FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne objawy
Autor Wiadomość
Emilin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: WWE
Wysłany: 15-08-2009, 23:22   Dziwne objawy
   Bolid: Fiat seicento 900


Witam wszystkich....

Właśnie wróciłem z urlopu i chciałbym wam napisać jaki miałem problem z moim sejem jadąc na zasłużonu urlop :lol:

Sej:900 z 1999r.bez gazu.

Jechałem do Zakopanego,długość trasy ok. 500 km. po przejechaniu już jakieś 3/4 trasy stojąc w korku auto zaczeło nagle nierówno pracować na wolnych obrotach,przegazowałem go(poszedł czarny dym z rury)po czym zgasł i ni chu...chu nie mogłem go odpalić ;/
Auto na bok,odczekałem jakieś 10 min.odpalam i wszystko jest ok.pracuje normalnie.....
Jadę sobie dalej w korku i znowu to samo(tracił obroty po czym gasł)taką super podróż miałem już do samego Zakopanego od Krakowa ;/
Powrót był już ok.z tym że już nie stałem w korkach,auto pracuje normalnie.

Powiedzcie mi co to może być za przyczyna....?
Sonda wymieniana,silniczek krokowy czyściłem jakiś czas temu,filtry paliwa,powietrza wymienione....
Dodam jeszcze że przy zmianie biegów np. z 3 na 4 jest takie charakterystyczne "psiukniecie" z wydechu,takie jak by "strzelanie" :znudzony: na postoju jak go gazuje tak samo strzela w rure...

Przychodzi wam coś do głowy czego to mogą być objawy???
bo mi już nie :roll:
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 16-08-2009, 10:52   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Wentylator od chłodnicy się kręcił ? Kontrolka przegrzania się nie zaświeciła ? Płyn w układzie chłodzenia się nie zagotował?

Jak strzela w rurę to albo tłumik może być dziurawy a najprawdopodobniej jest zły skład mieszanki. Może sonda albo czujnik temperatury mówi papa.
 
 
 
Emilin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: WWE
Wysłany: 16-08-2009, 11:09   
   Bolid: Fiat seicento 900


A więc tak:

Wentylator działał,kontrolka od przegrzania się nie świeciła tylko tak jak by"bżdżyła,ćmiła" nie wiem jak to opisać ale jeżdże już z tym jakiś czas więc to olałem skoro wiatrak się włączał.

Fakt,rura jest dziurawa,dziś zerknełem(pewnie to jest objaw tego strzelania)ale do tego idzie czarny dym z komina ale nie na wolnych obrotach tylko jak mu zrobie przygazówkę a jak pisałem wyżej sondę wymieniałem ok.miesiąc temu.
Czujnik temp. to ten co siedzi w głowicy patrząc od przodu auta?
Czy jak pojadę na komp. do ASO to mi wykaże czy sonda jest do du...p..y lub jakieś inne ustrojstwo?
 
 
Łukasz87new 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: Gorzkow/Wieliczka
Wysłany: 16-08-2009, 16:17   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Tak ale proponował bym jakiegoś mechanika który ma komputer bo on skasuje Cie 60 zł a w ASO 150
_________________
http://www.malopolska-centomania.pl
 
 
Emilin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: WWE
Wysłany: 15-07-2012, 08:50   
   Bolid: Fiat seicento 900


temat założony prze ze mnie dosyć dawno ale nadal aktualny :evil:

Taka sama sytuacja.
stoję w korku,auto mocno zagrzane,wentyl się załącza,nagle zaczynają falować obroty,auto gaśnie i już za ch....a nie mogę go odpalić :roll:

ludzie z tyłu na mnie trąbią,auto na pobocze,ostygł trochę,przekręcam kluczyk i ciach.....chodzi normalnie i nic nie faluje na jałowym.
powtórzyło mi sie to jeszcze na kilku światłach w korku ale jakoś dojechałem do domu.

Czy to może być wina krokowca? jeśli tak to dlaczego tylko na rozgrzanym silniku?
można by go sprawdzić multimetrem ale nie mam pojęcia jakie powinien mieć wartości :-?
co boli mojego pacjenta? :grin:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-07-2012, 09:07   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


To odgrzałeś :)
Krokowy silniczek mierzysz piny wewnętrzne i zewnętrzne. W obu wypadkach powinno być około 53 omów. - Tyle dane książkowe i jak sprawdzałem kiedyś to w miarę się zgadzają. Jednak szybciej mi to wygląda na czujnik położenia wału który jak się mocno rozgrzeje to takie objawy daje - po schłodzeniu odpala.Są tematy o tym na forum.
 
 
Emilin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: WWE
Wysłany: 15-07-2012, 09:18   
   Bolid: Fiat seicento 900


Ooo z tym czujnikiem to całkiem możliwe,sej nie odpala u mnie od strzała tylko trzeba go "troszkę"--2-3s pokręcić rozrusznikiem,a te objawy mogą wskazywać winowajcę całego zamieszania.

Dzięki macher za podpowiedź :wink:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-07-2012, 09:24   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Tu masz też o tym pkt 9
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=37348
I tak myślę że może być to bo jak stoisz w korku i wentylator dmucha to nie dosć że czujnika nie chłodzi pęd powietrza to jeszcze gorąco leci z wentylatora chłodnicy. Jak nie będzie chciał zapalić wtedy pomierz lub podmień na inny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum