FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: macher
25-02-2013, 18:29
Wydech, strumienica, - pare dB...
Autor Wiadomość
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 25-02-2013, 17:40   Wydech, strumienica, - pare dB...
   Bolid: Fiat Seicento


Siemanko, nie znalazłem na cały forum takowego tematu, a to pewnie dlatego, że każdy chce jak najwięcej dB w swoim sejo :-P
Jeżdzę 1.1 spi na pełnym przelocie z końcowym ultera, kolektor 4-2-1...
Jest fajnie, dźwięk super, ale moim skromnym zdaniem jest poprostu za głośno, użytkuje samochodzik 7 dni w tygodniu, czasem też stuknę jakąś trase i to już jest udręka, o ile na niskich obrotach jest ok, to powyżej 3 po parunastu kilometrach człowiek słyszy tylko basowe buczenie i jedynym rozwiązaniem jest podgłoszenie radia:P
Moje pytanko brzmi następująco czy wspawywując takową strumienicę :
http://allegro.pl/strumie...3025591556.html

Nie przytkam tego układziku i dodatkowo będę mógł zbić kilka, byłoby błogo jakby dało się kilkanaście dB zbić...
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 25-02-2013, 17:43   
   Bolid: 126p / SC 900


Zamiast tej strumiennicy wsapwałbym po prostu tłumik przeltoowy - środkowy dobierz z jakiegoś auta który zmiesci się pod SC i bedzie mial odp średnice wlotu i wylotu.
 
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 25-02-2013, 18:05   
   Bolid: Fiat Seicento


Ciekawe czy ktoś ma takie rozwiązanie na przelocie o którym Ty mówisz i rozwiązanie ze strumienicą, chętnie bym odsłuchał takiego i takiego :-P
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 25-02-2013, 20:27   
   Bolid: Waryjot 0.9


Dodając taką strumienice do układu będzie jeszcze głośniej. Łuski w niej ułożone są w "spiralę" co nadaje im większej szybkości a tym samym większej głośności. Nie polecam takiego rozwiązania - sam miałem i nigdy więcej do tego nie wrócę. Chcąc obniżyć poziom hałasu daj na końcu tłumik komorowy na niskich obrotach będzie cicho a na wyższych jest to czego potrzeba
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 25-02-2013, 20:57   
   Bolid: Fiat Seicento


Nie ma żadnego, innego, sprawdzonego sposobu żeby wyciszyć taki układzik bez wymiany końcowego tłumika? :-P
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-02-2013, 21:02   
   Bolid: Audi


Tomala napisał/a:
Nie ma żadnego, innego, sprawdzonego sposobu żeby wyciszyć taki układzik bez wymiany końcowego tłumika? :-P


musisz założyć tłumik komorowy (nie przelotowy), najlepiej końcowy i środkowy i masz cisze
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 25-02-2013, 21:38   
   Bolid: Fiat Seicento


Tak, tak ja to całkowicie rozumiem, tylko ja nie chce jakoś strasznie go wyciszać, nie zależy mi na kompletnej ciszy panującej w samochodzie, mi tylko i wyłącznie chodzi o zbicie 8-10dB :smile:
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-02-2013, 11:42   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


3dB to o połowę ciszej, 8-10 to różnica między bardzo głośnym rajdowym wydechem a seryjnym w samochodzie klasy średniej. O tyle nie da się wyciszyć chyba że wsadzisz tak jak kolega jerzyk radzi, ale i to z wielkim trudem.
Uszczelnij obecny wydech (jeśli masz podejrzenie że gdzieś przepuszcza) i wstaw na końcu jakiś komorowy tłumik i będzie ok. Ja tak mam u siebie i nie jest jakoś strasznie głośno ale cicho tez nie jest. Możesz jeszcze owinąć taśmą ten swój 4-2-1 jeśli jeszcze tego nie masz i to na pewno da trochę ciszy. U mnie jest seria kolektor z katalizatorem i na pewno to też sporo wycisza.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 28-02-2013, 17:45   
   Bolid: 126p / SC 900


Ja bym strumienice w ogole sobie odpuścił. Tak jak napisał kamilen obwiąż bandażem 4-2-1 (na mokro) dzięki temu zwiększysz temp spalin a więc i ich prędkość. A po drodez w seryjnym miejscu gdzie wystepuje tłumik środkowy w SC wspawac własnie taki tłumik i tyle. Ostatni zostaw przelotowy jak jest
 
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 28-02-2013, 19:19   
   Bolid: Fiat Seicento


Tak tylko trzeba wziąć pod uwagę, że przelot seryjnego tłumika środkowego od sc jest grubośći kciuka, może minimalna większa... Może lepiej znaleźć tłumik środkowy nieco większy od jakiegoś innego auta co? :smile:

Np nawet coś takiego z naszego poczciwego poldoneza
http://allegro.pl/polonez...3056742878.html

Ma większą troche średnice tej rurki :smile:
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-03-2013, 15:07   
   Bolid: 126p / SC 900


Bawienie sie średnicami nie ma, wydaje mi sie, sensu. Ja bym sie trzymał seryjnej średnicy a reszte zrobił jakw cześniej. Nie ma co za bardzo świrować = zostaw seryjny środkowy.
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 10-03-2013, 09:10   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


http://moto.allegro.pl/sp...3064878542.html

Zastosuj coś takiego, za dopłatą można bardziej go wyciszyć albo wstaw katalizator i będzie cisza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum