FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Masa radia, punkty masy
Autor Wiadomość
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-01-2012, 02:15   Masa radia, punkty masy
   Bolid: Seicento 900 '01


Ostatnio grzebiąc trochę w okolicach radia przypadkiem zauważyłem, że pomiędzy końcem przewodu masowego z oryginalnej wiązki przy radiu, a karoserią jest stanowczo za duża rezystancja.
Nie dziwi mnie to zbytnio, gdyż zdążyłem się przyzwyczaić do wybitnie kiepskiej instalacji w tym aucie, ale to np. jest według mnie nie do zaakceptowania.

Postanowiłem to poprawić w najbliższym czasie, dlatego mam do was pytanie: w którym miejscu dokładnie znajduje się połączenie z masą całej tej oryginalnej wiązki deski rozdzielczej? A idąc dalej: czy znacie jakieś dobre, sprawdzone miejsca w tej okolicy, w których można by umieścić osobny punkt masy dedykowany dla radia?

Prawdopodobnie fani dobrego nagłośnienia znają już ten problem i mają na to gotowe patenty :grin:
 
 
shebo
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2012, 05:21   

Punkt mocowania masy masz pod osłoną lewego słupka A / progu przykręconą na 2 śrubki.
Poza tym pod deską jest sporo miejsc gdzie można przykręcić masę więc weź miernik i pomierz sobie gdzie Ci odpowiada. Podpowiadam: mocowanie osłony wyłącznika bezwładnościowego pompy paliwa, 2x gwint na dole ściany grodziowej w okolicy nóg pasażera pod wykładziną. Poza tym radio jest na tyle blisko akumulatora że od biedy można pociągnąć masę bezpośrednio.

Pe eS na elektryce się nie znam w ogóle więc nie mam pojęcia co oznacza w praktyce za duża rezystancja na kablu masowym radia.
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-01-2012, 13:32   
   Bolid: Seicento 900 '01


Zazwyczaj pożądane jest, żeby na ujemnym złączu zasilania jakiegokolwiek odbiornika było te 0V. Niestety w przypadku kiedy przewód masy łączący radio z karoserią ma duży opór (załóżmy R = 2 omy, to już bardzo dużo jak na kawał miedzi) i radyjko zechce sobie pociągnąć więcej prądu, powiedzmy I = 2A, to z prostego wzoru z podstawówki: U = R*I (napięcie = opór*prąd) wychodzi, że na złączu masy radia wcale nie jest 0V tylko 4V!
Zakładając dalej, że w instalacji jest 14,4V i przy takim napięciu radio dobrze gra, to chwilowe spadki napięcia zasilania do 10,4V na pewno mu nie służą.
Naturalnie na przeciętnym radiu za chiny nikt tego nie usłyszy, ale jak ktoś ma mocny sprzęt i porządne głośniki to takie coś będzie pierdzieć jak oszalałe :grin:

Dlatego ważna rada dla audiomaniaków: oba przewody zasilające - plus (12V) i minus (0V) do sprzętu audio są tak samo ważne, a przewód masy nawet ważniejszy!

btw, chyba najlepiej będzie wpiąć się w okolicach tego wyłącznika bezwładnościowego. Dzięki za radę! :wink:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-01-2012, 13:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


kolego matmac a jakiego miernika używałeś? Nie neguję Twej wiedzy ale pospolite multimetry maja dość dużą niedokładność na małej rezystancji.Na pewno to wiesz ale jak ustawisz na opór 200 omów to zewrzyj wpierw końcówki miernika z sobą i odczytaj rezystancję . Może być nawet i 2 omy wtedy odejmij to od wskazania pomiaru.
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-01-2012, 17:08   
   Bolid: Seicento 900 '01


kolego macher, oczywiście zakładam jakiś błąd podczas pomiaru bezpośrednio rezystancji. Dlatego sprawdziłem również samym woltomierzem wartość napięcia bezpośrednio przed radiem względem karoserii. Nie wiem ile moje radio potrafi prądu zeżreć w szczycie i nie trudziłem się nad włączeniem wszystkiego co jest do tego akurat przewodu podłączone, ale samo radio spokojnie sobie grające wywołało tam wzrost napięcia do 0,25V.
Normalnie to by mi było wszystko jedno, ale dla moich aktualnych zastosowań (pomiarów napięć) błąd pomiaru 250mV to już bardzo dużo, a przeciąganie dodatkowych przewodów od każdego punktu pomiaru jest średnio wygodne.
Może wystarczy wyczyścić papierem ściernym styk, a może trzeba kłaść nowy przewód. Co by to nie było - masa musi być (w przybliżeniu) masą :smile:
 
 
molo_cx 
Bywalec


Pomógł: 11 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 80
Skąd: Przeginia Duchowna
Wysłany: 07-01-2012, 23:03   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI


Po prostu przewody za cienkie, na żarówkach świateł mijania jest 1,5V spadku napięcia!!! szok!!!
Idąc tą drogą przydało by się całą instalację w tym samochodzie wymienić :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum