FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie przełącznika kołyskowego ON OFF
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2012, 11:48   Podłączenie przełącznika kołyskowego ON OFF
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


potrzebuje porady elektryka

narysowałem schemat oświetlenia bezpośrednio pod aku ( gdzieś tam jest tez po plusie bezpiecznik )



chciałbym podpiąć to przez przełącznik kołyskowy z 2 pinami



nie musi świecić po pozycji ON ( ale fajnie by było też gdyby świecił :) i teraz pytanie, jak go podpiąć. po minusie czy po plusie ?

ja bym to zrobił po masie, masa z aku idzie do jednej nóżki, a z drugiej masa do urządzenia. pozycja O przerwana masa. pozycja I masa jest i świeci.

dobrze rozumuje ? elektryk ze mnie słaby

od razu powiem że chodzi o voltomierz



nie chce już obciążać układu po stacyjce i światłach, chce mieć go na ON OFF, bo nie zawsze jest potrzebny
_________________

 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-05-2012, 11:57   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli chcesz masę podawać przez przełącznik to po co ciagnąć aż z akumulatora? Znajdź w pobliżu punkt masy z karoserii, przewód krótszy - nie będzie zamieszania przy akumulatorze. .Przełącznik będzie działał w poz ON. bo to jest zero-jedynkowy jak widzę. I nie będzie podświetlony.
Co do voltomierza to mam zdanie że jeśli już jest w aucie potrzebny jest zawsze. Bo nie wiesz kiedy strzeli regulator napięcia. Sam posiadam ale elektroniczny.Możesz zrobić jeszcze inny zabieg - wtyczkę i pod zapalniczkę podpinać kiedy chcesz. Tam nie obciążysz świateł i stacyjki- idzie przez przekaźnik
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2012, 12:11   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dzięki Macher za wskazówki. a co do podłączenia samego przełącznika, to jak to zrobić, na minusie czy na plusie ?

rozumiem że z jednej stopki np masa idzie w podwozie a na drugiej stopce też jest masa idąca do urządzenia ? podobnie z plusem ? tylko co lepsze ?

bo taki przełącznik przyda mi się nawet na inne rzeczy tylko nie wiem jak go podłączyć po plusie czy minusie i czy dobrze mysle
_________________

 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-05-2012, 12:23   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jak większosć urządzeń (żarówki itp) zrób na plusie. Najlepiej za bezpiecznikiem na przewodzie z bezpiecznika do voltomierza. Takie same przełączniki można dostać z podświetleniem . Wtedy pokombinowac można więcej.
https://www.google.com/se...iw=1280&bih=878
I tu jakbyś chciał z podświetleniem to jak pisałem na plusowym za bezpiecznikiem . Gdyby zrobiło się zwarcie w przełączniku to bezpiecznik zadziała
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2012, 12:28   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dzięki, niestety w hyde parku nie da się dać pomógł ;-) ale piwa nalać kiedyś mogę
_________________

 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-05-2012, 12:35   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jak kiedyś będe przy spodku to wypijemy . Bo ja piję tylko ze spodka . Tak jak sake ;) .Tak jeszcze myślę że jakbyś chciał przełącznik z podświetleniem to musiałbyś na masowym kablu dać i wtedy mógłbyś podświetlenie plusem wziąć ze świateł pozycyjnych i jakbyś miał światła zapalone to wyłacznik by się też swiecił. Jakby co to podam schemat. Ale jak nie chcesz podświetlenia to na plusowym załóż.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2012, 13:09   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


czyli podsumowując

jesli mam 2 piny to podłączam ON OFF po plusie 12V

jeśli miałbym 3 piny to mogę podpiąć po masie a w trzeci pin wpiąć zasilanie po światłach, gdzie włącznik by się zapalał razem z podświetlaniami zegarów

dobrze zrozumiałem ? jak podłączamy po 12V dobrze dać bezpiecznik
_________________

 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-05-2012, 13:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Łukasz napisał/a:
czyli podsumowując

jesli mam 2 piny to podłączam ON OFF po plusie 12V

jeśli miałbym 3 piny to mogę podpiąć po masie a w trzeci pin wpiąć zasilanie po światłach, gdzie włącznik by się zapalał razem z podświetlaniami zegarów

dobrze zrozumiałem ? jak podłączamy po 12V dobrze dać bezpiecznik

Tak właśnie by było. Teraz jeśli podepniesz pod plus bezpośrednio do aku to musisz dać bezpiecznik między aku i wyłącznikiem. Możesz też w skrzynce bezpieczników w kabinie - wpiąć się za bezpiecznikiem -wtedy dodatkowe zabezpieczenie już bedziesz miał
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2012, 13:37   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jeszcze raz dzieki kolego ;-)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum