FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompletna wymiana silnika
Autor Wiadomość
kuba3er 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-05-2012, 08:10   Kompletna wymiana silnika
   Bolid: SC Van 1.1MPI


Witajcie. Kilka dni temu zarżnąłem i to dosłownie skrzynie w swoim vanie 1.1 Mpi. Ale w garażu już czekał nowy silnik razem ze skrzynia, postanowiłem wymienić wszystko. A to też dlatego że tamten silnik klekotał masakrycznie, więc taka decyzja...
I tu moje pytanie : czy instalacja elektryczna różni się pomiędzy van-em a seryjnym autkiem? Czy są jeszcze jakieś różnice pomiędzy tymi typami samochodów? Proszę o jakieś porady zanim wszystko wybebeszę...
Wszystko zamierzam zrobić sam lub przy pomocy kolegi. Mam kanał, wyciągarkę, niezbędne narzędzia, myślę że dam radę...
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kuba3er 05-05-2012, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-05-2012, 08:52   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Chyba tylko w ostatnich rocznikach się czymś tam różniły silniki w głowicy.
Tak to jak masz MPI i zmieniasz na MPI to powinno być p'n'p - jeszcze zależy jaką skrzynię masz w aucie i jaką zakładasz, jak c526 na c526 albo c514 na c514 to też bez problemów.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kuba3er 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-05-2012, 09:38   
   Bolid: SC Van 1.1MPI


Wywalam stary silnik ze skrzynią, wrzucam nowy ze skrzynią-kompletny, fabryczny zestaw więc tu chyba nie ma znaczenia jaka skrzynia....No nic, idę robić...
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-05-2012, 09:48   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ma znaczenie ;)
bo jeśli zmieniasz c526 na c514 albo na odwrót, musisz zmienić jeszcze półośki, łapę na pewno i nie wiem czy nie koszyk od biegów? :roll:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kuba3er 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-05-2012, 21:21   
   Bolid: SC Van 1.1MPI


Yhy, no to mnie pocieszyłeś...Jutro wkładam to się zobaczy..Dzieki
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2012, 23:12   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


kuba3er, to Ty wymieniasz i nie wiesz na jaką skrzynie wymieniasz ? półosie nie podejdą i co, auto będzie stało 2 tygodnie ? ;-)
_________________

 
 
kuba3er 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2012, 08:33   
   Bolid: SC Van 1.1MPI


No nie znam tematu. Myslałem że poprostu wrzucę nowy zestaw i będzie hulać. Są jakieś inne różnice na obudowie np.? Bo ze starej skrzyni poprzekładałem dwie mniejsze do nowej, a dokładnie tą która zakrywa, hmmm to duże koło zębate tam gdzie wchodzą półosie, oraz z boku taki dekiel. wszystko spasowało idealnie.
Nie spodziewałem się że do tych aut są jakieś inne jeszcze rodzaje skrzyń, no może poza sportingiem, tak sobie myślę. Mam czym jeździć więc nie tragedia, ale SC jednak na miasto i do mojej pracy idealny...
No nic jak nie zadziała to będę kupował coś innego.
A na koniec kilka zdjęć mojej starej skrzynki:



 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-05-2012, 11:25   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wrzuć fotkę całej skrzyni, sfotografuj kielichy a nie tylko łożysko oporowe :)
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 06-05-2012, 12:25   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


kuba3er napisał/a:
No nie znam tematu. Myslałem że poprostu wrzucę nowy zestaw i będzie hulać. Są jakieś inne różnice na obudowie np.?

podstawowa różnica to taka, że masz półośki "mokre" - czyli wchodzące bezpośrednio do skrzyni, albo "suche" - wchodzące do skrzyni poprzez kielichy.
Ewentualnie jak masz bieg wsteczny? Musisz pierścień podciągać w gale żeby go wbić? czy po prostu "w prawo w dół"?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kuba3er 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2012, 20:26   
   Bolid: SC Van 1.1MPI


wszystko gra. Cały dzień w garażu ale auto śmiga aż miło. Półosie wchodziły w kielichy. Poprostu zrobiłem plug'n'play . W końcu cisza, nic nie klekota... Jutro jeszcze nowy olej i mam nadzieję że bedzie wszystko OK.
Dzięki wszystkim za pomoc.
A co zdjęć to chciałem tylko pokazać jakie zniszczenia poczyniło rozleciane łożysko.
I jeszcze na szybko: ile tam oileum wchodzi do motorka?
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 06-05-2012, 20:52   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


W 1100 wchodzi 3,5L.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
kuba3er 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2012, 22:05   
   Bolid: SC Van 1.1MPI


Dzieki kolego..
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-05-2012, 22:54   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


w praktyce 3.1-3.3 ;-)
_________________

 
 
kuba3er 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2012, 19:44   
   Bolid: SC Van 1.1MPI


Jest jeszcze mały kłopot z ciężko wchodzącą jedynką i dwójką. Zastanawiam się czy to przez to, że jak wyjmowałem silnik, to nie odpiąłem tych linek i nieco się wygięły. Może to przez to? A i co mieści się pod autem w tym białym koszyczku? To chyba na wysokości lewarka, czy jest tam jakas regulacja? Wolę dopytac zanim zacznę gmerac...
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 08-05-2012, 20:18   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


w koszyczku masz mocowane linki do lewarka.
Coś jak (tylko tutaj przypadek lewarka bez wciskanego wsteka)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum