Zakodowanie nowego kluczyka pod stary immo itp |
Autor |
Wiadomość |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-09-2012, 21:35 Zakodowanie nowego kluczyka pod stary immo itp
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Hej
Jest sprawa
Jak kupowałem seja, dostałem do niego niestety tylko jeden kluczyk. Wiadomo, immo jest więc po przekręceniu znikała kontrolka i zapalał jak każdy. Od jakiegoś czasu ten kluczyk ledwo co działał w zamkach i w stacyjce więc kupiłem nowy komplet zamków i stacyjki z dwoma ładnymi kluczykami i kartą kodową.
Zamki i stacyjkę wymieniłem i działają teraz pod nowy klucz.
Żeby sej palił na nowej stacyjce, musiałem zdemontować cewkę immo (tą wokół stacyjki) i przykleić od niej stary kluczyk w którym jest seryjny transponder zakodowany do tego immo. Tak poklejone coś skitrałem gdzieś pod deską rodzielczą.
Sprawa więc wygląda tak, że przy próbie zapłonu, stary kluczyk daje sygnał do immo że mogę odpalić, a ja fizycznie odpalam seja nowym kluczykiem w nowej stacyjce.
KPW?:D jak tak do dalej czytać proszę.
Zarówno do starego kluczyka jak i tych nowych mam karty kodowe. Byłem dziś u gościa, powiedział mi że zakodowanego transpondera nie da się przekodować. Typek zaproponował 120zł za nowy dorobiony kluczyk (nie zbyt piękny ale jest) z miejscem na transponder, który wydłubie mi ze starego kluczyka i wsadzi do tego który on mi da. Problem w tym, że będę miał wtedy tylko jeden sprawny kluczyk którym odpalę auto, a wiadomo, lepiej mieć dwa.
Wspomniałem mu tylko o tym, że od nowego kompletu kluczyków mam kartę, a nic nie mówiłem o starej.
Teraz wpadłem na pomysł, czy kupić u gościa na alledrogo 2 szt. czystych transponderów które mi zakoduje pod starą kartę kodową, wydłubie (do niczego nie przydatne) transpondery z dwóch nowych kluczyków i wcisnę tam te zakodowane pod stary immo. Cewka wróci na miejsce i legalnie będę odpalał seja nowymi (przerobionymi) kluczykami.
Dobrze myślę?:)
Jeszcze jedno co mi chodzi po głowie ale nie wiem czy tak można bo jestem amatorem w ECU, to czy jest możliwość przekodowania, przestawienia komputera z którym teraz jeżdżę na inny kod immo (na kod który dostałem z nowymi kluczykami)?? Wtedy bym nic nie musiał kombinować przy kluczykach. O ile to wszystko w ogóle możliwe.
Czekam na odpowiedzi |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2012, 09:01
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Trochę nie od tej strony patrzysz
Z punktu widzenia producenta samochodu:Transpondera się nie koduje,i nie da się go zakodować. Transponder to jest coś na kształt cewki posiadający własną unikatową częstotliwość. ( dla wyjaśnienia unikatowości podam że transpondery w Daewoo mają 64 miliony kombinacji).
Częstotliwość transpondera koduje się w immo, a identyfikator immo (jak w komputerze id MAC) koduje się w komputerze.
To co piszą, że dorabiają kluczyki z immo, podejrzewam, że klonują kod transpondera (nie wiem w jaki sposób) i kod tego pierwotnego transpondera wczytują w nowy transponder. Naprawdę immo widzi jeden kluczyk, mimo że fizycznie masz 2, czy 3. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-09-2012, 09:28
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
JaRabbit napisał/a: | Naprawdę immo widzi jeden kluczyk, mimo że fizycznie masz 2, czy 3. |
Nie wiem jak jest dokładnie w seju, ale w nowszych wozach każdy klucz ma inny kod. Po programowaniu wyświetla się lista zapamiętanych kluczu i body komputer też widzi dokładną liczbę kluczy. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
artii1974
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 40 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 15-09-2012, 09:31
Bolid: malczan, CC 900 jeszcze, SC 1.1 się szykuje |
|
|
coś takiego odszukałem - http://ks-elektronika.pl/...wanie-p-23.html
kiedyś w telewizorni widziałem program o podobnym urządzeniu |
_________________ 9 Ogólnopolski w Toruniu - na torze 2 miejsce w klasie swap na prawym najlepszy pilot na świecie
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-09-2012, 09:37
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
dedek Ty masz MPI więc chyba system Code2 - bez kluczyka Master jak to ma miejsce w zwykłym fiat code.Pozwalał on wprowadzić nowe kluczyki do systemu. Tu będzie trudniej |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2012, 11:40
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Teraz to już nic nie ogarniam, każdy o czym innym:D
LINK myślałem, że to można zakodować pod immo do którego mam karte kodową.
hmm jeśli nie to jakie mam rozwiązanie?
A np kupno czystego ECU i zaprogramowanie go, wchodziłoby w grę?
Albo zamontowanie drugiego immo takiego z alledrogo o ile to fizycznie możliwe?:D |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2012, 11:56
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
ir3n3usz napisał/a: |
Nie wiem jak jest dokładnie w seju, ale w nowszych wozach każdy klucz ma inny kod. Po programowaniu wyświetla się lista zapamiętanych kluczu i body komputer też widzi dokładną liczbę kluczy. |
Masz rację.Ale wtedy gdy kodujesz scannerem,czy innym sprzętem, a nie w przypadku gdy klient przychodzi tylko z kluczykiem żeby dorobić drugi.
W Polonezie Plusie z immo było czerwony kluczyk matka (tak jak w sejaku), którym otwierało się system i kodowało klucze. Wadą tego systemu było to, że immo miało tylko 5 komórek pamięci i po zapełnieniu ich immo było do wyrzucenia (z punktu możliwości ASO). Oczywiście byli magicy, którz czyścili immo.
W nowszych systemach kod nowego kluczyka wymazywał z pamięci stary kluczyk. Trzeba było pamiętać, żeby podczas jednej sesji "otwarcia systemu" zakodować wszystkie posiadane kluczyki, bo inaczej ten, który leżał w domu był już nieużyteczny.
A w ogóle to najlepiej wywalić immo, bo z tego co czytam na forum to więcej kłopotów przysparzają użytkownikom, niż w razie czego złodziejowi. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:00
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie wiem jaki masz komputer w aucie czy blaszak iaw4af czy żelowy iaw5af tak czy inaczej obydwa chyba występują jako wspólnie z fiatem code - nie dostaniesz raczej czystego. Ale mogę się mylić . Ten żelowy jest drogi i awaryjny. Tylko po co chcesz przerabiać skoro to co masz to działa . Ten patent na podklejonym kluczyku do antenki? Fakt to tak jakbyś nie miał code bo każdy odpali innym dorobionym kluczykiem- łamakiem lub na zwarcie w kostce stacyjki. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:03
|
|
|
macher napisał/a: | Fakt to tak jakbyś nie miał code bo każdy odpali innym dorobionym kluczykiem- łamakiem lub na zwarcie w kostce stacyjki. |
a kto by chciał TO kraść ?
joke |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:08
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Miejmy nadzieję, że nikt:D
IAW 4AF mam.
A te kompy co sprzedają na alledrogo, piszą że są czyste bez immo itd...? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:22
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tylko co Tobie da czysta centralka? Nie podepniesz immo - będziesz odpalał kluczykami jak teraz. Podepniesz centralkę immo - ożenisz czysty komp z tą centralką i będziesz w punkcie wyjścia.Ja bym zostawił jak jest teraz z tym podklejonym kluczykiem skoro odpala i działa. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:26
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
No tak się koło zatacza:/ a ja szukam rozsądnego rozwiązania, może po prostu skitram gdzieś jakiś przełącznik od pompy paliwa, w sumie to jakaś alternatywa |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:46
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
dedek napisał/a: | No tak się koło zatacza:/ a ja szukam rozsądnego rozwiązania, może po prostu skitram gdzieś jakiś przełącznik od pompy paliwa, w sumie to jakaś alternatywa |
Jeśli nie masz LPG to dobra alternatywa. Możesz coś zrobić a'la karta z chipem jaka mają niektóre nowoczesne autka (np renault) - W karcie wydłubany transponder a w otworze czytnika - antenka ze stacyjki. Chcesz to wyjmujesz kartę - zabierasz i masz immo sprawne. Oczywiście nie kupuj oryginału ale home made też można się pobawić. Miałem kiedyś podobne coś na kartę w miejscu gdzie oryginalnie jest dźwignia recyrkulacji powietrza bo mam wersję bez tej dźwigni. Tam był wyłącznik który naciskała karta (wielkości telefonicznej) - blokowałem sobie pompę paliwa . |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2012, 13:40
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Bez LPG.
Myślałem o tym patencie z a'la kartą już dawniej, ale wtedy też bym miał tylko jeden transponder sprawny:)
Chyba po prostu wepnę w kable od pompy paliwa przełącznik 0-1. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-09-2012, 14:00
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tylko niech to będzie słuszny przełącznik bo tam jest spory prąd i może wyłącznik nadtopić . Lepiej mały przełącznik i dodatkowo przekaźnik który weźmie na siebie ampery. Najlepsze dojście do masy pompy masz przy wyłączniku bezwładnościowym pompy |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|