Problem z odpalaniem na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
kacina12
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 25-12-2011, 12:18 Problem z odpalaniem na benzynie
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam moje seicento 1.1 mpi 2003 rok instalacja gazowa tartarini g79se
Samochód bardzo cieżko odpala na benzynie a jak już odpali to szczela i szarpie silnikiem po przełączaniu na gaz chodzi idealnie natomiast jak pojeżdżę na benzynie to pali na dotyk
Swiece wymienione kable rozrzad filtry i mebrany w reduktorze
Niemam pojecia czym moze byc spowodowana ta usterka
Prosze o POMOC |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 25-12-2011, 20:32
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jeśli na gazie jest lepiej, to na pewno nie jest to problem z układem zapłonowym (bo na gazie pracowałby jeszcze gorzej). Problem może być z układem paliwowym - pompa paliwowa, czujnik temperatury, wtryskiwacze. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
kacina12
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 25-12-2011, 21:58
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Pompe paliwa wtryskiwacze i czujnik temperatury mozemy chyba wykluczyc poniewaz ja przejade jakies 10 km na benzynie i zgasze to odpala idealnie a na gazie to musze krecic i krecic |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 26-12-2011, 09:35
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Może właśnie czujnik temperatury nie daje informacji o zimnym silniku i przez to układ wtryskowy nie zwiększa dawki paliwa (tzw. ssanie). Kolega Macher zna chyba na pamięć parametry wszystkich czujników także może nam napisze jaka powinna być rezystancja |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
T_O_M_A_L_A
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: Łochowo
|
Wysłany: 27-12-2011, 23:13
Bolid: Seicento 900 SX + LPG |
|
|
Zawsze tak było? Może zła emulacja sądy lambda. |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-12-2011, 23:37
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dawno temu, kiedy jeździłem na lpg, miałem podobnie w tej samej instalacji i też w MPI.
Zawsze odpalał na benzynie (tylko taka była możliwość), na zimnym silniku na dotyk, jak się nagrzał to kręcił 2 sekundy i dopiero palił. Po długiej jeździe na benzynie problem mijał, podobnie gdy zbiornik gazu był pusty, niezależnie od tego czy był ciepły czy zimny.
PS
Temat do działu o lpg... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-12-2011, 10:32
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Kolega T_O_M_A_L_A podał dobry trop. Sterowniki fiata dobrze pracują jak mają ustawione LPG z emulacją na MASA ale nie na falę prostokątną bo wtedy sterownik benzynowy wczytuje parametry sondy lambda przy jeździe na gazie i dostosowuje do nich swoje mapy paliwowe przez co nie pracuje jak powinien na benzynie po jeździe na gazie. By to sprawdzić na szybko po jeździe na LPG i zgaszeniu gorącego silnika odepnij klemę z aku na kwadrans. Podepnij i odpal. Zresetujesz kompa benzynowego który obierze sobie na nowo mapy wtrysku i powinien dobrze odpalić. |
|
|
|
 |
|