Klakson problem. Pomocy. |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 22-02-2013, 15:24 Klakson problem. Pomocy.
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Witam.
Problem jest taki że nie działa mi klakson.
Bezpiecznik spalony, wymieniłem.
Kierownica sportowa więc będę i tak sprawdzał jeszcze "przycisk". Ale to wieczorem.
Puki co gdy naciskam "przycisk" słysze jakby "klikanie" w okolicy bezpieczników.
Coś może tam trzeba wymienić, jakiś przekaźnik czy cuś ?
Help. Potrzebuje na niedziele mieć sprawny klakson. Pod maskę wejść mogę dopiero wieczorem. Co sprawdzić najpierw?
Thx. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-02-2013, 15:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Klikanie w skrzynce? To miałeś poduchę ? Wtedy jest to pierwszy przekaźnik od góry po prawej w skrzynce. I on działa (bezpiecznik F17 go zasila) .Tak samo masz sprawne sterownie masą tego przekaźnika przyciskiem . On jest ok . Zobacz od tyłka strony . W złączu przy sygnale na przewodzie czarno-białym powinna byc stała masa a na pzrewodzie fioletowoczarnym powinien pojawiać się plus w chwili gdy naciśniesz na przycisk (kliknie przekaźnik) Zobacz czego brakuje . Jeśli bedzie masa i plus ok to winny sygnał - robi zwarcie. |
|
|
|
 |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 22-02-2013, 16:15
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Dzięki za rade.
Ano, poduszke miałem i wywaliłem.
Jestem zielony z elektryki, ale zrobić to muszę.
Czyli Przekaznik raczej jest ok. Przycisk klaksonu jest raczej ok.
Więc sprawdzić "sygnał", tylko czy to chodzi o sprawdzenie klaksonu (tego koło chłodnicy?) i jego kabli ?
Aha jak zetkne czarny z czerwonym (kable od klaksonu) to wywala bezpiecznik 15A-nr17
Wsadziłem tam 25A i przy jednorazowym zetknięciu się nie wywalił. Z tym że klakson też nie zatrąbił. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-02-2013, 16:18
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tak przy sygnale wypinasz wtyk i mierzysz na kablach jak podałem powyżej. Zależy czego brakuje (plus , masa) bedziemy szukali u źródła. Też nie mam nic wspólnego z elektryką
Powinien być 15A i taki załóż .
1.Podmień na inny czarny przekaźnik ten pierwszy od góry po prawo który cyka - Może to też być jego wina i może cewka ma zwarcie dlatego wywala bezpiecznik.
2. Jeśli nadal będzie palił bezpiecznik - odłącz wtyk przy sygnale - wtedy naciskaj i mimo że nie zatrąbi to jak nadal się będzie palił bezpiecznik to masz zwarcie w instalacji a nie w sygnale. |
|
|
|
 |
Time
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-02-2013, 19:38
Bolid: SX 1.1 MPI |
|
|
Ostatnio miałem ten sam problem. Okazało się, że sam klakson do wymiany. Też klikało mi przy przekaźniku i nic. |
|
|
|
 |
|