk
|
Wysłany: 27-11-2011, 15:12 Stożek, problem
Bolid: Seicento 900 Gold |
|
|
Witam, dziś zamotowałem sobie f. stożkowy. Filtr jest dość duży, i musiałem zrobić redukcje.
Założony jest na standardowych rurach dolotowych. Moje pytanie brzmi, czemu nie słychać dźwięku tak bardzo jak chciałem. Nie wiem nawet czy słychać czy zaciąga powietrze. Czekam na odpowiedź.
Seicento 900 Gold |
|
|
|
 |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-11-2011, 16:14
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Silnik będzie słabszy. Silnik nie jest wyposażony w przepływomierz i przy większej dawce powietrza spowodowanej filtrem stożkowym będzie podawał nadal tą samą dawkę paliwa jak do seryjnego filtra powietrza. Tak więc mieszanka będzie za uboga co może skutkować wypaleniem gniazd zaworowych, uszkodzenie uszczelki pod głowicą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
czui1988
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 49 Skąd: skoczów
|
Wysłany: 27-11-2011, 16:16
Bolid: seicento sporting01 |
|
|
wiec przyloz ucho do stozka i powinno slychac |
|
|
|
 |
dawidszyroki
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: ?ląsk
|
Wysłany: 27-11-2011, 16:39
Bolid: Seicento 900 Gold |
|
|
A jak nie będę go żyłował to nic sie nie stanie z silnikiem ? |
|
|
|
 |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-11-2011, 16:48
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Nawet przy. zwykłej jeździe z innym filtrem niż fabryczny mieszanka ZAWSZE będzie za uboga w każdym zakresie prędkości obrotowej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawidszyroki
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: ?ląsk
|
Wysłany: 27-11-2011, 16:57
Bolid: Seicento 900 Gold |
|
|
to co mam zrobic zeby filtr stozkowy został w samochodzie ? |
|
|
|
 |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-11-2011, 17:23
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Przerobić układ wydechowy na większy przelot i zmapować komputer sterujący pracą silnika na hamowni. A najprościej zostawić fabryczny filtr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-11-2011, 01:00
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
A sonda lambda za coś chyba odpowiada
Możesz sobie dokupić
a.) dolot obliczony
b.) Sprzedać stożek bo bez innych zmian do niczego Ci się nie przyda.
c.)Jeździć jak masz byle w dobrym miejscu był. |
|
|
|
 |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-11-2011, 00:09
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Jak sonda będzie odczytywać ciągle, że jest ubogo i będzie wzbogacała mieszankę czasem wtrysku to jest możliwość, że rozjedzie się fabryczna mapa benzynowa w końcu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2011, 01:29
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Skąd Ty takie teorie masz? W życiu nie spotkałem się z takim czymś:-)
Zresztą cykl pracy otto silnika N/A w cześci zasysanie powietrza ma pewne ograniczenia-czy to będzie stożek jak wiadro,czy zdjęta cała kopułka seryjny silnik nie zassie dużo więcej powietrza,są to ilości kilku %.
W życiu nie zubożysz mieszanki stożkiem do tego stopnia w serii na benzynie,żeby tego się nie dało skorygować.
Z Lpg jest już inaczej.
A do autora wątku;sam stożek, bez dolotu powietrza umieszczony nad przepustnicą nic nie daje.
Z dolotem obliczonym w serii kilka 3%-5% więcej mocy i NM(z tym różnie.)
Stożek ma dwie wady-gorzej filtruje powietrze(nawet k&N) i zle umiejscowiony/dobrany obniża parametry.
Już nie piszę co w serii z wolnym wydechem poza hałasem byś miał |
|
|
|
 |
dziadbab
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-11-2011, 12:26
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
Kolego jak chcesz robić tuning to wiedz że takie pojęcie zawsze będzie łączone ze słowami "WYDAWANIE KASY", jeśli Cię nie stać na porządny tuning na który trzeba by było wydać pieniądze, bo nawet do takiego głupiego stożka przydał by się program to radzę ci nic nie kombinuj, chyba że bierzesz wszystko na swoją odpowiedzialność, liczysz sie przedewszystkim z tym że mozesz miec gorsze osiągi oraz pracę silnika niesprawną w 100% tak jak to fabryka dała... |
|
|
|
 |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-11-2011, 18:11
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Skąd Ty takie teorie masz? W życiu nie spotkałem się z takim czymś:-)
|
No a ja właśnie się spotkałem 2 razy;) ale to skrajne przypadki były. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|