FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sonda lambda
Autor Wiadomość
jankoxxx1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: ?ląskie
Wysłany: 19-06-2012, 11:58   sonda lambda
   Bolid: seicento 900


Witam serdecznie

Problem dotyczy sondy przynajmniej tak mi się wydaje jak na domowe warunki

otóż: seicento 900 rok 2002 przebieg 70 tyś

po podłaczeniu do IAW ECU SCAN 2 korekcja sondy lambda na wykresie jak i w pierwszej tabeli daje wskazania 0,94 do 1,1 v natomiast podłaczyłem miernik pod przewód sygnałowy
i pracuje w granicy od 0,1 do 1 v nie wiem w czym może być błąd spalanie przy tych upalnych temperaturach wydaje się duże 9l/100km.

termostat nowy kable świece wymieniałem 6 miesiecy temu bo były od nowości
logi iaw ecu scan 2

PARAMETRY:
Obroty silnika: 860 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 15,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 380 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 101 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,04 °
Napięcie akumulatora: 14,06 V
Korekta sondy lambda: 1,01
Pozycja silnika krokowego: 5 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -3
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 110
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 127
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 839 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 8,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 384 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 101 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,04 °
Napięcie akumulatora: 14,19 V
Korekta sondy lambda: 1,02
Pozycja silnika krokowego: 5 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -3
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 104
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 127
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 849 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 15,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 376 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 101 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,04 °
Napięcie akumulatora: 14,19 V
Korekta sondy lambda: 1,04
Pozycja silnika krokowego: 4 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -4
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 91
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 126
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 858 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 8,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 376 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 101 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,04 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 1,02
Pozycja silnika krokowego: 4 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -4
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 79
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 126
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 870 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 8,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 376 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 101 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,89 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 1,04
Pozycja silnika krokowego: 4 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -4
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 65
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 126
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 1575 RPM
Czas wtrysku: 0,82 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 16,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 444 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 101 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 14,40 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 0,98
Pozycja silnika krokowego: 17 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -6
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 65
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -128
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 1794 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 13,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 312 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 100 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 9,74 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 0,96
Pozycja silnika krokowego: 7 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -6
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 65
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -128
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 2395 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 9,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 336 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 100 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 10,59 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 0,95
Pozycja silnika krokowego: 24 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -6
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 65
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -128
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 1177 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 10,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 296 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 100 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,47 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 1,01
Pozycja silnika krokowego: 6 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -6
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 65
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -128
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 883 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 11,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 380 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 100 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,47 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 1,01
Pozycja silnika krokowego: 4 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -3
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 65
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 125
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 901 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 10,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 360 hPa
Temperatura powietrza: 47 °C
Temperatura wody: 100 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 8,47 °
Napięcie akumulatora: 14,13 V
Korekta sondy lambda: 1,02
Pozycja silnika krokowego: 3 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -4
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 65
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 125
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wył.): 65520
Offset autokalibracji (obciążenie min, EVAP wł.): 65528
Offset autokalibracji (obciążenie min): 65506
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 8
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki OK: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
Linia zasialnia OK: TAK
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 19-06-2012, 13:24   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Jeżeli napięcie sondy faluje na mierniku z zakresie 0,1 - 0,9 to wszystko jest w porządku - to prawidłowe zachowanie. Ponadto silnik pracuje pod kontrolą tej sondy (Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK).

Pomimo, że jestem krótko na tym forum to zdążyłem się już dowiedzieć, że podwyższone spalanie w Seicento to zwykle wina "trzymających" hamulców lub sprzęgło na krańcu wytrzymałości :)
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-06-2012, 13:40   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Według mnie jest ok no może poza temperaturą silnika . Długo silnik chodził ale wentylator powinien schłodzić choćby do 95 stopni. Też tak miałem od nowości - 99 stopni i schodziło dopiero na 95. Po wymianie czujnika na zimniejszy mam przy 92 wentylator i schładza do 87.I nie wiem czy w czasie podgazowywania silnika nie powinien być czas wtrysku dłuższy (?) a masz prawie zawsze 0.80 ms. Sonda rozpoznaje skład mieszanek zarówno bogatej jak i ubogiej. Korekta sondy lambda to co piszesz współczynnik 0.94-1.1 to nie napięcie a to co oblicza procesor centralki silnika .Wynik ilości powietrza zasysanego przez silnik do ilości powietrza potrzebnmego do całkowitego spalenia wtryśniętej dawki paliwa. Sonda to bada i podaje napięcie do centralki a ta oblicza ten parametr (najlepiej 0.98-1.02 ważne by oscylował wokół jedności) zależny od temperatury powietrza , ciśnienia atmosferycznego itp.
 
 
jankoxxx1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: ?ląskie
Wysłany: 20-06-2012, 10:48   
   Bolid: seicento 900


luckyboy
hamulce mam ok,czasem jak jest tył zapowietrzony lub cylinderek to niepowracają szczęki i hamuje to już opanowałem ( 126 P)

macher
czujnik na chłodnicy wymienię , a nie wiecie czy trzeba płyn spuścić ?
co do 0.80 ms to może zrobię pomiar ćisnienia paliwa ?

jak to wszystko ogarne dzięki wam to jadę na analizator i jak będzie ok wstawie logi dla
prawidłowej pracy

Pozdrawiam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 20-06-2012, 11:14   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Płyn trzeba spuścić. Klucz do czujnika rozmiar 29 dość ciężko podejść ale jak już go ruszysz to ręką wykręcisz. Ja kupowałem czujnik do CC. Chyba 15 zł kosztował . Napisałem o tym czasie wtrysku że powinien być chyba dłuższy ale nie wiem na 100% tylko na rozum tak myślę . Skoro przy rozpędzaniu silnika potrzeba papu a ciśnienie paliwa jest stałe to jedynym warunkiem by to uzyskać jest wydłużyć czas podawania paliwa.Sam moment otwarcia przepustnicy powinno sie zwiększyć kąt otwarcia przepustnicy, czas wtrysku i status "przepustnicy w pozycji zamkniętej" z TAK na NIE. A jak puścisz przepustnicę to czas wtrysku do osiągnięcia około 1100 obrotów powinien wynosić przez chwilę zero ms. (hamowanie silnikiem - odcinanie wtrysku benzyny)
 
 
jankoxxx1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: ?ląskie
Wysłany: 21-06-2012, 23:58   
   Bolid: seicento 900


czujnik wymieniony jest lepiej, ten czas wtrysku 0,80 jest powodem słabego ciśnienia na zasilaniu za małe ciśnienie na wtryskiwaczu,czyli pompa paliwa się kończy,ale dziwne że przy takim przebiegu poprzedni właściciel musiał jeździć za często na rezerwie tak myślę.

Dziękuję za pomoc na razie jak mi coś przyjdzie sęsownego to też podpowiem , a jak palnę głupstwo to przymknijcie oko na mnie.
 
 
woytaz 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22-06-2012, 21:07   
   Bolid: SC 1.1 MPI 2001r


Witam
Mam pytanie: czy druga sonda, ta za katalizatorem jest taka sama jak ta pierwsza??
Silnik MPI ale to się rozumie samo przez się :) . Mógłby ktoś podrzucić jakiś link?? Czy znalezc na allego po prostu "sonde lambda dla 1.1"??

woytaz
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-06-2012, 10:09   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


jankoxxx1 napisał/a:
czujnik wymieniony jest lepiej, ten czas wtrysku 0,80 jest powodem słabego ciśnienia na zasilaniu za małe ciśnienie na wtryskiwaczu,czyli pompa paliwa się kończy

A nie byłoby odwrotnie? Jesli ciśnienie na pompie byłoby za niskie to sterownik chcąc utrzymać optymalną dawke paliwa wydłużałby czas wtrysku. Chyba ze masz za wysokie ciśnienie to wtedy starczy krócej otworzyć wtryskiwacz by podać odpowiednią dawkę. Patrzyłem w swoje logi i nie tzryma mi cały czas 80ms. Chyba że na LPG ale na benzynie się zmienia . Zwłaszcza jest wyżej na jałowym gdy odpalam na zimno na benzynie.
woytaz sonda przed katalizatorem to sonda kontrolna - bada skład mieszanki i jej spalania a sonda za katalizatorem to tzw diagnostyczna . Bada stan katalizatora. Jest uszkodzona? Czasem nie kieruj się tym że jej napięcie stoi prawie w miejscu bo tak ma być.Około 0.5 volta
 
 
Chlebu 
Bywalec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24-06-2012, 23:13   
   Bolid: Seicento FUN 0.9 2000


U mnie czas otwarcia wtrysk. 0,8 ms na jałowym. Po dodaniu gazu wydłuża się. Jak schodzi z obrotów to jest zerowy. Maksymalny jaki miałem to ok 2,8 ms (podczas jazdy). Dziwne, że przy ponad 2500 rpm czas 0,8 ms... ale może jest tak małe obciążenie silnika na luzie, że się szybko zmienia? Komputer może mieć nawet jakieś 400 ms opóźnienia odpowiedzi na interfejs. Hmm... Może podczas jazdy zrobić diagnostykę?
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 25-06-2012, 16:46   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


U mnie czas wtrysku na obrotach jałowych wynosi w okolicach 2,5ms, tylko ze ja mam MPI.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum