Fiat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-01-2013, 09:43
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
też się z tym zgadzam ale trzeba nie jest tak zawsze
1. rdzewiejąca na potęgę marka na M - trudno winić tu użytkownika
2. felerne 2.0 TDI - trudno winić uzytkownika za wytarcie się zębatki czy wałka po 100 000
3. wada konstrukcyjna skrzyń biegów w marce na H. ciężko wymieniać co 70 000 łożyska skrzyni bo ingynier oszczędniś nie rozłożył dobrze sił nacisku na wałku sprzęgłowym
itp itp takich wad producenta można mnożyc ale nie chce mi się pisać |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-01-2013, 10:05
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Dużo też zależy od danego egzemplarza. Na taśmie na jeden pojazd jest ściśle określona ilość czasu na jednym stanowisku - taśma się przesuwa samochody jadą dalej i jak np upadnie jakiś wkręt- kołek to chyba nie zatrzymują produkcji tylko samochód jest bez tego elementu. Trochę krzywo poprowadzona wiazka i już się jej nie poprawia - nie ma czasu a w przyszłości ta wiązka może sprawiać problemy a w innym aucie nie. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2013, 12:13
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Czytałem kiedyś na temat jednej marki, której samochody miały problem z korozją. Producent zrobił dokładne rozeznanie problemu i wyszło, że rdzewieją samochody wyprodukowane dokładnie we wtorki.
Dlaczego?
Okazało się, że po drugiej zmianie w piątek zostaje dużo nadwozi na spawalni i przenośnikach między spawalnią a lakiernią. Ze względu na wilgoć przez weekend wchodziły ogniska korozji na blaszane, niczym nie zabezpieczone nadwozia. Te weekendowe nadwozia schodziły z taśmy jako gotowe samochody we wtorek. A potem rdzewiały "od podszewki".
Producent wdrożył taki plan produkcji, że w piątek po 2 zmianie nie było "gołych" nadwozi. Wszystkie były przynajmniej po pierwszej kąpieli.
Skończyły się problemy z korozją.
Jak się chce, to można.
Trzeba tylko poważnie podejść do klienta, bo zadowolony klient wróci i kupi kolejne auto tej marki.
Ale nie ekscytujcie się, to nie było w Polsce, ani nawet w Europie, tylko w kraju leżącym na 4 wyspach wulkanicznych |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-01-2013, 12:20
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wiesz ale ten kraj ninji też produkował samochody w europie chociażby w anglii a tam atmosfera powietrza jest bardzo wilgotna . Ciekawe czy Fiaty bo o nim powinniśmy pisać - te z Brasil są lepsze od europejczyków? Poza tym że chlają etanol |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 30-01-2013, 13:03
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
juniek11 napisał/a: |
Cytat: | Linda
Juniek.. bardzo proszę bez wycieczek osobistych |
no tak, bo wypowiedziałem sie na temat forum ( wizją autora wątku było założenie tematu o forum) w dziale HP gdzie znajdują sie luźne wypowiedzi, zdania osób w danym temacie.....
załóżcie dział "Wyżej .ooja nie podskoczysz" i tam możliwość pisania bedą mieli tylko "zieloni"
pozdro |
Można wyrażać swoje zdanie bez urządzania osobistych wycieczek i obrażania drugiej osoby.
Tyle ode mnie. dziękuję, dobranoc |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
jachu93
Nałogowiec AntyMatizowy

Wiek: 32 Dołączył: 07 Sie 2012 Posty: 506 Skąd: Zimbabwe
|
Wysłany: 30-01-2013, 13:33
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Linda, dobranoc o 13.03?
Ja poza forum seicento, jestem na forum Skody i Subaru. Na Subaru jest całkiem fajnie, ale kiedyś było dużo lepiej. Teraz rejestruje się dużo buców, którzy kupili nowe Forki i OBK z dizlem przez przypadek. Parę lat temu byli tylko zapaleńcy i prawdziwi fani tej marki, a dziś.. dziś są ludzie, którzy mają Forka, a za 2 lata kupią Passata. (Na forum prawie 3,5 roku).
Za to na forum Skody stypa straszna. W sprawach warsztatowych zawsze ktoś pomoże, za to z hydeparku, zlotów i spotkań wieje nudą. Jak to Skoda
A tutaj jest najlepiej. Fajni ludzie, zawsze pomocni, weseli Co do "zarządu" to się nie wypowiadam, bo poza jedną sprawą nie mam zastrzeżeń. |
_________________ Znajdziesz mnie na forum.subaru.pl
http://jazdamiejska.pl/ ZAPRASZAM!
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 30-01-2013, 13:39
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
a dobranoc bo leżę w łóżku z (już na szczęście) stanem podgorączkowym i tak na przemian śpię i siedzę w sieci |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-01-2013, 13:55
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
słuchajcie z forum jest tak, że np fiat seicento mają ludzie młodzi i głównie studenci ( nie obrażając innych w tym mnie ) więc trudno żeby tu był grobowy nastrój.
ciężko posądzać forum np mercedesa klasy S albo Audii Q7 żeby tam: lekarze, prawnicy, posłowie, biznesmeni ze średnią wieku 45 lat dyskutowali jak wymienić wahacz czy wymienić olej. ta grupa wsiada i jeździ, jak się zapala kontrolka to do ASO i czy zapłaci 1500 za diagnoze czy 5000 - dziękuje dowidzenia.
więc nie oczekujcie ruchu na forum Audii Q7, że tam ktoś leży z lampą pod autem pod blokiem tfu pod swoim garażem w willi za 2 melony |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2013, 13:57
Bolid: Fiat |
|
|
A jak to jest na forum Golfa, może ktoś wie? |
_________________ Szukaj mnie...
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:02
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jakim forum golfa? Tam nikt nie ma czasu siedzieć przed komputerem . Każdy (jeden - po niemiecku) leży pod autem pod blokiem, |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:06
Bolid: Fiat |
|
|
No tak...u mnie na parkingu stoją dwa golfy. I przysięgam- widziałam jak właściciele izolowali szyberdach taśmą przylepną taką zwykłą, z kiosku po złotówce |
_________________ Szukaj mnie...
 |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:07
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Ania napisał/a: | taśmą przylepną taką zwykłą, z kiosku po złotówce |
Prestiż musi kosztować . |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:08
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
znajomy dalszy opowiadał jak sobie kupil tuarega 2 letniego 3.0 tdi no i wypasik, w alpy to szedł jak szatan po górach głowę wciskało w fotel
aż pewnego dnia zapaliła się jakaś kontrolka, to szybko do ASO. przy okazji wymiana tarcz, klocków oleje itp
dostał 4500 rachunek. 3x jąkając się pytał czy im się nie wcisnęło zero za dużo. przysięgał że sprzeda to auto jak najszybciej. nie pamietam co to byla za kontrolka ale był w szoku. a tu auto nowe przebieg też nie duzy powodzenia przy dwumasie, wtryskach, sprzęgle czy DPF jeśli ma. jak luxus to płać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Makama
Bywalec
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 59 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:15
Bolid: SC 900 `98 |
|
|
Łukasz napisał/a: | 1. rdzewiejąca na potęgę marka na M - trudno winić tu użytkownika
2. felerne 2.0 TDI - trudno winić uzytkownika za wytarcie się zębatki czy wałka po 100 000
3. wada konstrukcyjna skrzyń biegów w marce na H. ciężko wymieniać co 70 000 łożyska skrzyni bo ingynier oszczędniś nie rozłożył dobrze sił nacisku na wałku sprzęgłowym |
ad1 i krozji aut w ogole.
Uzytkownicy aut zapomnieli w ogole o czyms takim jak konserwacja podwozia/nadwozia i profili zamknietych to co sie dziwisz?
Pokaz mi warszta ktory wykonuje takie uslugi - nie ma bo nie bylo chetnych.
A producenci szukajac oszczednosci (bo kazdy chce kupic auto tanio) konserwacje fabryczna robia na np 5 lat i koniec.
Myslisz ze moja Sierra tak sie trzyma bo wyszla w dobry dzien z fabryki? co 2 lata przeglad i konserwacja blach
Wtopy sie moga zdarzyc.
Boje sie tylko co nas czeka w przyszlosci skoro Boeing takiego platfusa wypuscic do ruchu lotniczego
ad2. To sie miesci w tych 30% o ktorych napisalem
ad3 j/w
a pamietacie o wadzie fabrycznej skrzyn biegow w SC z poczatku produkcji?
Gniazda lozysk walka sprzeglowego w obudowie skrzyni biegow nie byly w osi (jakie 2mm poza odchylka tolerancji)
Efekt?
Po 4-5 tys km tarcza sprzegla nie miala okladziny na obwodzie (dalej byla prawie jak nowka) i lozysko wyciskowe bylo do wywalenia
Martwie sie troche o przyszlosc motoryzacji , skoro Boeing takiego parcha wypuscil, przy takiej kontroli niby jakosci...to co nas czeka z autami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:20
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Coś też kiedys było o wadliwych pompach oleju w 900setkach na początku produkcji . Kiedy kupowałem swojego to coś właśnie słyszałem w mediach ale jak dotąd nic się nie stało.
Fiat - na przykładzie maluszka - zobaczcie jakie były wytrzymałe te z początku produkcji (nawet nie te na oryginalnych włoskich blachach ale już na polskich z początku produkcji) i porównajcie to z trwałością ostatnich elegantów.Przepaść |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|