Podłączenie przełącznika kołyskowego ON OFF |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2012, 11:48 Podłączenie przełącznika kołyskowego ON OFF
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
potrzebuje porady elektryka
narysowałem schemat oświetlenia bezpośrednio pod aku ( gdzieś tam jest tez po plusie bezpiecznik )
chciałbym podpiąć to przez przełącznik kołyskowy z 2 pinami
nie musi świecić po pozycji ON ( ale fajnie by było też gdyby świecił i teraz pytanie, jak go podpiąć. po minusie czy po plusie ?
ja bym to zrobił po masie, masa z aku idzie do jednej nóżki, a z drugiej masa do urządzenia. pozycja O przerwana masa. pozycja I masa jest i świeci.
dobrze rozumuje ? elektryk ze mnie słaby
od razu powiem że chodzi o voltomierz
nie chce już obciążać układu po stacyjce i światłach, chce mieć go na ON OFF, bo nie zawsze jest potrzebny |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-05-2012, 11:57
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli chcesz masę podawać przez przełącznik to po co ciagnąć aż z akumulatora? Znajdź w pobliżu punkt masy z karoserii, przewód krótszy - nie będzie zamieszania przy akumulatorze. .Przełącznik będzie działał w poz ON. bo to jest zero-jedynkowy jak widzę. I nie będzie podświetlony.
Co do voltomierza to mam zdanie że jeśli już jest w aucie potrzebny jest zawsze. Bo nie wiesz kiedy strzeli regulator napięcia. Sam posiadam ale elektroniczny.Możesz zrobić jeszcze inny zabieg - wtyczkę i pod zapalniczkę podpinać kiedy chcesz. Tam nie obciążysz świateł i stacyjki- idzie przez przekaźnik |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2012, 12:11
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dzięki Macher za wskazówki. a co do podłączenia samego przełącznika, to jak to zrobić, na minusie czy na plusie ?
rozumiem że z jednej stopki np masa idzie w podwozie a na drugiej stopce też jest masa idąca do urządzenia ? podobnie z plusem ? tylko co lepsze ?
bo taki przełącznik przyda mi się nawet na inne rzeczy tylko nie wiem jak go podłączyć po plusie czy minusie i czy dobrze mysle |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-05-2012, 12:23
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak większosć urządzeń (żarówki itp) zrób na plusie. Najlepiej za bezpiecznikiem na przewodzie z bezpiecznika do voltomierza. Takie same przełączniki można dostać z podświetleniem . Wtedy pokombinowac można więcej.
https://www.google.com/se...iw=1280&bih=878
I tu jakbyś chciał z podświetleniem to jak pisałem na plusowym za bezpiecznikiem . Gdyby zrobiło się zwarcie w przełączniku to bezpiecznik zadziała |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2012, 12:28
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dzięki, niestety w hyde parku nie da się dać pomógł ale piwa nalać kiedyś mogę |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-05-2012, 12:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak kiedyś będe przy spodku to wypijemy . Bo ja piję tylko ze spodka . Tak jak sake .Tak jeszcze myślę że jakbyś chciał przełącznik z podświetleniem to musiałbyś na masowym kablu dać i wtedy mógłbyś podświetlenie plusem wziąć ze świateł pozycyjnych i jakbyś miał światła zapalone to wyłacznik by się też swiecił. Jakby co to podam schemat. Ale jak nie chcesz podświetlenia to na plusowym załóż. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2012, 13:09
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
czyli podsumowując
jesli mam 2 piny to podłączam ON OFF po plusie 12V
jeśli miałbym 3 piny to mogę podpiąć po masie a w trzeci pin wpiąć zasilanie po światłach, gdzie włącznik by się zapalał razem z podświetlaniami zegarów
dobrze zrozumiałem ? jak podłączamy po 12V dobrze dać bezpiecznik |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-05-2012, 13:29
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Łukasz napisał/a: | czyli podsumowując
jesli mam 2 piny to podłączam ON OFF po plusie 12V
jeśli miałbym 3 piny to mogę podpiąć po masie a w trzeci pin wpiąć zasilanie po światłach, gdzie włącznik by się zapalał razem z podświetlaniami zegarów
dobrze zrozumiałem ? jak podłączamy po 12V dobrze dać bezpiecznik |
Tak właśnie by było. Teraz jeśli podepniesz pod plus bezpośrednio do aku to musisz dać bezpiecznik między aku i wyłącznikiem. Możesz też w skrzynce bezpieczników w kabinie - wpiąć się za bezpiecznikiem -wtedy dodatkowe zabezpieczenie już bedziesz miał |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2012, 13:37
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jeszcze raz dzieki kolego |
_________________
 |
|
|
|
 |
|