Seicento s 0.9 - czasem nie odpala |
Autor |
Wiadomo¶ć |
T_O_M_A_L_A
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Doł±czył: 26 Gru 2008 Posty: 21 Sk±d: Łochowo
|
Wysłany: 10-10-2012, 22:11 Seicento s 0.9 - czasem nie odpala
Bolid: Seicento 900 SX + LPG |
|
|
Witam
Ostatnio podpinałem się do komputera seja s 0.9. Ma on losowe problemy z odpalaniem (rozrusznik kręci, silnik nie odpala). Jak juz odpali to jedzie normalnie, spalanie w normie.
Odczyt błędów:
### Opis błędu [Status] ###
I1: Potencjometr przepustnicy [S]
â”” zwarcie z +12V
I2: MAP Sensor [S]
â”” zwarcie z masÄ…
I6: Napięcie zasilania [S]
â”” powyĹĽej maksimum
O1: Wtryskiwacz [S]
â”” zwarcie z masÄ…, +12V lub zabezp. termiczne (przerwa)
O2: Cewka zapłonowa 1 [S]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O3: Cewka zapłonowa 2 [S]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O4: Silnik krokowy [S]
â”” przerwa w obwodzie
O5: Recyrkulacja oparĂłw paliwa (EVAP) [S]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O6: PrzekaĹşnik klimatyzacji [S]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O7: PrzekaĹşnik pompy paliwa [S]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O8: PrzekaĹşnik pomocniczy [S]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
F6: Czujnik położenia wału [S]
└ błąd (L)
C1: Niezaprogramowana centralka CODE [A]
C2: ECU zablokowało rozruch silnika [A]
C3: ECU odebrało 'kod uniwersalny' [A]
C4: ? [A]
C5: Aktywowano obejście [A]
C6: Błąd kodu klucza [A]
C7: Niepoprawny bÄ…dĹş nierozpoznany kod [A]
C8: Nie odebrano kodu bądź brak połączenia [A]
Odczyt po kasowaniu:
### Opis błędu [Status] ###
I5: Czujnik temp. powietrza [A]
â”” zwarcie z +12V
O1: Wtryskiwacz [A]
â”” zwarcie
O3: Cewka zapłonowa 2 [A]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O4: Silnik krokowy [A]
â”” przerwa w obwodzie
O5: Recyrkulacja oparĂłw paliwa (EVAP) [A]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O6: PrzekaĹşnik klimatyzacji [A]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O7: PrzekaĹşnik pompy paliwa [A]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
O8: PrzekaĹşnik pomocniczy [A]
â”” zwarcie z masÄ… lub przerwa
F3: Pamięć ROM [A]
└ błąd (L)
F7: ? [A]
└ błąd (L)
F8: ? [A]
└ błąd (L)
C1: Niezaprogramowana centralka CODE [A]
C2: ECU zablokowało rozruch silnika [A]
C3: ECU odebrało 'kod uniwersalny' [A]
C4: ? [A]
C5: Aktywowano obejście [A]
C6: Błąd kodu klucza [A]
C7: Niepoprawny bÄ…dĹş nierozpoznany kod [A]
C8: Nie odebrano kodu bądź brak połączenia [A]
Odczyt parametrów ok na wył±czonym silniku, po wł±czeniu zrywa komunikację.
Testy przeszedł też z problemami: dwa razy zdarzyło się że pompa paliwa nie wł±czyła się mimo pstryknięcia przekaĽnika, i wtedy testy oblewał. Jak pompa się uruchomiała ok.
Jeszcze w okresie gwarancyjnym autko miało problemy z mas± (usterkę usun±ł serwis).
Moje typy:
1. brak styku na którym¶ gnieĽdzie wi±zki do pompy lub zużyta pompa;
2. chwilowy brak styku masy lub +12V do komputera
3. uszkodzenie komputera
Czy co¶ mogłem pomin±ć? Przyznam się, że nie spodziewałem się takiej ilo¶ci błędów |
|
|
|
 |
Ryba88
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Doł±czył: 11 Maj 2012 Posty: 76 Sk±d: Radomsko
|
Wysłany: 10-10-2012, 22:46
Bolid: Fiat 600 1,1 2008 |
|
|
Może też zapowietrzać się pompa. U mnie tak jest nawet pomimo prawie połowy baku. Obecnie mam wyjęt± tyln± kanapę do prania i jak nie chce odpalić to po kolejnym przekręceniu kluczyka słychać jak leci powietrze z paliwem (jak by dmuchać w wodę - taki dĽwięk). Nieraz trzeba około 5-6 razy tak robić zanim załapie |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Doł±czył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Sk±d: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-10-2012, 08:34
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Masz swój interfejs? Zrób jeszcze raz logi bo to co podałe¶ to jedno wyklucza drugie . Tak jakby¶ miał wszystko uszkodzone - stawiam też na sterownik silnika . Pisze głupoty że np nie masz Fiata code a następnie że zapłon zablokowany. My¶lę że pamięć się posypała . Zdrowy silnik by nie odpalił na takich parametrach. Zereszta podał saam że EPROM uszkodzony i aktywny bł±d. Skontroluj masę sterownika na termostacie silnika. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
T_O_M_A_L_A
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Doł±czył: 26 Gru 2008 Posty: 21 Sk±d: Łochowo
|
Wysłany: 12-10-2012, 09:34
Bolid: Seicento 900 SX + LPG |
|
|
Interfejs mam ale auto nie jest moje i na razie nie mam do niego dostępu. Błędy sczytywałem kilka razy bo dla mnie też to wszystko było dziwne. Czyli twoje typy to uszkodzony sterownik lub brak/"słaba" masa. Odno¶nie silnika to wg mnie jest w dobrym stanie. |
|
|
|
 |
|