felgi i znow ET |
Autor |
Wiadomość |
Megamen
Gwiezdny wojownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 177 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 16-05-2007, 23:53 felgi i znow ET
Bolid: Seicento 1,1 |
|
|
taki zestaw jakich dystansow potrzebuje??
13 x 5 et 38 rozstaw 4X100 |
_________________ Borki 2oo8 215
Borki 2o1o 215
|
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 16-05-2007, 23:56
Bolid: 1E 187 |
|
|
co ty juz znowu kombinujesz... czemu takie waskie... bart sprzedaje 6 calowe to bierz do tego 175/50 i cud miod i orzeszki. A dystans z 10 |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17-05-2007, 03:14
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
jeżeli dasz dystans 5mm to już będzie wchodziło bez ocierania. Jeżeli dasz 10 mm będzie ładniej wyglądać.... jeżeli dasz 15mm będzie kozacko i nikt nie zauważy że felga ma skromne 5" |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
|
|
|
|
|
Szakal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 83 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 17-05-2007, 13:50
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Czy ktoś mnie może wytłumaczyć szto to jezd ET? |
|
|
|
|
smorczak [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 14:10
|
|
|
noo też chce się tego dowiedzieć |
|
|
|
|
tazwaly
Bywalec
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 17-05-2007, 15:46
Bolid: sc 900 |
|
|
do poczytania
co z ryunkiem
moze sie przyda
klik
gacek napisał/a: | ET 38 >> imo jest bardzo wazne dlatego, że jest to głębokość na jaka alu wchodzi na piastę. krótko mówiąc oznacza to czy będzie wystawać ci alu mimo dobrego rozstawu śrub czy będzie idelnie dopasowane .
Felga którą montujemy w samochodzie charakteryzuje się odpowiednimi parametrami.
Są to rozstaw śrub, rozmiar oraz ET i średnica otworu centralnego Ø.
Rozmiar felgi: 6,5x15
6,5 - szerokość felgi podawana w calach
15 - zewnętrzna średnica felgi podawana w calach
Rozstaw śrub: 5x110
5 - oznacza ilość śrub mocujących felgę
110 - oznacza średnicę okręgu na której to znajduje się 5 otworów montażowych
ET (offset lub inaczej odsadzenie) felgi:
Odsadzenie informuje o odległości płaszczyzny symetrii felgi od płaszczyzny montażowej - podawana w mm ET jest charakterystyczny dla każdego modelu felgi a nie modelu samochodu.
Przy zakupie felg należy zwrócić uwagę, jaki jest dopuszczalny offset felg, które chcemy zamontować w swoim pojeździe. Offset może mieć wartości zarówno dodatnie jak i ujemne i informuje o położeniu koła we wnęce nadkola.
Ø - średnica wewnętrzna otworu centralnego felgi - podawana w mm:
umożliwia dokładne centrowanie felgi na piaście, w przypadku rozbieżności pomiędzy rozmiarem otworu centralnego w feldze, a średnicą piasty, stosuje się pierścienie centrujące umożliwiające redukcję tej różnicy. Pierścienie centrujące są na ogół stosowane przez producentów felg aluminiowych i umożliwiają dostosowanie konkretnego modelu felgi do konkretnego modelu pojazdu.
OPONY - oznaczenia
Rozmiar opony: 185/65R14
185 - szerokość opony w mm (mierzona między jej bocznymi ścianami)
65 - wskaźnik profilu opony (wskaźnik określający procentowy stosunek wysokości opony do jej szerokości. 65 oznacza, że wysokość opony to 65% jej szerokości)
R - oznaczenie konstrukcji opony - radialna (symbol informujący o konstrukcyjnym układzie włókien osnowy opony. W przypadku opony radialnej korpus opony zbudowany jest z warstw włókien biegnących promieniowo w poprzek opony, od jednego do drugiego obrzeża.
14 - średnica osadzenia na feldze podawana w calach (inaczej: średnica felgi, na jaką może być zamontowana opona)
Indeksy: 91V
91 - indeks nośności - dopuszczalne maksymalne obciążenie w kilogramach na koło
V - indeks prędkości - dopuszczalna maksymalna prędkość podawana w km/h
(V 240KM/h, L 120KM/h, W 270KM/h, M 130KM/h, Y 300KM/h, N 140KM/h, O 110KM/h, P 150KM/h, Q 160KM/h, R 170KM/h, S 180KM/h, T 190KM/h, U 200KM/h, H 210KM/h)
Kierowcy, którzy preferują styl sportowy, bądź też cenią komfort i ekonomikę powinni przy wyborze opon pamiętać o tym, że optymalny dobór oznacza dodatkową dynamikę, bezpieczeństwo oraz przyjemność jazdy. Każdy rodzaj opon posiada swój indywidualny charakter, swoje zalety i ograniczenia, które należy brać pod uwagę dokonując zakupu. |
|
_________________ Tylko zdolność hamowania daje Ci prawo do prędkości.
Polska Jazda
|
|
|
|
|
plechacz [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 17:25
|
|
|
Tu jest taki lepsiejszy rysunek (by "motor") wymiarów felg. Może się komuś przyda
|
|
|
|
|
juri
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: łęg
|
Wysłany: 18-05-2007, 20:36
Bolid: punto GO 1.2 v8 |
|
|
wide scan z najnowszego GT |
_________________ Mega
Pierdek
Iniemamocnych
juri.centomania.pl
|
|
|
|
|
plechacz [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 20:58
|
|
|
aha, prawie - jak napisałem: by "motor" (gazjetka taka) |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 19-05-2007, 00:00
Bolid: 1E 187 |
|
|
i już wszystko jasne o et... close |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
|