Linka licznika i kilka innych pytań |
Autor |
Wiadomość |
drzanusz
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 63 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-06-2012, 22:07 Linka licznika i kilka innych pytań
Bolid: Seicento 11 Spi |
|
|
Witam
Zlokalizowałem w moim ścigaczento terkot linki licznika. chcę się dowiedzieć, czy ktoś wymieniał linkę, czy to pomogło, i jeśli wymieniać to na oryginał czy na jakis lepszy zamiennik?
Stwierdziłem również że w porównaniu do innych sejów, mój jest słaby. kolega ma również z 2000 też 1.1 na gazie a ma kopa ze dwa razy lepszego jak moje. na co zwrócić uwagę? zaznaczę ze oleju nie pije, nie dymi, mogą to być zawory?
Na wstecznym, gdy dodam gazu czuć (i słychać) okropne drgania, jeśli ktoś miał podobne problemy to proszę o pomoc, bo mechaników nie lubię, a nie chciał bym sam niepotrzebnie wymieniać pół samochodu, a potem się okaże że nie była dokręcona jedna śrubka;D |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 13-06-2012, 22:25
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Tu masz kilka informacji o liczniku http://www.seicento.pl/vi...hlight=licznika
Przed wymianą sprawdź, czy gniazdo na linkę nie jest wyrobione.
Co do silnika, to wygląda, jakby rozrząd był źle ustawiony. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 13-06-2012, 22:37 Re: Linka licznika i kilka innych pytań
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
drzanusz napisał/a: | Na wstecznym, gdy dodam gazu czuć (i słychać) okropne drgania |
Zerwana poduszka silnika? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
drzanusz
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 63 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-06-2012, 11:41
Bolid: Seicento 11 Spi |
|
|
właśnie że nie pasuje mi to na rozrząd, bo niedawno wymieniałem i jestem niemal pewien że jest ustawiony dobrze. raczej stawiam na uszczelnienia zaworów, tylko nie wiem jak to sprawdzić (znaczy się wiem, ale nie mam czujnika do pomiaru stopnia sprężania) da się to jakoś sprawdzić bez tego, czy raczej kombinować czujnik?
a poduszki obejrzę jak będę na kanale przy okazji zmiany oleju (będę musiał z kanału wodę wybrać) |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 14-06-2012, 13:11
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Uszczelniacze zaworowe nie wpływają na osiągi. Gdyby były zużyte, to po odpaleniu, silnik puszczałby dymek. Chyba, że masz na myśli wypalone gniazda zaworowe, wtedy można przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania (a nie jego stopnia ). Może przydatna byłaby próba olejowa, ale tak, czy inaczej, potrzeba do tego manometr.
Dopisz jeszcze jak silnik zachowuje się w trakcie pracy i przy odpalaniu. Dobrze by było, jakbyś porównał zachowanie silnika w Swoim Seju i Seju Kolegi. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
drzanusz
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 63 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-06-2012, 18:12
Bolid: Seicento 11 Spi |
|
|
Jak tylko będę się z nim widział to porównam i napiszę.
A skoro i tak potrzebuję manometru to tylko pozostaje się zastanowić czy kupić, czy szukać kogoś kto pożyczy...
Przed chwilą zmieniłem olej i filtry (powietrza i oleju) i zaraz jadę do pracy;)
Odpala na benzynie jak złoto. pracuje równo (przedtem kaszlał ale kable wysokiego napięcia miały przebicie, wymieniłem je i jest ok)
w sumie to wszystko jest ok, tylko trochę mocy mi brakuje...
Może to tylko złudzenie po przesiadce z Golfa 1.9 td... no ale zdawało mi się że kumpla sej miał lepszego kopa.... |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 20-07-2012, 12:03
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
Coś się stanie jak przeleje olej w lince prędkościomierza? Poza tym że nabrudzi olejem za licznikiem? |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-07-2012, 15:12
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
Fajnie że ktoś pomógł, wielkie dzięki |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 23-07-2012, 15:15
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
przez weekend forum nie było to tak jakbyś wczoraj to napisał
daj się wykazać ludziom
w tej sprawie ja nie pomogę, bo tego nie wiem |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 15:32
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
AdaMs masz nowy avatar? Nie poznałem . Nie smaruj linki olejem bo w zimę będziesz miał problem. Jeśli już nalałeś to odkręć zegary i linkę na dole przy skrzyni, wyciągnij wkład , przepłucz pancerz linki np WD40 . Wbrew pozorom nie smaruje a wypłukuje smar. Wytrzyj wkład linki i wsuwaj w pancerz smarując np białym smarem w spray'u. Ten smar jest lepszy niż olej- nie spływa latem a w zimę nie jest gęsty jak olej. Takie moje odczucie bynajmniej. |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-07-2012, 17:38
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
macher napisał/a: | AdaMs masz nowy avatar? |
Nowy, nowy Czas na małe zmiany
macher napisał/a: | . Jeśli już nalałeś |
Kurcze, a właśnie miałem iść nasmarować tą linkę. A tu kuku, efekt odwrotny by był macher, jesteś jak zawsze niezastąpiony
Kupie biały smar i dopiero to profi zrobię |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 18:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tak tylko myślę z tą linką bo jak oryginalny wkład kiedyś wyjmowałem to nie widziałem tam oleju tylko właśnie biały smar - więc chyba nie ma co poprawiać fabryki... |
|
|
|
 |
|