Zbyt niskie ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
infixrd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: radom
|
Wysłany: 13-07-2012, 22:08 Zbyt niskie ładowanie
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 |
|
|
Witam
Pacjent Seicento 1.1 spi z 99 roku. Objawy w czasie pracy silnika ma niskie ladowanie przy właczonych swiatlac dmuchawa na drugim stopniu radio potrafi spasc do 13.1 normalnie jest ok 13,6 - 13,8 .
Sprawdzony został alternator gdyz byl na gwarancji i wszystko sprawne.
Akumulator ma juz ok 3 lat i tutaj mam pytanie.
Po naładowaniu go w pelni i odpaleniu prze dobe do dwoch ladowanie jest idealne 14,4 na jalowym biegu bez obciazenia zas pod obciazeniem spada do 14,2 .
Czy przyczyna moze byc akumulator?
Dodam ze szukalem odpowiedzi na moje pytanie ale pelnej nie znalazlem .
Dzieki z gory za pomoc |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-07-2012, 22:16
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Może być wina akumulatora. Teraz aku są już nie takie jak dawniej. Nie miałeś problemu z odpaleniem zimą?Musisz doładowywać? Zobacz rano przed odpaleniem ile wynosi napięcie akumulatora. Jak poniżej 12volt to już nie magazynuje prądu jak powinien. Możesz jeszcze skontrolować ładowanie bezpośrednio z zacisku alternatora czy czasem nie gubi napięcia na przewodzie do akumulatora ale raczej będzie to wina samej baterii. |
|
|
|
 |
infixrd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: radom
|
Wysłany: 13-07-2012, 22:20
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 |
|
|
wlasnie zima stal w garazu i co jakis czas bateria padala ok tydzien trzymala ale jak tydzien stal to juz po jezdzie najpierw prostownik i dopiero a jesli chodzi o napiecie na akumulatorze to jak stoi to trzyma wlasciwie ma jak dobrze pamietam teraz albo 12,5 badz 12,8 V a jesli chodzi o kontrole ladowania z zacisku alternatora to jak to uczynic bedzie wdzieczny za wskazowki |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-07-2012, 22:41
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Gruby przewód przy alternatorze to plusowy. Tam mierzysz napięcie i powinno być takie samo jak na plusowej klemie akumulatora a masą. Jeśli będzie wyższe jak przy akumulatorze to musiałbyś posprawdzać czystość połączeń na tym przewodzie |
|
|
|
 |
infixrd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: radom
|
Wysłany: 13-07-2012, 22:48
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 |
|
|
a jest tam jeszcze taki cienki przewód za co on odpowiada wpinany jest jak dobrze pamietam do regulatora napiecia a odnosnie mierzenia to gdzie wtedy mase przylozyc wole sie upewnic by nic nie skopac |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-07-2012, 09:17
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ten cienki to jest od kontrolki. Powoduje że po odpaleniu silnika i wzbudzeniu alternatora kontrolka aku gaśnie. Mierzysz przy odpalonym silniku na grubym zacisku alternatora i masą. Później między plusem aku i masą . Powinno być takie samo napięcie. |
|
|
|
 |
infixrd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: radom
|
Wysłany: 14-07-2012, 12:51
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 |
|
|
sprawdzone i wykazalo ze jest taki samo napiecie a po pelnym naladowaniu aku. jest ok wiec ewidentna wina akumulatora czas na jego wymiane dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-07-2012, 15:07
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Poczekaj z wymianą do zimy i to nie w pierwszym okresie jej panowania. Teraz możliwe że kupiłbyś pozostałość po ostatnim zimowym okresie a tak zyskasz kilka miesięcy gwarancji.Latem zawsze samochód odpali. |
|
|
|
 |
|