FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 1.1 nierówne obroty
Autor Wiadomość
Broda 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-07-2012, 19:33   silnik 1.1 nierówne obroty
   Bolid: Seicento


Witam,

Przeglądałem wcześniejsze tematy jednakże nie znalazłem takowego problemu jak ja posiadam w swoim silniku. A mianowicie po dodaniu gazu, a następnie jego puszczeniu silnik pracuje bardzo nierówno, jakby się dławił.
Wymieniłem:
1. Świece zapłonowe + przewody WN
2. Czujnik położenia wału korbowego
3. Sonda Lambda
4. Silniczek krokowy

Co to może być?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 24-07-2012, 19:45   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zdejm filtr powietrza (obudowę) i patrz na wtrysk czy odcina dopływ paliwa kiedy puszczasz z gazu. Powinien odcinać zasilanie paliwem do uzyskania prędkości obrotowej około 1100 obrotów na minutę i wtedy zasilanie wtryskiem przywrócić. Oczywiście piszę o SPI ale takowy zapewne masz bo wymieniłeś silniczek krokowy.Prześledź też inne parametry silnika może coś wychwycisz np uszkodzony czujnik położenia przepustnicy na podstawie którego centralka silnika wie że trzeba paliwo odciąć.Skontroluj ciśnienie paliwa bo tu też go może boleć- filtr paliwa tudzież powietrza jak i słynny MAP z wężykiem podciśnienia czy jest szczelny
 
 
Broda 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-07-2012, 20:14   
   Bolid: Seicento


Byłem na komputerze to własnie wyskoczył mi tylko błąd sondy lambda, pochłaniacza par paliwa, i akumulator (stan napięcia za niski i za wysoki), ale filtr paliwa wymienię i prześledzę też te parametry silnika co mi zaleciłeś. Dzięki za wskazanie drogi do rozwiązania problemu

Pozdrawiam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 24-07-2012, 22:02   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Miałeś błąd sondy i pochłaniacza oparów paliwa. Myślę czy czasem nie był spalony bezpiecznik przy czerwonym przekaźniku nad centralką wtrysku . On zabezpiecza obwód pochłaniacza jak również podgrzewacz sondy lambda. Jak masz multimetr zmierz napięcia ładowania czy nie jest za wysokie a jak schodzi na jałowe obroty to czy nie jest za niskie. To też można prześledzić programem podpinając pod komputer. Zanim wymienisz filtr paliwa niech mechanik sprawdzi ciśnienie paliwa. Cena około 20 zł pewnie a sam filtr ponad 30 więc warto wpierw ciśnienie sprawdzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum