Niedoładowany akumulator |
Autor |
Wiadomość |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 11-12-2012, 08:50
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Kilometr to trochę mało, jeśli możesz, to jedź trochę dłuższą trasą. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
michu1978
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: koło
|
Wysłany: 11-12-2012, 08:59
Bolid: seivcento 1.1mpi |
|
|
czyli za bardzo niema co startowac do sklepu z reklamacja na aku. czy raz go na tydzien podładowac prostownikiem.
A czy pojemnosc akumulatora jest dobrze dobrana do tej pojemnosci silnika. Ładowanie mam dobre bo pokazuje na voltomierzu ok 14,3 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-12-2012, 09:00
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
michu1978 za krótkie odcinki robisz. Przez kilometr nie jest w stanie uzupełnić w akumulatorze tej energii jaką stracił na rozruch - zwłaszcza poranny. Masz dwa komplety kluczyków?
Kiedy odprowadzasz dziecko to nie gaś silnika ale zamknij auto drugim kluczykiem. Przedtem podładuj prostownikiem akumulator bo pewnie wymaga uzupełnienia energii. Porównaj czy lepiej odpala , jeśli tak samo to reklamuj akumulator. Akumulator nie ma oczka kontrolnego? jeśli ma to kiedy jest czarne to wymaga doładowania . Pojemnośc masz ok . Ja u siebie mam teraz centrę plus 44Ah 400A a miałem 40Ah 320A tak więc na pewno u Ciebie nie jest bateria
'na wyrost" |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
michu1978
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: koło
|
Wysłany: 11-12-2012, 09:06
Bolid: seivcento 1.1mpi |
|
|
Dzięki za info Macher. Oczka nie posiada mam jeszcze pytanie własnie dotyczące pojemnosci akumulatora do pojemnosci silnika bo mi się troche wydaje jakby była za mała?? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-12-2012, 09:14
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Akumulator masz dobrany dobrze chociaż większe pojemności też by weszły gabarytowo (oczywiście w granicach postawki pod akumulator) Patrzyłem teraz w instrukcje fabryczną i napisali że akumulator w 900 i 1100 SPI- bo taką mam to pojemność włąśnie 40 Ah.Ty masz nawet lepiej bo Twój alternator produkuje więcej prądu niż w 900setce. Z tego co wiem rodzice w pandzie 1.1 - silnik jak Twój też mają akumulator od nowości 40 Ah.
problem prawdopodobnie leży w długości odcinków jakie pokonujesz . Prądu ubywa za każdym rozruchem a nie jest uzupełniany w tej samej ilości.
Kiedyś zabraknie - podładuj prostownikiem. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
michu1978
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: koło
|
Wysłany: 11-12-2012, 09:22
Bolid: seivcento 1.1mpi |
|
|
Dziękuje za inof bede się starał robic dłuższe trasy oraz tez myśle żeby go ocieplic styropianem to zawsze też cos pomoże |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 11-12-2012, 13:12
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Ja bym nie kombinował ze styropianem - raz na tydzień ładuj go do pełna prostownikiem. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 11-12-2012, 13:26
Bolid: Seicento Young |
|
|
Poza tym ciężko gdzie tam upchać styropian, zacznie się z niego sypać i zapaskudzisz sobie tym tylko komorę silnika. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
michu1978
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: koło
|
Wysłany: 11-12-2012, 14:18
Bolid: seivcento 1.1mpi |
|
|
z styropianem sobie poradze bomam takie cienki ale twardy styropian i do tego tez bardzo cieniutak gąbka z jednej strony powlekana |
|
|
|
 |
Math3o
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 48 Skąd: Nowogród
|
Wysłany: 11-12-2012, 14:59
Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG |
|
|
Nie ma co kombinować ze styropianem. Rób dłuższe trasy wtedy nie powinien się do "zera" rozładować. Z tym kręceniem z rana to naładuj prostownikiem aku i na drugi dzień spróbuj odpalić. Jak będzie tak samo słabo kręcić, to zobacz jakie masz napięcie przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu. Jak będzie 12V z hakiem to powinno być dobrze |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-12-2012, 15:00
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
macher napisał/a: | Pojemnośc masz ok . Ja u siebie mam teraz centrę plus 44Ah 400A |
Dla mojego srebrniaka jest zalezany taki i nie mniejszy .... a ja ma tylko 40/320 a szkop miał 40/200 A
macher napisał/a: | Akumulator masz dobrany dobrze chociaż większe pojemności też by weszły gabarytowo (oczywiście w granicach postawki pod akumulator) Patrzyłem teraz w instrukcje fabryczną i napisali że akumulator w 900 i 1100 SPI- bo taką mam to pojemność włąśnie 40 Ah.Ty masz nawet lepiej bo Twój alternator produkuje więcej prądu niż w 900setce. Z tego co wiem rodzice w pandzie 1.1 - silnik jak Twój też mają akumulator od nowości 40 Ah.
problem prawdopodobnie leży w długości odcinków jakie pokonujesz . Prądu ubywa za każdym rozruchem a nie jest uzupełniany w tej samej ilości.
Kiedyś zabraknie - podładuj prostownikiem. |
Krótko i trafione w sedno sprawy - dokładnie tak jak pisze macher który bardzo dobrze zna się na rzeczy. |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
michu1978
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: koło
|
Wysłany: 11-12-2012, 21:12
Bolid: seivcento 1.1mpi |
|
|
a czy znacie jakies inne sposoby ocieplenia akumulatora?/ |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 11-12-2012, 21:19
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Ale w ten sposób go nie ocieplisz tylko zaizolujesz. Czyli w mroźną noc i tak osiągnie temperaturę otoczenia. Rozumiem jak ktoś robi dłuższe trasy, to akumulator zdąży się nagrzać od ładowania i po zgaszeniu ciepło będzie z niego wolniej uciekać. Ale po Twoich 2km akumulator będzie i tak zimny, z 'ociepleniem' czy bez. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
|