Ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
amatorii
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2012, 16:28
Bolid: Young 99 |
|
|
wizyta u mechanika, pasek mocniej napięty i nie piszczy ale już wiem że pompa do wymiany. Ktoś ją kiedyś robił (regenerował...) i spaprał robotę koło na pasek jest przesunięte 3 lub 4 mm za oś paska koła zamachowego i alternatora... Dlatego piszczał i pasek zdziera, pompa ma słabą wydajność. |
|
|
|
 |
philips84
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: dolnoslaskie
|
Wysłany: 12-12-2012, 17:57
Bolid: 900 |
|
|
Wg mnie pompa 900setki ma za mala wydajnosc na wolnych obrotach. Ja szykuje sie ( chyba w piatek ) na montaz elektrycznej pompki wspomagajacej obieg wody + gruntowne czyszczenie nagrzewnicy- zobaczymy co z tego wyjdzie |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2012, 18:27
|
|
|
juniek11
Cytat: | jest jeszcze co innego, jak jedziesz normalnie zmieniając biegi (czyli ok 2-4 tys obr/min) to wieje ciepłym, a jak stoisz np. na światłach to wieje zimnym jeśli tak to ja stawiam na pompe. |
dziękuje, dziękuje |
|
|
|
 |
Robertn13
nówka sztuka ;)
Wiek: 55 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 1 Skąd: Żary
|
Wysłany: 13-12-2012, 10:58
Bolid: seicento sporting |
|
|
Jak dostać się do zaworu nagrzenicy sportinga 1.1 |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2012, 12:22
|
|
|
Tutaj jest manual kolegi kyniu troszke o czym innym ale wszystko pokazane na zdjęciach |
|
|
|
 |
martinqe
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 29 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 16:02
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Po wczorajszej wymianie nagrzewnicy w Seicento 900 przez mechanika ciepłe powietrze z
nawiewu leci tylko po dodaniu gazu na jałowych obrotach silnika z nawiewu leci lodowate
powietrze co mogło się spaprać że są takie objawy
Dodam że oby dwa węże nagrzewnicy są gorące jak cholera dotknąć ich nie idzie
Czy przyczyną może być luźny pasek alternatora pompa wody wymieniana miesiąc temu
razem z paskiem
To nie kwestia linki zaworu nagrzewnicy gdyż pokrętło od temperatury obraca się w obie
skrajne pozycje bez efektu odbijania
efektu odbijania
Z wężyka od odpowietrzania nagrzewnicy płyn leci tylko po dodaniu gazu po jego
puszczeniu płyn przestaje lecieć |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-12-2012, 16:33
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Kiedyś czytałem/słyszałem że w nagrzewnicy jest jakieś urządzenie tzw "makaron" który spowalnia przepływ cieczy przez nagrzewnicę . Można to wyjąć.Ale niech się wypowiedzą Persony które takowy zabieg czyniły. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 15-12-2012, 18:47
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
fakt makaron spiralny tylko trzeba potem szczenie listwę na nagrzewnicy złożyć |
|
|
|
 |
martinqe
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 29 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 19:44
Bolid: Seicento 900 |
|
|
I ten makaron spiralny może powodować że nowa nagrzewnica nie grzeje w ogóle na
wolnych obrotach lodowate powietrze z nawiewu zaczyna grzać po dodaniu gazu i trzymaniu
auta na podwyższonych obrotach |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 15-12-2012, 19:46
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
nie powinien ale ogrzewanie w seju to zagadka |
|
|
|
 |
martinqe
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 29 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 19:49
Bolid: Seicento 900 |
|
|
A luźny pasek może takie objawy powodować czy pasek na to nie ma wpływu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-12-2012, 20:01
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
martinqe musiałby to być bardzo luźny pasek . Pompa nie stawia takiego oporu jak alternator więc jakby pasek był luźny to byś usłyszał pisk. Jeśli oba węże do nagrzewnicy są gorące na wolych obrotach a nagrzewnica nie grzeje to winy upatruję w miejscu za zaworem nagrzewnicy. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
martinqe
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 29 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 20:04
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Czyli wada fabryczna nagrzewnicy mam przez to rozumieć
A ten cały makaron spiralny jest umiejscowiony za zaworem nagrzewnicy bo nie wiem ogólnie
jak takie badziewie wygląda |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-12-2012, 20:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Osobiście nie wiem chociaż powinienem bo to "makaron" a kulinaria to moja dobra strona. Miałeś wymienianą nagrzewnicę na nową a stara? Nie lepiej poćwiczyć na tej co wymieniłeś ? Rozebrać i zobaczysz czy podołasz czy to może być przyczyna. Szkoda nową otwierać . Nie masz LPG gdzie część płynu idzie na reduktor? Zasilanie i powrót nagrzewnicy gorące na jałowym biegu? Ale to po dłuższej chwili musisz zobaczyć jak już przestanie grzać wewnątrz. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
martinqe
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 29 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 20:44
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Węże zasilające nagrzewnicę są gorące cały czas nawet kiedy z nawiewu leci lodowate
powietrze i nie mam pojęcia co jest grane z tym złomem że nie chce na wolnych grzać |
|
|
|
 |
|