Dziwne zachowania podczas jazdy na gazie |
Autor |
Wiadomość |
slawekd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 07-09-2012, 23:01 Dziwne zachowania podczas jazdy na gazie
Bolid: seicento |
|
|
Dzien dobry , szukalem odpowiedzi/podpowiedzi na forum lecz nie znalazlem podobnych zachowan co w moim seicento.
Sprawa wyglada nastepujaco.
Mam seicento 900 , 99 rok w zeszlym roku wstawiona zostala nowa butla , auto sprawowalo sie rewelacyjnie zarowno na gazie jak i benzynie.
Od paru dni dzieja sie dziwne nastepujace rzeczy
-wskaznik paliwa po przelaczeniu na gaz zamiast pokazywac faktyczny stan ilosci paliwa skacze raz w gore raz w dol , raz do polowy itd.
-przerywa jazde na gazie i musze przelaczyc na benzyne recznie w sytuacji kiedy ostro wejde w zakret na skrzyzowaniu . badz najade zbyt szybko na tzw policjanta/spowalniacza .
-zdarza sie ze podczas jazdy kiedy przerywa prace na gazie to zapala sie kontrolka wtrysku i po przelaczeniu na benzyne gasna wszystkie kontrolki od przelacznika gazu, ale mozliwa jest kontynuacja jazdy na benzynie ( jazda na benzynie jest caly czas wzorowa
)
-jak jest zimny silnik to pracuje dosc nierowno na gazie
-jazda na prostym odcinku drogi na gazie jest bezproblemowa
Z czynnosi jakie wykonalem przy probie samodzielnej naprawy to wymiana filtra ( maly okragly/papierowy znajduajacy sie pod cewka-elpikgaz),
Dziwne objawy prawda, ale licze na madrosc Wasza bo moja juz sie skonczyla
Dziekuje z gory za pomoc/podpowiedzi.
W sytuacji kiedy Moderator uzna ze temat juz byl to prosze przekierowac/podkeic mnie do wlasciwego dzialu, ja niestety go nie znalazlem |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-09-2012, 09:20
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Podaj dokładniej jaką masz centralkę od gazu. Myślę że któryś z przewodów traci kontakt przy wstrząsach i na przechyłach. Który wskaźnik szaleje ? Od ilości benzyny czy gazu(jeśli posiadasz) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
artii1974
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 40 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 08-09-2012, 09:46
Bolid: malczan, CC 900 jeszcze, SC 1.1 się szykuje |
|
|
miałem podobne problemy, brakowało dobrego styku na konektorach, po wyczyszczeniu i przesmarowaniu wszystkich w komorze silnika było już OK |
_________________ 9 Ogólnopolski w Toruniu - na torze 2 miejsce w klasie swap na prawym najlepszy pilot na świecie
 |
|
|
|
 |
slawekd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2012, 21:26
Bolid: seicento |
|
|
macher napisał/a: | Podaj dokładniej jaką masz centralkę od gazu. Myślę że któryś z przewodów traci kontakt przy wstrząsach i na przechyłach. Który wskaźnik szaleje ? Od ilości benzyny czy gazu(jeśli posiadasz) |
Jutro zerkne jaka mam centralke , hmmm pytasz jakiej firmy jest instalacja?
W seicento mam ustawione w ten sposob ze kiedy wyłączam gaz to wskaznik pokazuje mi ilosc benzyny . natomiast kiedy załączę gaz to zaczyna pokazywac ilosc gazu i wlasnie wtedy na gazie szaleje.
Wymienialem filtr ten papierowy okragly i cos mi sie wydaje ze od gory na nim powinien sie znajdowac oring, ktorego nie ma lub zgubilem podczas wymiany lecz objawy wystapily jeszcze przed wymiana w/w filtra.
Piszac o przewodach masz na mysli elektryczne czy gazowe przewody/węże?
artii1974 napisał/a: |
miałem podobne problemy, brakowało dobrego styku na konektorach, po wyczyszczeniu i przesmarowaniu wszystkich w komorze silnika było już OK |
Moje pytanie spowodowane jest nieznajomoscia terminow technicznych w mechanice samochodowej.
O jakie chodzi konektory i gdzie je znajde i czy sam moge wykonac te czynnosci naprawcze?
Wazne jest rowniez to ze kiedys przelaczal plynnie na gaz teraz natomiast jest dosc spora dziura i czasami dopiero po dwoch sekundach załącza instalacje |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-09-2012, 21:31
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Przewody elektryczne . Głównie masa i przewód którym centralka gazowa czerpie sobie impulsy zapłonowe . Przeważnie z jednej z cewek zapłonowych . Jak zabraknie impulsów to traktuje to jak wyłączenie zapłonu i się odłącza. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
artii1974
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 40 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 08-09-2012, 22:58
Bolid: malczan, CC 900 jeszcze, SC 1.1 się szykuje |
|
|
Zwróć też uwagę na połączenia przy elektrozaworach, czy tam coś się nie poluzowalo i nie brakuje dobrego styku |
_________________ 9 Ogólnopolski w Toruniu - na torze 2 miejsce w klasie swap na prawym najlepszy pilot na świecie
 |
|
|
|
 |
slawekd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-09-2012, 10:53
Bolid: seicento |
|
|
Sprawdze jak podpowiadacie , jak bede juz cos wiedzial lub dojde do powodow usterki to podziele sie z innymi . Dziekuje |
|
|
|
 |
slawekd
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 13-09-2012, 06:31
Bolid: seicento |
|
|
Dzien dobry
Na wstępie chcialem Wam bardzo podziekowac za pomoc , byliscie bardzo skuteczni z swoich podpowiedziach opierajac sie tylko na moim wirtualnym opisie usterki.
Auto przerywalo na gazie i przerywalo az w koncu przestalo podawac gaz , przejrzalem cala instalacje elektryczna od gazu i okazalo sie ze sa dwa bezpieczniki/mostki
-jeden to ten ktory idzie od akumulatora i byl ok
-drugi chyba kolo cewki zaplonowej i to tu wlasnie lezal problem, bezpiecznik powoli wypalal gniazdko w ktory byl wetknięty az upalil/stopil calkiem.
Po wymianie na nowe gniazdko z bezpiecznikiem ( ok 10 zloty), autko ochoczo pedzi na gazie
Jeszcze raz bardzo dziekuje i mam nadzieje ze moj temat bedzie pomocny rowniez innym forumowiczom
Pozdrawiam i prosze o zamkniecie tematu |
|
|
|
 |
|