FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SC 1.2 8V problem z chłodzeniem
Autor Wiadomość
aleps26 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Strumień
Wysłany: 13-04-2012, 21:44   SC 1.2 8V problem z chłodzeniem
   Bolid: FIAT SEICENTO SPORTING


Witam!

Po wymianie termostatu zagotowała się woda.... Nie właczył się wentylator.
(wcześniej nie było termostatu sama obudowa też chyba wiem czemu -.- i nigdy nie słyszałem żęby włączył sie wentylator)

Po zmostkowaniu działa wiec sprawny. Zakupiłem dziś czujnik do chłodnicy i wymieniłem........
lecz dziwi mnie to czemu nie zapaliła sie kontrolka na liczniku gdy woda sie gotowała?
Oraz po załączeniu zaplonu świeci sie AKU, OLEJ a TEMP nie....

Czy kontolka jest powiązana z czujnikiem wentylatora?

Jedno zależne od drugiego?

Prosił bym o wskazówki gdzie znajduje sie czujnik od KONTROLKI temperatury gdyż nie mogę go odnaleść.
_________________
"...Szukając używanego Sportinga, można trafić na auta z rajdową przeszłością, które jeżeli nie miały solidnej klatki bezpieczeństwa, mogą mieć problemy z geometrią..."
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-04-2012, 21:55   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli to silnik SPI to są to dwa niezależne obwody . Wentylator chłodnicy powinien się włączyć przy około 95 stopniach ( u mnie jest to 98-99) a kontrolka temperatury w liczniku dopiero przy 119 stopniach. Nie zapala się po przekręceniu kluczyka . Jeśli chcesz sprawdzić czy zarówka sprawna to przekręć kluczyk na MAR znajdź w głowicy od strony kabiny czujnik z jednym przewodem i dotknij ten przewód do masy silnika . Zarówka w kontrolce powinna się zaświecić.Skoro płyn się gotuje po wymianie termostatu to odpowietrz dokładnie układ. Masz wodę czy płyn zalany?
 
 
aleps26 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Strumień
Wysłany: 13-04-2012, 22:01   
   Bolid: FIAT SEICENTO SPORTING


1.2 8v 75KM czyli MPI

Zmieniłem termostat....
Zalałem plynem...
Zagrzałem i odpowietrzyłem...

Wentylator nigdy sie nie załączył nawet przed wymiana termostatu wiec problem nie tkwi w nieodpowietrzonym układzie chłodzenia.

Kupiłem czujnik wentylatora bo wychodzi że to jego problem lecz jak pisałem dziwi mnie to że nie zaświeciła się kontrolka skoro woda się gotowała...

Obawiam się czy czujnik kontrolki ma jakieś powiązanie z czujnikiem właczenia wentylatora wiec wolę zapytać zanim zaleje go płynem i odpalę.
_________________
"...Szukając używanego Sportinga, można trafić na auta z rajdową przeszłością, które jeżeli nie miały solidnej klatki bezpieczeństwa, mogą mieć problemy z geometrią..."
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-04-2012, 22:25   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Skoro masz czujnik w chłodnicy to możesz mieć MPI (sterownik 18F?)ale wentylatorem nie steruje komputer tylko ten czujnik w chłodnicy. Poszukaj czujnika w głowicy i zrób z tym przewodem do masy silnika. Nie zaświeciła sie ta kontrolka bo jak pisałem musi być 119 stopni a to dużo. Układ działa pod ciśnieniem i to też przesuwa punkt wrzenia płynu.Chłodnica cała gorąca? Miałeś termostat wyjęty więc był jakiś powód do tego. Może jest zapchana chłodnica i płyn nie opływa czujnika w ten sposób jak powinien.
Zobacz za tym czujnikiem od kontrolki w głowicy od strony świec przy pierwszej świecy patrząc na silnik od lewej strony.Tyle co wypatrzyłem w tym silniku na aukcjach.
Ostatnio zmieniony przez macher 13-04-2012, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-04-2012, 22:36   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


aleps26 napisał/a:
Obawiam się czy czujnik kontrolki ma jakieś powiązanie z czujnikiem właczenia wentylatora wiec wolę zapytać zanim zaleje go płynem i odpalę.

Termo - włącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem od kontrolki/wskaźnika. macher, to jest ten sam silnik co ja mam więc sterownik to IAW 8F
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-04-2012, 22:40   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


No czytałem , komputer jak w SPI tylko większy i steruje czterema wtryskami na raz . Takie MPI na raz.Jest czujnik na kontrolkę tez wyczytałem i dodałem do swojego postu powyżej.
 
 
aleps26 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Strumień
Wysłany: 13-04-2012, 22:40   
   Bolid: FIAT SEICENTO SPORTING


Dobra czyli zalewam go jutro płynem.
Zagrzeje odpowietrzę i zobaczę czy chłodnica cała się nagrzewa czy nie ( mały obieg duży chyba nie maja z tym nic wspólnego? nagrzewać powinna się cała?).
Jak nie to kupie nowa czyszczę wszystko i nowy płyn.

Co do kontrolki to chyba ten tak?

LINK ALLEGRO

Co do tej kontrolki to po co ona wogóle ma świecić przy 119 stopni skoro uszczelki i tak juz mogą postrzelać.... Się okaże czy pod głowica nie pójdzie mi zaniedługo bo wyrzygalo mi gdzieś 3/4 zbiornika i kopciło się prawie z wszystkiego -.-
_________________
"...Szukając używanego Sportinga, można trafić na auta z rajdową przeszłością, które jeżeli nie miały solidnej klatki bezpieczeństwa, mogą mieć problemy z geometrią..."
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-04-2012, 22:44   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Dokładnie tak, ostatnio też doszedłem do tego wniosku, że jest to zwykły SPI tylko, że zamiast 1, są 4 wtryskiwacze :-)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-04-2012, 22:47   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


aleps26 napisał/a:


Co do tej kontrolki to po co ona wogóle ma świecić przy 119 stopni skoro uszczelki i tak juz mogą postrzelać.... Się okaże czy pod głowica nie pójdzie mi zaniedługo bo wyrzygalo mi gdzieś 3/4 zbiornika i kopciło się prawie z wszystkiego -.-

Tak niestety fiaty mają. Też ostatnio płynu mi ubywa i się zapowietrza a temperatura idzie ponad 100 i wentylator cisza. Na pewno u mnie upg pada.Co do czujnika to musi być na kontrolkę nie na wskaźnik.Dziwnie opisali ten link . Polonez i CC - wszystkie modele? Tak jakby nie miały żadne wskaźnika temperatury . Popytaj w sklepach u siebie. Tam na pewno powiedzą czy jest na kontrolkę.
 
 
aleps26 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Strumień
Wysłany: 13-04-2012, 22:53   
   Bolid: FIAT SEICENTO SPORTING


macher napisał/a:
aleps26 napisał/a:


Co do tej kontrolki to po co ona wogóle ma świecić przy 119 stopni skoro uszczelki i tak juz mogą postrzelać.... Się okaże czy pod głowica nie pójdzie mi zaniedługo bo wyrzygalo mi gdzieś 3/4 zbiornika i kopciło się prawie z wszystkiego -.-

Tak niestety fiaty mają. Też ostatnio płynu mi ubywa i się zapowietrza a temperatura idzie ponad 100 i wentylator cisza. Na pewno u mnie upg pada.Co do czujnika to musi być na kontrolkę nie na wskaźnik.Dziwnie opisali ten link . Polonez i CC - wszystkie modele? Tak jakby nie miały żadne wskaźnika temperatury . Popytaj w sklepach u siebie. Tam na pewno powiedzą czy jest na kontrolkę.


Z tego co wiem to ma być czujniki bimetaliczny, a nie rezystancyjny :p
Popytam jutro narazie dziekuje za info ^^
Mam nadzieje że go odnajdę jutro... bo pod maską nie ma tyle miejsca jak w punto -.-
_________________
"...Szukając używanego Sportinga, można trafić na auta z rajdową przeszłością, które jeżeli nie miały solidnej klatki bezpieczeństwa, mogą mieć problemy z geometrią..."
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-04-2012, 23:00   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Tak . Bimetaliczny. I dobrze jakbyś miał stary wyciagnięty do pokazania na rozmiar gwintu.Tylko możesz czujnik mieć ok a np zarówkę przepaloną lub przerwę w obwodzie i to wpierw sprawdź.
 
 
aleps26 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Strumień
Wysłany: 14-04-2012, 11:10   
   Bolid: FIAT SEICENTO SPORTING


Wszystko działa :))

-Zamontowałem czujnik w chłodnicy i podłączyłem
-Odnalazłem czujnik kontrolki ( był urwany, zwarłem do masy kontrolka świeci wiec OK na nowo podłaczyłem kabel chyba jest ok ;] )
-Zalałem go płynem na max odpaliłem i odpowietrzałem i dolewałem płynu który zchodził
-Chłodnica nagrzała się ładnie cała :)
-Po lekkim gazowaniu ładnie właczył sie wentylator :)
-Odpowietrzyłem jeszcze dolałem płynu i chyba wszystko jest cacy :D

:dzieki: :jupi:

PS. Co do kompa to jest IAW 18F.B4 :))

Pozdro
_________________
"...Szukając używanego Sportinga, można trafić na auta z rajdową przeszłością, które jeżeli nie miały solidnej klatki bezpieczeństwa, mogą mieć problemy z geometrią..."
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-04-2012, 11:16   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Tego czujnika w głowicy od kontrolki trudno sprawdzić po wymontowaniu. Musiałbyś go w oleju grzać (woda wiadomo do 100 stopni a czujnik 119) i mieć termometr chociażby taki z CO do 150 stopni lub lepiej czujkę z multimetrem są takie do 300 stopni. Wtedy byś odczytał temperaturę w jakiej czujnik zwiera styki.Chociaż wiesz już że miałeś przerwę w obwodzie i kto wie czy nie informowałaby kontrolka gdyby kabel był podpięty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum