FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zepsuty immobilizer w Seicento
Autor Wiadomość
maurycy815 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-04-2012, 13:03   Zepsuty immobilizer w Seicento
   Bolid: Hobby 1.1


Witam, niedawno zakupiłem maszynę. Silnik 1.1 tralalala. Mam problem ponieważ gdy przekręcę kluczyk zapala się kontrolka "code", w dodatku przekaźnik umieszczony nad przednim lewym kołem, jakby strzela.

Chciałbym dowiedzieć się co mam z tym zrobić. Podłączałem już działający przekaźnik ale nie zauważyłem zmian. W razie gdyby nawalił immo, chciałbym go jakoś obejść. Tu też mam pytanie, jaka jest najkrótsza i najtańsza droga do obejścia immobilizera.

Pozdrawiam Maurycy.
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 07-04-2012, 15:45   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


wywalenie immo z komputera i odpięcie centralki pod deską. Przekaźnik nad lewym kołem? A nie jest to czasami filtr w nadkolu?
 
 
maurycy815 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-04-2012, 20:50   
   Bolid: Hobby 1.1


Nie... To jest jakieś szare pudełko do którego podpinane są kable ;D.
O wywalaniu immo z komputera poczytam bo pewnie wujek google coś znajdzie.
Chyba że masz jakiś poradnik bądź schematy ;) .

Dzięki za odpowiedź.
 
 
juliusz64 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Okolice Ostrołęki
Wysłany: 07-04-2012, 21:15   
   Bolid: Seicento 900


Imo nie wywalisz sam musisz mieć program serwisowy. Samemu nic nie zrobisz :)
_________________
fast sej ; >
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 07-04-2012, 22:07   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


szare pudełko ?przytwierdzone pod deską w "nogach kierowcy"? jeśli tak to jest immo.
A usunąć Ci to może z kompa ktoś kto bawi się w elektronikę samochodową.
Najważniejsze jest to że jak wyczyści komputer to bezwarunkowo trzeba odpiąć kabelki od szarej puchy bo w przeciwnym razie immo znowu zapamięta komputer.
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2012, 22:36   
   Bolid: Był 1.1 SPI


maurycy815, Po przekręceniu kluczyka "strzela" przekaźnik i świeci FIAT CODE a przy próbie uruchomienia wszystko zdycha tzn znikają kontrolki i nie kręci rozrusznik jakby padł akumulator :?: Jeśli tak to do wymiany bądź naprawy przewód masowy idący od lewego nadkola do skrzyni biegów :!: Identyczna sytuacja spotkała mnie w tym roku w niedzielę wieczorem pod domem... Ale udało mi się naprawić ten przewód i śmiga :))
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
maurycy815 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-04-2012, 23:10   
   Bolid: Hobby 1.1


Dzięki ;D Jutro śmignę rowerem bo niestety Sejak stoi trochę daleko od domu.
Sprawdzę ten przewód, też podejrzewałem akumulator, lecz został wymieniony i naładowany.
 
 
maurycy815 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-04-2012, 16:12   
   Bolid: Hobby 1.1


Sprawa wygląda następująco:
Wyczyściłem wszystkie przewody masy oprócz tego o którym wspomniał Znakomity. Samochód stoi na lekkim błocie więc nie czołgałem się pod niego.

Okazało się że nawalił przewód masowy z akumulatora do karoserii. Po jego wyczyszczeniu nie strzela przekaźnik, a także działa rozrusznik.

Jest jeden mankament, akumulator pada, bo słabo go naładowałem. Czy przez nie naładowany akumulator może wyświetlać się kontrolka CODE?

Oczywiście gdy próbuję odpalić wszystkie kontrolki gasną. Postaram się jeszcze dokładnie sprawdzić ten przewód masowy idący do skrzyni ;D
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2012, 20:58   
   Bolid: Był 1.1 SPI


maurycy815 napisał/a:
Wyczyściłem wszystkie przewody masy oprócz tego o którym wspomniał Znakomity. Samochód stoi na lekkim błocie więc nie czołgałem się pod niego.

Przewód masowy o którym pisałem jest dostępny od góry, nie musisz kłaść się do autkiem-jedna część przykręcona do nadkola pod komputerem silnika a druga część przewodu przykręcona do górnej części obudowy skrzyni biegów.
maurycy815 napisał/a:
Jest jeden mankament, akumulator pada, bo słabo go naładowałem. Czy przez nie naładowany akumulator może wyświetlać się kontrolka CODE?
Wydaje mi się że poziom naładowania akumulatora nie ma nic do immo jak i do tej kontrolki ale żeby mieć pewność to naładuj porządnie aku i się okaże.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-04-2012, 22:50   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Czasem gdy aku jest słaby i napięcie bardzo spada przy rozruchu włącza się test immo i wtedy świeci się ciągle lampka code ale silnik da się uruchomić i jazda jest możliwa a po naładowaniu aku problem ustępuje.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
maurycy815 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-04-2012, 23:39   
   Bolid: Hobby 1.1


Dzięki ;D
Btw. Znakomity: Czyli jednak wyczyściłem ten przewód ;D Miałem wrażenie że mowa o innym. Wielkie THX.
NSKK2: Faktycznie, rozrusznik kręcił pomimo kontrolki CODE ;)
 
 
qms 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-04-2012, 12:13   
   Bolid: Seicento 2004 MPI, Opel Astra III


NSKK2 napisał/a:
Czasem gdy aku jest słaby i napięcie bardzo spada przy rozruchu włącza się test immo i wtedy świeci się ciągle lampka code ale silnik da się uruchomić i jazda jest możliwa a po naładowaniu aku problem ustępuje.


eee mnie jak padal akumulator to rozne cuda dzialy sie z immo;)
po wymianie aku problem znikl.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum