światła do jazdy dziennej IL-DRL-02 |
Autor |
Wiadomość |
jonas
Bywalec

Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 80 Skąd: Piła
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:54 Światła do jazdy dziennej IL-DRL-02
Bolid: 1.1 SPI (był) |
|
|
Co można kupić za 25 zł? Średnią pizzę, kilka piw, kilogram psiej karmy dobrej klasy. Można też kupić "światła do jazdy dziennej", jak szumnie nazwano prezentowany zestaw, udekorować tym samochód i po cichu liczyć, że nie wygląda to nadmiernie głupio, a współczynnik obciachu jest jednocyfrowy.
Do rzeczy, bom swoim zwyczajem wpadł w dygresję niczym dzik w lebiodę - za około 25 zł + przesyłka na Allegro występuje jeden i ten sam zestaw diodowych lampek, ochrzczony przez małe żółte rączki symbolem IL-DRL-02:
W skład zestawu wchodzą:
- dwie lampki oparte o 8 diod LED w obudowie typu SMD, zamkniętych w plastikowych pudełeczkach (pieruńsko lekkie), z narysowaną na plastikowym kloszu homologacją E4 RL00
- blaszki do mocowania tychże lampek
- śrubki (4 dłuższe i 4 krótsze)
- kabelek czarny i kabelek czerwony, ze względu na śmieszny przekrój (to zdaje się nie jest nawet 0,25 mm^2) nie mają żadnego zastosowania, nieważne co twierdzi producent
- ładne pudełko, jeśli ktoś lubi jabłka
Dodatkowo wielu sprzedawców dorzuca przekaźnik za 2 złote, zależnie od fantazji i promocji w hurtowniach. W tym przypadku było to coś takiego:
Narzędzia potrzebne do montażu:
- mały wkrętak krzyżakowy
- obcinaczki do przewodów
- jakiś obrzezywator do izolacji
- lutownica + cyna + kalafonia
- zaciskarka do konektorów samochodowych
- multimetr
Oprócz tego wskazane będą:
- opaski zaciskowe
- cienki peszel (2-3 metry, średnica wewnętrzna 7+ mm)
- wspomniane konektory (samice) do sprawnego i estetycznego podłączenia przekaźnika
- przewód 0,75~1,5 mm^2 (głównie ze względu na wytrzymałość mechaniczną, pobór prądu jest znikomy) w czerwonej i czarnej izolacji, około 3 metrów z każdego koloru
- taśma izolacyjna/koszulki termokurczliwe i zapalniczka
- cierpliwość & zen
W zależności od modelu samochodu i pomysłowości jego producenta montaż światełek i prowadzenie kabli będzie się znacząco różniło.
W Skodzie Octavii znalazłem miejsce tutaj (nie obeszło się bez wycinanek kurpiowskich w zaślepkach zderzaka):
W Seicento tutaj:
Idea działania świateł dziennych jest jakoby taka, by świeciły one zawsze po uruchomieniu silnika oraz by gasły po zapaleniu świateł postojowych. Znając schemat elektryczny samochodu oraz dysponując przekaźnikiem ze stykiem normalnie zamkniętym (NC) można rzecz opanować bez problemu, wystarczy minimum wiedzy na temat krasnoludków, które mieszkają w tych kolorowych kabelkach. Uprzejmy importer dołącza do zestawu instrukcję ze schematem podłączenia (po polsku), ale rzecz jasna w każdym samochodzie trzeba sobie samemu wygrzebać przewód, w którym pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu oraz drugi dla postojówek. Zasilanie do lampek prowadzi się przez styk NC przekaźnika, cewkę przekaźnika podłącza równolegle do świateł postojowych i gotowe, musi zadziałać. Brzmi (b)analnie, ale ileż to przeciskania się przez komorę silnika i rozbierania tych cholernych plastików:
Dobrze mieć pod ręką fachowca od takich rzeczy:
O żywotności tych lampek będę mógł coś powiedzieć za kilka miesięcy. Nie wiem prawdę mówiąc czego się spodziewać - obudowa nie wygląda zbyt pancernie (choć wydaje się być bryzgoszczelna), mocowanie poprawiłem lepszymi wkrętami niż dołączone, "kable" wyrzuciłem do śmieci jak tylko zorientowałem się, co to za syf. Diody dają światło biało-sinawe, na zdjęciach wygląda bardziej niebiesko, ale to pewnie ze względu na technologię wykoniania i sposób w jaki matryca aparatu radzi sobie z nią - dużo taniej jest zrobić białą diodę używając zwykłej ultrafioletowej i odrobiny luminoforu, niż produkować droższą strukturę dającą ładniejsze i naprawdę białe światło. Pobór prądu - 16 diodek, zakładając 20 mA dla każdej będą to niecałe 4 W, czyli mniej niż podświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Z drugiej strony czego oczekiwać za te pieniądze? LEDów mocy renomowanych firm branży oświetleniowej, zasilanych dedykowanymi przetwornicami, w gustownej i solidnej aluminiowej obudowie malowanej proszkowo o klasie szczelności IP68? No chyba jednak nie. Opisałem te światełka, ponieważ przed zakupem próbowałem się czegoś o nich dowiedzieć i niczego nie znalazłem. Może się komuś przyda, jeśli będzie miał zbędne 25 zł i wolną sobotę na radosną dłubaninę. |
_________________ 2.4 litra i 169 KM, już takich nie robią
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-10-2012, 21:14
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
nieźle to zrobiłeś
ciekaw jestem tylko jak to będzie z wodoszczelnością tych świateł... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 07-10-2012, 21:36
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Takie (albo podobne) ma Kaskader, może On się wypowie na ich temat . |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
Kaskader
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 227 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 07-10-2012, 22:06
Bolid: Stilo 1.4 |
|
|
Mam podobne sprawuja sie naprawde dobrze montaz jest naprawde prosty, montowalem to juz w 2 ducatach i jednej corsie i nikt nie narzekal. Wodoszczelnosci moze to nie ma jako takiej ale wytrzymuja mi juz hmm dobre 3-4 miesiace. Typowej homologacji DRL to nie posiada, gdyby byl jakis naprawde upierdliwy policjant to mogl by sie doczepic ale zawsze moge na miejscu mu to rozlaczyc, problemu nie widze Ciekawie opisany temat. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-10-2012, 08:57
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Mam identyczne ale pod reflektory wcisnałęm . Jedno mi zaparowywało w poprzednią zimę. Do tego czasu są ok ale jedna z diód w jednej lampie raz świecie raz nie . Nie wiem czym to spowodowane ale tak jest . Wczoraj świeciły wszystkie.
Obudowa nie jest szczelna tzn to czarne można zdjąć całkowicie . Tam nie ma uszczelek a i kable wychodzą z korka gumowego który nie jest izolowany. Za to ta biała część jest uszczelniona dobrze i przewody wchodzące ma zaizolowane.Za swoje dałem chyba 39 zł plus wysyłka . Jak widać lampki potaniały ale mają homologację DRL RL 00 jak napisał jonas |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
jonas
Bywalec

Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 80 Skąd: Piła
|
Wysłany: 16-11-2012, 07:45
Bolid: 1.1 SPI (był) |
|
|
Dorzucam schemat podłączenia, w związku z pytaniami na PM:
 |
_________________ 2.4 litra i 169 KM, już takich nie robią
 |
|
|
|
 |
Miroslaw91
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 40 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-11-2012, 21:43
Bolid: Seicento 1.1 Sportage Abarth |
|
|
ładna robota ; ) u siebie też mam światła do jazdy dziennej kosztowały mnie ok.110zl chińszczyzna
chciałem philipsa kupic ale 300zł to za dużo za coś takiego |
_________________ Seicento Sporting Abarth 1.1 SPI
 |
|
|
|
 |
sejopomykacz
nówka sztuka ;)

Wiek: 30 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 21 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 18-11-2012, 22:35
Bolid: Seicento SX | 900ccm | 1998r |
|
|
pomysl fajny ale w SC troszkę nie pasują |
_________________
 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
|
|
|
 |
|