FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP CCS 1.2 SPI -> 1.2 MPI
Autor Wiadomość
Pavloor 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: LDZ
Wysłany: 18-10-2012, 21:43   SWAP CCS 1.2 SPI -> 1.2 MPI
   Bolid: CCS 1.2


Witam serdecznie.
Jestem na końcowym etapie swapa na mpi. Oryginalnie w furce siedział 1.1 spi, ale na jakimś kjsie został zatarty. Miał zmienioną górę i napisany program pod ostrzejszy wałek (brak danych jaki). Pod maske poprzedni właściciel wrzucił 1.2 spi od punto i niestety sztuka ta mu nie wyszła... Modyfikowany komp za ch*** nie chciał z nim współpracować, a że miałem komplet ze swapa 126p to wrzuciłem całość bez zastanowienia.

-seria 75km
-zamach -45%

Udało mi się przerobić wiązke silnika ale pozostały mi 4 kable które wychodzą z budy(mowa o kostce łączącej wiązke auta z wiązką silnika). W puncie oryginalnie mamy 8pinową, natomiast w CCSie jest ich 13.

Ma ktoś rozpisane kable które wychodzą z budy? Te do czujników wiem, natomiast pozostały mi 4 sztuki, które nie wchodza już w tą wiązke od punta.

Wrzucam fotki poglądowe:






Nie posiadam układu recyrkulacji par paliwa. Czy muszę go zakupić i podłączyć, dotychczas węże były ucięte i zapchane.
Stary silniczek chętnie sprzedam z osprzętem. Jest w dobrym stanie, góra pracowała cicho, trzymał równiutko obroty. Przerzuciłem na mpi, bo nie chciało mi się szukać rozkodowanego kompa do spi z seryjnym programem.

Z góry dziękuje za pomoc przy ogarnięciu wiązki. Przydadzą się każde zdjęcia, po ukończonym temacie załącze zdjęcia i opis połączeń. Pozdrawiam
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2012, 16:06   
   Bolid: Seicento 1242


Nie prościej będzie wrócić do seryjnej wiązki od 1.1 i kabelki wtrysku przerobić na 4 wtryskiwacze ? Masz pewność ,że będzie zrobione pewnie. Jaką wiązkę miał ten 1.2 SPI (60KM?) ?
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Pavloor 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: LDZ
Wysłany: 20-10-2012, 20:50   
   Bolid: CCS 1.2


Rzeczywiście kolego, właśnie poprawiam tą która była dotychczas, ponieważ w tej nowej musiałbym przedłużać połowę kabli.;/
Jaką miał? Przerabianą nieudolnie pod instalacje gazową natomiast to to ogarnę.
Pytania:
Czy przewód idący do CPW musi być na całej długości w ekranie?
W tej starej mam sztukowany, nie wiem czemu?

Oprócz podpięcia 4 wtryskiwaczy równolegle muszę coś jeszcze przerobić?
Generalnie nie mogę zlokalizować kabelka, który właśnie idzie do ów wtryskiwacza.
 
 
 
korass 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 362
Skąd: Czyżowice
Wysłany: 21-10-2012, 08:49   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r.


Cytat:
Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika z 1.1 spi na1.2 8v MPI 73KM .

Co bedzie potrzebne :
- kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ )

-pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza , ale raczej nie powinna być z 1.1 mpi lub p2 bo te nie maja powrotu, chyba ze mamy listwe bez powrotu wtedy musimy mieć taka pompe
-koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany
-fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
- komputer od 1.2 MPI
- kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika

Co pasuje od 1.1 :

- rozrusznik
- alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie)
- sprzeglo kompletne
- skrzynia biegow (C514) , polosie
- przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1

1.2 16v z p1
j.w. tylko powinna być cala wiazka od tego silnika (gdyz inaczej sa rozmieszczone poszczegolne czujniki) ale można zmodyfikowac ta z 1.1, kopulka filtra powietrza nie jest wymagana bo jest zupelnie inny kolektor.... uklad chlodzenie może zostac z 1.1 ale lepiej jest torche pokombinowac (seryjny przewod 1.1 do zbiornika może się ptrzetrzec miedzy glowica a pasem przednim dlatego ze 16v ma szersza glowice) z dolna rurka do chlodnicy z p1 (znaczy trzeba zrobic malego mixa ) i dac zbiornik wyrownawczy z 900, oczywiście kompletne sprzeglo musi być z 16v bo jest wieksze i wytzrymalsze i kolektor wydechowy tez z 16v bo z niczego innego nie pasuje, do listwy wtryskow pasuja szybko zlaczki przewodow paliwowych z 1.1 mpi

Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac ,
przy silnikach 900/700 trzeba zmienic lapy na cento 1.1 z wyjątkiem przedniej lapy skrzyni bo ta musi być z ccs’a
Jesli chodzi o SC to czasami trzeba zmienic przednia lape przy skrzyni na stalowa, aluminiowa lub od ccs’a w zaleznosci jaka mamy skrzynie, ta lape najlepiej kupic gdy już będziemy mieli skrzynie w swoich rekach. Z 700/900 do 1.1/1.2 pasuje tylko dolna/tylna poduszka szkrzyni, w sc powinno się zmienic ta poduszke na ta z cc gdyz jest mocniejsza, dodatkowy wszystkie poduszki powinno się zalac klejem do szyb aby je usztywnic aby silnik nie latal po calej komorze


700/900gaznik
trzeba zmienic zbiornik paliwa na ten spi, + pompa z mpi, trzeba poprowadzic nowe kabelki do pompy paliwa,(razem z bezwladnosciowym wylacznikiem pompy) i jak ktos chce trzeba tez dac kabelek do obrotka, chlodnica może być z 900, zbiornik wyrownawczy i rurki do chlodnicy w zaleznosci czy do 8v czy do16v ale o tym pisalem już wczesniej. Potrzeban jest również podstawka pod ecu, wiazke elektryczna wywalamy od kastki laczacej wiazke silnika z wiazka reszty auta i laczymy z wiazka nowego silnika, potrzeba jest również wajcha zmiany biegow (razem z linkami) z sc 1.1 z podciaganym wstecznym

900spi
j.w. oprucz zbiornika paliwa i kabelka do pompy

1.1 mpi na 1.2 mpi 8v
można zostawic seryjna elektronike + przeprogramowanie lub zmieniac elektronike na 1.2 75km....

1.2 16v z punto 2
najlepiej jest dac kolektor ssacy wraz z cala elektronika z punto 1 lub bawic się w zakladanie elektronicznego gazu i calej skomplikowanej elektroniki.... w przypadku zakladania takiego silnika do 1.1 można zalozyc kolektor ssac z p1 zostajac przy elektornice 1.1 mpi + przeprogramowywanie ecu



http://centomania.com/ind...uale&Itemid=109

jeszcze coś było trzeba szukać.
_________________
Moje Seicento
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-10-2012, 13:53   
   Bolid: Seicento 1242


Pavloor napisał/a:
Generalnie nie mogę zlokalizować kabelka, który właśnie idzie do ów wtryskiwacza.

To jest kabelek, który idzie do wtryskiwacza. Podpięty do wtrysku na samej górze przepustnicy.

Jeżeli chodzi o resztę to korass, napisał w sumie wszystko na temat :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum