czujnik |
Autor |
Wiadomość |
mariusz1606
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 05-03-2012, 21:20 czujnik
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
jak sprwadzić czujnik temp rten pod kontrolkę?
mam w domu, kiedyś jeździł u mnie w 900 zagotować go? jakie wartości powinno wskazywać |
|
|
|
 |
stopa15
Nałogowiec

Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-03-2012, 21:22
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
powinien byc zwarty przy ~95stopniach. Miernikiem go musisz przepipać |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-03-2012, 21:28
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Czujnik pod kontrolkę to czujnik 0 - 1 załącza się, gdy osiągnie odp. temperaturę tak jak ten w chłodnicy |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 05-03-2012, 22:54
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
woda gotowała się i miernik nie zabrzęczał na gwincie zwarcie było, gdy gwint łączyłem i wsówką już nie |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 05-03-2012, 23:07
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
ta kontrolka to i tak o kant rozbić.. zazwyczaj jak się zapala to już spod maski siwy dym leci |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
stopa15
Nałogowiec

Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-03-2012, 06:35
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
mariusz1606 napisał/a: | na gwincie zwarcie było, gdy gwint łączyłem i wsówką już nie |
czyli czujnik jest uszkodzony |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 06-03-2012, 07:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
mariusz1606 tak tego czujnika nie sprawdzisz. On uruchamia kontrolkę w temperaturze 119 stopni (jeśli masz oryginał to na korpusie ma wybite 119) co w przypadku gotowania wody nie jest do osiągnięcia. Jeśli koniecznie chcesz go sprawdzić to zagrzej go w oleju. Wtedy mierzysz między wsówką a korpusem i w temperaturze jak pisałem powinno nastąpić załączenie obwodu tzn miernik powinien wskazać rezystancję bliska zeru(lub zabrzęczeć bo widzę że masz buzzera na zwarcie). Dobrze byłoby jakbyś miał jeszcze ten czujnik niebieski z termostatu tak samo w tym oleju wtedy odczytałbyś rezystancję czujnika niebieskiego w chwili załączenia tego na kontrolkę . W temperaturze 110 stopni powinien mieć około 150 omów a w 125 stopniach - około 100 omów więc realna rezystancja załączenia tego czujnika powinna chyba oscylować w około 140 omów. Możesz też użyć termometru z pieca C.O. do wskazań ponad 140 stopni są |
|
|
|
 |
|