FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana uszczelki miski olejowej
Autor Wiadomość
qbaku1988 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: student
Wysłany: 14-10-2012, 21:05   wymiana uszczelki miski olejowej
   Bolid: seicento


Witam. Zauważyłem kilka dni temu że owa uszczelka jest mokra i troche ubywa oleju. Jaki jest koszt wymiany uszczelki miski olejowej? Taki zakres kosztów, bo nie wiem na co się nastawiać. Czy do 100 zł da się to zrobić w warsztacie, czy może grubsza sprawa z wymiana?
 
 
guzik23 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Wysłany: 14-10-2012, 21:22   
   Bolid: SC 900


Tam nie ma uszczelki tylko silikon. Za stówkę to da się zrobić. Srednio chyba tyle za to biorą bo roboty troche jest. Auto zostawiłbym na dłużej żeby wyschło przed nalaniem oleju a nie każdy mechanik chce trzymać auto pare godzin na warsztacie.
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2012, 22:23   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


To jeszcze zależy 900 czy 1100?
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
qbaku1988 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: student
Wysłany: 15-10-2012, 07:18   
   Bolid: seicento


900
 
 
Ryba88 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 76
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-10-2012, 08:19   
   Bolid: Fiat 600 1,1 2008


W 900 masz uszczelkę, nie silikon. Tydzień temu robiłem taką wymianę. Najpierw wejdź pod auto (kanał, podnośnik warsztatowy) i sprawdź, czy na pewno leci z miski, bo być może masz nieszczelność przy głowicy bądź uszczelniaczu wału, a że olej spływa w dół to wydaje się, że puszcza miska - u mnie tak jest - leci spod głowicy z tyłu pod kolektorem.

Sama wymian uszczelki jest w zasadzie prosta. Spuszczasz olej, wyjmujesz osłonę koła zamachowego - 2xM8 (13), i 1xM6 (10) , potem odkręcasz miskę - XxM6 (10) - nie pamiętam ile ich jest ale sporo - powoli każdą.

Po zdjęciu czyścisz miskę, jakieś zadziory, ostre krawędzie rozszlifowujesz, odtłuszczasz - to samo na bloku. Dalej nowa uszczelka - tylko OEM, nie zamienniki. Możesz dać dobrego !! silikonu na miejsca przy kole zamachowym i pasowym po obu stronach uszczelki, na całość raczej nie ma sensu, poza tym słyszałem, że uszczelka lubi się "wyślizgiwać" na silikonie powodując ogromne nieszczelności.

Zakładasz, przyłapujesz na 2 śruby a potem na kilka przejść - razy dokręcasz. Moment 8-10 Nm, czyli jak by to powiedzieć niedużo - i tego się trzymaj, bo jak mocno dokręcisz to uszczelka sie przetnie i cała robota na marne.

Najlepiej odczekać kilka godzin przed wlaniem oleju. Możesz zrobić jak ja - trochę silikonu na tekturę zaraz po zakończeniu prac i potem po czasie sprawdzasz czy już jest zaschnięty - wtedy wiadomo, że ten na uszczelce tez i można atakować z olejem. :grin:

Bez kanału, podnośnika warsztatowego bym się za to nie zabierał, tylko zlecił mechanikowi, ale sprawdzonemu, zaufanemu, bo jak weźmie się za to ktoś komu się spieszy, czy "zrobi na sztukę" to będzie zapewne gorzej niż jest obecnie.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-12-2012, 12:49   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Panowie poratujcie,

czy wymiana miski w 1.1 MPI wymusza odpięcie kolektora i obniżenie rury czy da się to zrobić bez ?

zdania na forum są podzielone, w manualu Artur nie obniżał wydechu
_________________

 
 
michal328i 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1
Skąd: WWL
Wysłany: 02-05-2014, 13:47   
   Bolid: SC 0.9


Dodam jescze tylko że są 2 rodzaje usczelek w 900, takie z rantem tam gdzie są zaokrąglenia do koła pasowego i zamachowego i takie bez ranu z 2 cyckami, które wchodzą w miskę. Ja o tym niewiedziałem i założyłem usczelka bez rantu cycki obciełem ale ona odchodzi przy dokręcaniu i musze jescze raz ją wymienić. W fiacie mi powiedziano że uszczelka jest już nie do dostania? Czy ktoś może zamawiał ostatnio oryginał? Misek także już niemają? Coś mi sie niechce wierzyć w to...

Usczelka z rantem:
http://www.motozbyt.net/c...silnik-900.html
Usczelka bez rantu z 2 cyckami:
http://www.aldar-czesci.p...TO-UNO-900.html

Zdjęcia przykładowe znalezione na szybko w google : https://www.google.pl/sea...Cw&ved=0CAUQ_AU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum