Cykanie i wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
aras86
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: polska
|
Wysłany: 02-03-2012, 18:39 Cykanie i wyciek oleju
Bolid: seicento |
|
|
Witam
Mam kilka pytań do Was, mam nadzieję, że mogę liczyć na waszą pomoc.
Otóż, słychać cykanie z "puszki" chyba jest to przepustnica oraz chciałbym się zapytać czy coś powinno być na końcu tej rury co wychodzi od obudowy filtra pow.
Drugi problem to wycieki oleju (jak widać na zdjęciach), wydaje mi się, że może to uszczelka pokrywy zaworów ale jakieś 15tyś km była (chyba, ponieważ kazałem też przeczyścić silnik po tym oleju) wymieniana ale wycieki pojawiły się już po 1-2tyś km od jej wymiany. Napisałem, że chyba ponieważ nie mam już siły na mechaników (mieszkam od niedawna w nowym mieście i nie mogę znaleźć kogoś polecanego). Ten który miał to zrobić, wymieniał również wahacze i nie skręcił jednej śruby od wahacza, akurat dziewczyna wracała samochodem od niego i dobrze, że się wróciła.
Dzięki. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 02-03-2012, 18:45
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Ten wyciek to pokrywa zaworów na 100%, źle Ci ją założyli, a ta rura to jest dopływ ciepłego powietrza, nie jest niezbędna, nic się nie stanie jak jej nie będzie. Cykanie to praca wtryskiwacza paliwa. |
|
|
|
 |
aras86
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: polska
|
Wysłany: 02-03-2012, 18:58
Bolid: seicento |
|
|
czytałem coś, że w jednopunktowych często słychać wtryskiwacz...a co do uszczelki, najlepiej bym sobie sam ją założył, ciężko jest to wymienić? może jest jakiś manual?
dzięki. |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 02-03-2012, 19:06
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Nie jest ciężko, z własnego doświadczenia, ale z 1.1 wiem, że wystarczy tylko odkręcić parę śrubek i włożyć nową uszczelkę, ale jeśli się nie mylę, to w 900 jest troszkę więcej zabawy choć i tak mieści się to w kompetencjach zwykłego śmiertelnika. Niektórzy piłują stopki głowicy żeby pokrywa lepiej dociskała uszczelkę. Ma się wtedy spokój na dłuższy czas z wyciekami z pokrywy. |
|
|
|
 |
janosik789
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 322 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-03-2012, 19:07
Bolid: Seat Toledo 5P |
|
|
przyłączam sie do pytania aras86, jest może jakiś manual?;> |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 02-03-2012, 19:56
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jest, na fiat uno klub w dziale zrób to sam. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Spec
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2012, 03:28
Bolid: Seicento 899 |
|
|
polecam sciagnac (lub kupic ) ksiazke "sam naprawiam fiat seicento", jest tam dokladnie opisane co trzeba zrobic, plus oczywiscie mozna tam znalezc duzo innych przydatnych manuali. |
|
|
|
 |
|