Nie odsuwa się szyba od kierowcy(elektryka) |
Autor |
Wiadomość |
mazurkiewicz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-08-2012, 00:05 Nie odsuwa się szyba od kierowcy(elektryka)
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
Witam,szukałem podobnych tematów ale nie znalazłem,otóż problem jest taki, w moim seju popsuło się odsuwanie szyby przedniej od kierowcy. W czym przyczyna? czy przełącznik czy też siłownik w drzwiach?rozdzierać poszycie drzwi i szukać prądów na siłowniku?czy raczej skupić się na przełączniku odsuwania szyb?jakie macie rady?
Zapomniałem powiedzieć, SC sporting 99 rok 1.1 SPI |
|
|
|
 |
aro90ta
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Leszczyny
|
Wysłany: 29-08-2012, 05:24
Bolid: Seicento 1.1 Sporting |
|
|
Witam, a nie ma tak czasem tam jakiś bezpieczników od szyby??
Nie mam dużej wiedzy, ale jakby się okazało to prawdą, warto zacząć od diagnostyki bezpiecznika.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-08-2012, 08:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli szyba od strony pasażera działa to bezpiecznik jest ok . Pozostanie pokopać od wyłącznika do silnika . Nie wiem ale czy wyłączniki nie są czasem takie same? Jeśli tak to podmień na ten od pasażera i jeśli ruszy to masz winnego.Mogły też przewody w wiązce drzwi w przelotce z karoserii pęknąć od otwierania/zamykania
Jeśli masz multimetr to wyciągnij włącznik szyb i w kostce instalacji sprawdź rezystancję między przewodami koloru biało-czerwonego i fioletowo-białego. Te przewody biegną do silników w drzwiach i tym wykluczysz przerwę w obwodzie. Zdejmowanie tapicerki zostaw na ostateczność |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
mazurkiewicz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-08-2012, 17:10
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
Dzięki macher, na szczęście to przełącznik, już zamówiony dzięki za pomoc temat do zakmniecia |
|
|
|
 |
mazurkiewicz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-08-2012, 22:57
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
macher napisał/a: |
Jeśli masz multimetr to wyciągnij włącznik szyb i w kostce instalacji sprawdź rezystancję między przewodami koloru biało-czerwonego i fioletowo-białego. |
Tak z ciekawości spytam, skąd wiedziałeś jakiego koloru są te przewody? |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 29-08-2012, 23:06
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
mazurkiewicz, dam Ci dobrą radę, jeśli ktoś ma udzielić odpowiedź na pytanie związane z SC, to jest to właśnie macher |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
mazurkiewicz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 14 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-08-2012, 23:35
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
No magik jakiś z niego, napewno ma dużo do czynienia ale żeby pamiętać kolory przewodów w każdym bądź razie nie miałem pojęcia po wyciągnięciu przełącznika co ma być do czego(chociaż tylko 4 przewody) nawet z użyciem multimetru a on od razu po kolorach kabelków |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-08-2012, 00:20
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
mazurkiewicz napisał/a: | w każdym bądź razie nie miałem pojęcia po wyciągnięciu przełącznika co ma być do czego(chociaż tylko 4 przewody) nawet z użyciem multimetru a on od razu po kolorach kabelków |
Schematy instalacji nie kłamią |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-08-2012, 08:38
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
TheStig napisał/a: | mazurkiewicz napisał/a: | w każdym bądź razie nie miałem pojęcia po wyciągnięciu przełącznika co ma być do czego(chociaż tylko 4 przewody) nawet z użyciem multimetru a on od razu po kolorach kabelków |
Schematy instalacji nie kłamią |
I tutaj TheStig się mylisz Nie wiem jak wersja PDF książki sam naprawiam ale książka w pełnym tego słowa znaczeniu którą mam zawiera błędów że ho ho w schematach . Kiedyś w wolnym czasie rozgryzłem co i jak tak z nudów i pozaznaczałem sobie. Przykład?
Chociażby schematy 10.33 a i 10.33b w książce są odwrotnie podpisane i są na jednym przekaźniku jak w punto .Może to jest od kropka schemat? W wolej chwili zerknij u siebie. Teraz na tych schematach znajdź pompę paliwa. Jest na prawym dole (nr8)nad wyłącznikiem bezwładnościowym(nr14).Teraz najważniejsze . Od wyłącznika do pompy biegnie przewód masowy koloru fioletowo-czarnego (ZN) Jest rozrysowane że przechodzi przez żółte złącze pod nakładką na słupku A kierowcy pod pinem 13 (17-B-13) . Znajdź ten przewód w żółtym złączu. Dla nakreślenia sytuacji podam że tam jest tylko 12 wejść .Znajdziesz taki kolor pod wejściem nr 6 ale to jest plus z bezpiecznika 17 do sygnału dźwiękowego.I jak tu sprawdzić masę pompy na tym schemacie? To tylko jeden przykład z wielu w schematach a o wartościach czujników w tej książce to inna bajka. Według książki po badaniu trzeba by wywalić cewki zapłonowe , czujnik przepustnicy sondę i pewno jeszcze wiele innych części. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-08-2012, 13:36
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Ależ macher, w żadnym wypadku nie podważałem Twoich kompetencji, przecież wiadomo kto tu jest szefem . Co do tych schematów, to obawiam się, że nie pomogę bo ja nie znam się zbytnio na elektronice i to co napisałem jest dla mnie czarną magią. Ewentualnie możesz "pożyczyć" sobie od internetu "Sam naprawiam" od kropka i tam powinno wszystko być. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-08-2012, 14:00
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ojtam ojtam ,. Do szefowania mi daleko.Tu szefują inni I daleko mi do nich z wiedzą bynajmniej informatyczną . Nawet nie wiem jak ściągnąć książkę PDF chociaż papierek o ukończeniu kursu obsługi komputera wala się w szufladzie. Dla mnie to taka magia jak dla Ciebie schemat elektryczny . No ale poczekam na syna - jest na szkole teleinformatycznej i pomoże . A na dziś dosyć tych offów w temacie . |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
adi25
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2012, 12:02
Bolid: SC PANDA 100HP |
|
|
Podepnę się pod temat
U mnie działa opuszczanie szyby od kie.r lecz problem pojawia się jak ma podnosić tz idzie wolno wolniej i domyka ale mega ciężko to idzie, zdarzyło się tak ze przestało podnosić a nawet opuszczać rozebrałem boczek prowadnice potraktowałem WD beż zmian. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 01-09-2012, 12:30
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
a spróbuj jakimś silikonem potraktować prowadnice
WD to można, ale wypić sobie w dobrym towarzystwie, a nie używać jako złoty środek do wszystkiego |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
adi25
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2012, 12:39
Bolid: SC PANDA 100HP |
|
|
Poszedł smar silikonowy przed kilkoma minutami bez zmian, zauważyłem ze hm szyba nie idzie ''prosto'' tz jak opada to delikatnie mocniej prawa strona od lusterka idzie w dół a kiedy podnoszę szyba ta stara się prostować może to jest problem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
|
|
|
 |
|