Podłączenie cewek do świec |
Autor |
Wiadomość |
Jaacek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 2 Skąd: Krk
|
Wysłany: 25-02-2012, 17:34 Podłączenie cewek do świec
Bolid: Seicento-Van, 1.1 Mpi, 2002 r |
|
|
Proszę o podanie w jakiej kolejności jak mają być podpięte przewody WN ze świecami lub wrzucenie schematu tego połączenia.
Pozdrawiam i z góry dziękuje |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2012, 18:15
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Nad cewkami masz na wsporniku cyferki.Przyjrzyj się dokładnie, masz tam kolejność.
Dla wyjaśnienia- 1 to cylinder przy rozrządzie, 4- przy skrzyni. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Jaacek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 2 Skąd: Krk
|
Wysłany: 25-02-2012, 18:54
Bolid: Seicento-Van, 1.1 Mpi, 2002 r |
|
|
Dziękuje bardzo za pomoc |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-02-2012, 00:06
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jedna cewka zapłonowa-świece 1 i 4
Druga cewka zapłonowa- świece 2 i 3
zależy która cewka (które zasilanie układu niskiego napięcia), w jednym kombinacji silnika nie odpalisz w drugiej będzie pracował dobrze.Jeśli nie będzie odpalał to przełóż kable niskiego napięcia (te od centralki wtryskowej) w cewkach |
|
|
|
 |
ko777
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-04-2012, 08:00
Bolid: Fiat Seicento 1.1 spi |
|
|
Podłączę się do tego tematu. Marny ze mnie mechanik, ale przymierzam się do wymiany kabli zapłonowych, mam pytanie co do demontażu filtra powietrza aby uzyskać dostęp do świec (1,1 spi). Widzę, ze jest klamra mocująca obudowę od przodu, oraz 2 śruby pod zaślepkami na górze obudowy. Wystarczy je odkręcić i będzie można zdjąć "puszkę" filtra czy jak to wygląda? Trzeba będzie coś odłączać w przepustnicy pod filtrem? Proszę o poradę, bo nigdy tam nie grzebałem, wolę zapytać wcześniej o ewentualne "haczyki". |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 08-04-2012, 08:04
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
zdejmij puszkę filtra tak jak piszesz, i tam haczyków żadnych nie powinno być, może przewód z podciśnieniem gdzieś być podłączony, zwróć na to uwagę, to nie jest skomplikowane, w razie niejasności pisz tutaj |
_________________
 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 08-04-2012, 08:08
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
ko777 napisał/a: | Podłączę się do tego tematu. Marny ze mnie mechanik, ale przymierzam się do wymiany kabli zapłonowych, mam pytanie co do demontażu filtra powietrza aby uzyskać dostęp do świec (1,1 spi). Widzę, ze jest klamra mocująca obudowę od przodu, oraz 2 śruby pod zaślepkami na górze obudowy. Wystarczy je odkręcić i będzie można zdjąć "puszkę" filtra czy jak to wygląda? Trzeba będzie coś odłączać w przepustnicy pod filtrem? Proszę o poradę, bo nigdy tam nie grzebałem, wolę zapytać wcześniej o ewentualne "haczyki". |
Nie ma żadnych "haczyków". Odpinasz klamry od tej przedniej części obudowy, odkręcasz 2 śrubki 10mm na górze odbudowy, Ściągasz gumowy wąż odmy (z lewej strony obudowy), podnosisz ją do góry, no i odpinasz takie 2 wężyki, które są podłączone pod spodem. 1 jest brązowy, a drugi czarny. Później podłącz je w odpowiednie miejsca czyli jak na obudowie będzie symbol "N", to oznacza, że ma być tam podłączony przewód czarny, tam gdzie jest "M" trzeba podłączyć brązowy. To wszystko może tak strasznie wygląda, ale naprawdę nie ma nic w tym trudnego |
|
|
|
 |
ko777
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-04-2012, 09:05
Bolid: Fiat Seicento 1.1 spi |
|
|
O to mi chodziło. Dzięki serdeczne za pomoc. |
|
|
|
 |
|