Niskie obroty, nierówne, trzęsie budą |
Autor |
Wiadomość |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 08-07-2012, 22:54 Niskie obroty, nierówne, trzęsie budą
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Cześć Wam:) Tydzień temu skasowałem swoją 900:( z racji że lubiłem to autko udało mi się kupić taką samą (nawet kolor) lecz 1100 Mpi. i że nie miałem do czynienia z tym silnikiem wcześniej mam pytanie:) Na wolnych obrotach czy to na gazie czy benzynie ma niskie obroty:) jak delikatnie nacisnę gaz to nie pyrka ani nic:) a tak to aż budą rusza:) na gazie chodzi jak przecinak a na benzynie zamula trochę:) macie pojęcie co to może być i jak to naprawić? jak można podkręcić obroty i czy sie da:) a może to wina świec? Pomóżcie Panowie aha dodam że czasem są tak niskie że mrugnie na ułamek sekundy kontrolka oleju, przy prawidłowym stanie:) |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 08-07-2012, 23:19
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
typowo świece, kable, cewka? |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 09-07-2012, 06:32
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
dzięki postaram się dziś wymienić kable i świece, samemu wymieni czy ciężki dostęp ? Bo nawet nie przyglądałem się gdzie one sa |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-07-2012, 09:17
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Świece są z drugiej strony silnika - od kabiny.Dostęp trudniejszy niż w 900. Bo ten silnik co miałeś to jak dziewczyna w bikini (prawie wszystko łatwo dostępne) a teraz - jak w kombinezonie do nurkowania . Tak jeszcze wspomnę o kontroli filtra powietrza, masz LPG więc nie wiadomo czy nie jest dolot stłumiony.Napisz coś o instalacji gazowej czy na wtrysku czy na silniczku krokowym. |
|
|
|
 |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 09-07-2012, 23:07
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
instalacja brc, tyle wiem bo auto 2 dzień u mnie i nie wiem zbyt wiele jeszcze o nim:) dziś byłem u znajomego mechanika i mówił że może być to silnik krokowy. cewka wygląda na nową więc chyba odpada. będę próbował do końca tyg jak nie podołam to oddam to warsztatu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 10-07-2012, 09:42
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli silnik krokowy uszkodzony to cała przepustnica do wymiany. Chyba że jest tylko zabrudzony to można go wyczyścić pedzelkiem w kanale pzrepustnicy. I tu znów kłania się wyższość poczciwych SPI nad MPI. |
|
|
|
 |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 10-07-2012, 10:41
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
kurde nie dobrze:( byłem z ciekawości dziś zapytać w serwisie boscha i powiedzieli mi że mogą to być wtryskiwacze lub zajechany silnik, trochę mnie to wystraszyło. zauważyłem że na benzynie auto trochę lepiej chodzi ale kopa ma dopiero po pewnej chwili od wciśnięcia gazu. co nie zmienia faktu że dalej nierówno chodzi i trzęsie nim. może jest ktoś na forum co miał podobny przypadek? |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 10-07-2012, 10:48
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
puma_01 wymień (lub podmień) sobie najpierw świece i kable wn, nie wiadomo kiedy to było mieniane, a objawy typowe dla tego typu usterek. A potem czepiaj się kolejnych.. bo nawet jak to nie będzie wina świeczek ani kabli to dobrze byoby je po prostu wymienić.
Jak masz możliwość to podepnij go pod kompa i zobacz co mu nie leży. |
_________________
 |
|
|
|
 |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 11-07-2012, 09:44
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
postaram się dziś zamienić z 900, zobaczę co i jak i dam znać a pod kompa u mnie biorą 5 dych za podpięcie.... właśnie rozmyślam czy nie kupić kabla i samemu sobie serwisować hehe |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-07-2012, 09:48
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
W 900setkach świece maja inny skok gwintu więc nie próbuj bo rozwalisz głowicę . Kable WN z mniejszego serca mogą być za krótkie.Za jedno podpięcie masz swój interfejs. Nie potrzebujesz przejściówki na 3 piny więc w cenie diagnozy masz interfejs. |
|
|
|
 |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 12-07-2012, 22:17
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
a więc nie chciało mi sie kombinować i pojechałem na warsztat:) Jeśli komuś się to przyda to okazało się że na kompie było 0 błędów a po wymianie przepustnicy o niebo lepiej. Majster doradził mi żebym w najbliższym czasie wymienił filtr powietrza i ma grać:) Ewentualnie podpowiedział że jeśli problem powróci to będę musiał zregenerować lub kupić nowe wtryski. Dzięki Panowie za pomoc w diagnozowaniu mojego problemu |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 13-07-2012, 08:25
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
puma_01 napisał/a: | a po wymianie przepustnicy o niebo lepiej. |
więc pewnie eps albo krokowy poszedł.. ale dziwne że na kompie tego nie zapisało.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-07-2012, 08:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli krokowy miał ciężko i brudno to się zacinał - usterka typowo mechaniczna. Procesor "myślał" że kroki robi - silnik bezszczotkowy więc nie wykrył usterki.
puma_01 zachowaj starą przepustnicę, wyczyść i może będziesz miał na zapas. To dość częsta przypadłość MPI-ków |
|
|
|
 |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 13-07-2012, 09:52
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
tak myślę zrobić:)) hehe a mam pytanie, czy macie jakiś dobry sposób na przeczyszczenie tych wtrysków? słyszałem o denaturacie czy uzdatniaczach do paliwa ale nie wiem czy to działa czy nie a może ktoś ma jakieś informacje którymi się podzieli |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-07-2012, 10:07
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie uznaj tego za reklamę ale swego czasu dodawałem u siebie "Preparat do benzynowych układów wtryskowych STP" Nie wiem na ile pomogło ale nie zaszkodziło. Podobno czyści wtryski.Buteleczka za ok 20 zł starczy na dwa tankowania. |
|
|
|
 |
|